willy51
door willy51 Jan 31, 2011 om 16:50
Computers & telefonie

Netwerkwisseling van Simpel

Ik heb al vanaf 20-05-2009 een sim only abonnement bij Simpel. Simpel maakte tot december 2010 gebruik van het KPN netwerk. Hier nooit problemen mee gehad. Mijn abonnement tot mei 2011 in een keer betaalt. Vanaf 15 december 2010 zijn ze overgestapt naar het T-Mobile netwerk. Nu heb ik thuis slecht tot helemaal geen bereik. Contact opgenomen met T-Mobile en zij zeggen dat ik inderdaad buiten hun bereikbaarheids gebied lig en dit in de toekomst ook niet verbeterd.
Ik ben nu al vanaf december bezig met Simpel met de vraag of ze mijn mobiel nummer willen vrijgeven zodat ik kan overstappen naar een andere provider. Ik hoef het abonnementsgeld wat ik betaald heb niet terug. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn. Ik heb al verschillende correspondentie met Simpel, telefonisch, mail en via de post, gevoerd waar ik geen reactie op krijg. Wat kan ik nog meer doen

4753 15 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 31, 2011 om 17:41
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

En heeft u ook al een nieuwe simkaart ontvangen van Simpel, daar zo lang u deze nog niet heeft, belt u nog gewoon via KPN, daar ik deze provider ook heb, en nu ook nog via KPN bel volgens mijn telefoon.
Ik ben bang dat u moet wachten tot april, en dan mag u maandelijks opzeggen, en ik raad u aan om dit nu al te doen, en wel aangetekend schriftelijk met bewijs van ontvangst.
Daar u anders nog niet weg kan in april, daar er via mail maar vooral aan de telefoon veel beloofd word, maar vaak weinig word na gekomen, en zeker als u nog geen opzeg brief heeft ontvangen.

Succes er mee.

willy51
door willy51 - Jan 31, 2011 om 18:24
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de nieuwe simkaart sinds 15-12 in gebruik. En zoals ik al zei op alle manieren geprobeert mijn nummer vrij te krijgen zonder resultaat.
Ik heb zelfs een schrijven van T-Mobile waarin staat dat ik in mijn omgeving slecht bereik heb. Deze heb ik ook verstuurd naar Simpel.

=wolfenjong schreef op maandag 31 jan 2011, 17:41: Hallo

En heeft u ook al een nieuwe simkaart ontvangen van Simpel, daar zo lang u deze nog niet heeft, belt u nog gewoon via KPN, daar ik deze provider ook heb, en nu ook nog via KPN bel volgens mijn telefoon.
Ik ben bang dat u moet wachten tot april, en dan mag u maandelijks opzeggen, en ik raad u aan om dit nu al te doen, en wel aangetekend schriftelijk met bewijs van ontvangst.
Daar u anders nog niet weg kan in april, daar er via mail maar vooral aan de telefoon veel beloofd word, maar vaak weinig word na gekomen, en zeker als u nog geen opzeg brief heeft ontvangen.

Succes er mee.

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 31, 2011 om 18:51
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Nogmaals, zeg schriftelijk op per aangetekende brief met bewijs van ontvangst, een andere oplossing is er vaak niet, zolang u contract nog loopt, dat is vaak standaard bij veel telecomaanbieders en houden ze u tot die tijd aan het bekende lijntje.

Nogmaals succes er mee.

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 1, 2011 om 12:11
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als u gisteren Tros radar niet gekeken heeft ,dan nog even de volgende tip, u had op de site van Simpel (en niet bij T mobile ,zo als u gedaan heeft) een voorbeeld brief kunnen downloaden om u zo vroegtijdig af te kunnen komen van u abonnement als u slechte bereik heeft.
Dat staat ook allemaal op de site van Simpel trouwens.

Nogmaals succes er mee.

willy51
door willy51 - Feb 1, 2011 om 12:43
10 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,
Dat heb ik 20-01 al gedaan maar ook geen reactie op gehad.
Ik heb gisteren ook gekeken en ik heb gemerkt dat heel veel mensen problemen hebben met Simpel.
Al met al kunnen mensen mij nog steeds niet bereiken.

=wolfenjong schreef op dinsdag 1 feb 2011, 12:11: Hallo

Als u gisteren Tros radar niet gekeken heeft ,dan nog even de volgende tip, u had op de site van Simpel (en niet bij T mobile ,zo als u gedaan heeft) een voorbeeld brief kunnen downloaden om u zo vroegtijdig af te kunnen komen van u abonnement als u slechte bereik heeft.
Dat staat ook allemaal op de site van Simpel trouwens.

Nogmaals succes er mee.

1953maria
door 1953maria - Feb 2, 2011 om 14:36
6 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

ik heb ook simpel al vanaf oktober 2009 het ging altijd goed, maar nu gaat het via t-mobile verschikkelijk heb ook geen bereik, en ik heb alleen maar mobiel is ook leuk dat je een half jaar gratis kan internetten maar als je geen bereik heb dan heb je daar aan ook niet veel. als iemand mij bel gaat die gelijk naar de voicemail. en als ik wil bellen zeg die alleen nood oproepen. lekker dus en simpel reageer bij mij ook nergens op. ik schrok al toen ik dit hoorde dat het overging naar een ander net werk heb al eens t-mobile gehad, maar gauw er uit gegaan 4 jaar terug.
maar we kunnen toch opzeggen, hun zijn toch overgegaan naar ander net werk daar hebben wij niet voorgetekend. wij hebben toch een overeenkomt met simpel via kpn??? of zie ik dat verkeerd.

maria

jpm
door jpm - Feb 2, 2011 om 14:37
822 Antwoorden / 28 Vragen

Dag Willy51
Op de site van trosradar.nl staat op het formulier dat de antwoorden die u geeft een indicatie zullen zijn voor uw mogelijkheid om over te stappen. Daarna staat ook vermeld dat het minimaal twee weken duurt voordat gevolg aan uw overstap- verzoek kan worden gegeven (resp. vier weken bij niet nummerbehoud als ik het goed begreep).
Volgens mij moet u dan nog even wachten, aangezien deze termijn bijna voorbij is.
Veel succes.

ro
door rosem - Feb 2, 2011 om 15:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ditzelfde aan de hand gehad met vodafone ik heb hen aangesproken op wanprestatie en dat had bij hun direct succes, uiteindelijk kunnen zij niet de beloofde prestatie leveren dus moeten zij het contract ontbinden.

=willy51 schreef op maandag 31 jan 2011, 16:50: Ik heb al vanaf 20-05-2009 een sim only abonnement bij Simpel. Simpel maakte tot december 2010 gebruik van het KPN netwerk. Hier nooit problemen mee gehad. Mijn abonnement tot mei 2011 in een keer betaalt. Vanaf 15 december 2010 zijn ze overgestapt naar het T-Mobile netwerk. Nu heb ik thuis slecht tot helemaal geen bereik. Contact opgenomen met T-Mobile en zij zeggen dat ik inderdaad buiten hun bereikbaarheids gebied lig en dit in de toekomst ook niet verbeterd.
Ik ben nu al vanaf december bezig met Simpel met de vraag of ze mijn mobiel nummer willen vrijgeven zodat ik kan overstappen naar een andere provider. Ik hoef het abonnementsgeld wat ik betaald heb niet terug. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn. Ik heb al verschillende correspondentie met Simpel, telefonisch, mail en via de post, gevoerd waar ik geen reactie op krijg. Wat kan ik nog meer doen

cv
door cvoncken - Feb 2, 2011 om 16:54
6 Antwoorden / 8 Vragen

Idem bij ons thuis, vanwege de slechte bereikbaarheidheid en andere toestanden overgestapt van T-mobile naar Simpel, nooit geen problemen gehad en nu begint de ellende weer, slecht tot niet bereikbaar, het beloofde gratis internet voor een half jaar wil maar niet lukken en om de haverklap kunnen we niet bellen. h
Heb er mijn neus nu al van vol, blijven klagen via de mail en T-mobile erop blijven wijzen dat we betalen voor een dienst en dat zij deze ook moeten leveren, het kan en mag niet zo zijn dat we betalen voor een dienst en een bedrijf komt zijn afspraken niet na.

xi
door xilaxus - Feb 2, 2011 om 17:36
20 Antwoorden / 5 Vragen

Simpel is verplicht om het nummer door te geven als een andere provider hierom vraagt, het maakt niet uit of het contract nu wel of niet is beeindigd.
Je kunt dit nalezen op opta.nl, eventueel daar een klacht indienen.

willy51
door willy51 - Feb 2, 2011 om 17:41
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zondag via internet bij vodafone een abonnement aangevraagd met behoud van nummer. Ik ben het onderhand helemaal zat. Op dit moment heeft Vodafone nog geen reactie gehad van Simpel. Ik vraag mij af hoe lang dit gaat duren.

=willy51 schreef op maandag 31 jan 2011, 16:50: Ik heb al vanaf 20-05-2009 een sim only abonnement bij Simpel. Simpel maakte tot december 2010 gebruik van het KPN netwerk. Hier nooit problemen mee gehad. Mijn abonnement tot mei 2011 in een keer betaalt. Vanaf 15 december 2010 zijn ze overgestapt naar het T-Mobile netwerk. Nu heb ik thuis slecht tot helemaal geen bereik. Contact opgenomen met T-Mobile en zij zeggen dat ik inderdaad buiten hun bereikbaarheids gebied lig en dit in de toekomst ook niet verbeterd.
Ik ben nu al vanaf december bezig met Simpel met de vraag of ze mijn mobiel nummer willen vrijgeven zodat ik kan overstappen naar een andere provider. Ik hoef het abonnementsgeld wat ik betaald heb niet terug. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn. Ik heb al verschillende correspondentie met Simpel, telefonisch, mail en via de post, gevoerd waar ik geen reactie op krijg. Wat kan ik nog meer doen

ca
door captious - Feb 2, 2011 om 21:02
22 Antwoorden / 0 Vragen

ongeacht de reden mag je altijd je telefoon contract opzeggen. Het kan alleen wel zijn dat de abonnementskosten van de resterende maanden in rekening worden gebracht of afkoopkosten. Dat zal bij Simpel niet zo veel zijn.

Als je nummerbehoudsverzoek via Vodafone goed is ingediend zou het snel geregeld moeten zijn minimaal twee weken of eventueel een opzegtermijn van een maand.

Het overzetten van duizenden abonees naar een ander netwerk is niet SIMPEL, zal wel problemen opleveren en daardoor extra drukte bij de klantenservice. Ik kan me zo voorstellen dat niet alles zo snel afgehandelt wordt als het zou moeten.

lakayitha
door lakayitha - Feb 2, 2011 om 22:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb qua ontvangst geen problemen (tot nu toe..) met het bereik.
Alleen ik heb zowel T-Mobile (heel netjes en snel antwoord gekregen -> contact zoeken met Simpel) als Simpel diverse malen gemaild mbt het gratis halfjaar internet.
Ik krijg tot nu toe steeds de melding netwerkfout op mijn gsm.
Ik heb alle instellingen correct in mijn telefoon staan.
Nog even en het 1/2 jaar is om voordat ik van Simpel antwoord heb gekregen of uberhaupt het internet heb kunnen proberen.

fredstaf
door fredstaf - Feb 3, 2011 om 10:54
11 Antwoorden / 4 Vragen

Op het moment dat ik bericht kreeg van simpel van netwerk wijziging naar t-mobiele .heb ik gelijk op gezegt.en ben naar telfort gegaan .ik moest even wachten een maand (wat een ramp haast geen verbinding) nu 3 dagen weer op het kpn netwerk en alles lukt weer,
Heerlijk ben weer helemaal gelukkig.
FRED

willy51
door willy51 - Feb 3, 2011 om 11:05
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dan heb jij geluk gehad. Ik kan natuurlijk ook zo naar een andere provider. Het probleem is dat ik mijn nummer mee wil nemen en Simpel wil dit niet vrijgeven. Ik hoef het abonnementsgeld wat ik heb betaald tot 20-5 niet terug. Ik heb vorige week nog een mail gestuurd naar de service-desk van Simpel met "Leesbevestiging vragen", maar dit hebben ze tot nu toe nog steeds niet geopend. Ik heb Vodafone een mail gestuurd met de vraag wat de status is van mijn aanvraag en hierkreeg ik binnen een half uur antwoord op. Dit wil toch wel zeggen dat Simpel er niet is voor zijn klanten.

=fredstaf schreef op donderdag 3 feb 2011, 10:54: Op het moment dat ik bericht kreeg van simpel van netwerk wijziging naar t-mobiele .heb ik gelijk op gezegt.en ben naar telfort gegaan .ik moest even wachten een maand (wat een ramp haast geen verbinding) nu 3 dagen weer op het kpn netwerk en alles lukt weer,
Heerlijk ben weer helemaal gelukkig.
FRED