cees60
door cees60 Mar 15, 2022 om 20:01
Computers & telefonie

Niet toegewezen ruimte op USB stick herstellen

Ik heb een USB stick met een capaciteit van 128 GB. Helaas is er slechts 32 GB beschikbaar.
De rest staat vermeld als niet toegewezen. Hoe kan ik deze niet toegewezen ruimte samenvoegen
met de 32GB zodat ik weer over de volledige capaciteit van de stick kan beschikken?
Dank voor iedere reaktie.

2852 10 Rapporteer

sira
door sira - Mar 15, 2022 om 20:06
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Persoonlijk zou ik zelf de gegevens die er nu op staan even "parkeren" op de pc o.d. en dan de usb-stick formatteren.
Kan het zijn dat het gedeelte (vermeld als niet toegewezen) destijds soms beveiligd is?

Aanvulling: mocht er een beveiligde partitie op zitten, zie hier: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-kun-je-een-beveiligde-usb-drive-wissen-69401/
of hier: https://nl.stealthsettings.com/fix-diskpart-error-delete-protected-partition-without-force-protected-parameter-set.html (de uitleg is in Nederlands).

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 15, 2022 om 20:43
7195 Antwoorden / 3 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 15, 2022 om 20:43
2067 Antwoorden / Vragen

Volgens mij zou formatteren eea op moeten lossen.

mi
door miennaamishaaz - Mar 15, 2022 om 20:52
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u als eerste kan doen is de USB stick als NTFS formatteren.

Het kan zijn dat u het als FAT32 hebt geformateerd

Franske1958
door Franske1958 - Mar 16, 2022 om 16:37
428 Antwoorden / 2 Vragen

Weet U zeker dat U een "echte" USB stick hebt en geen namaak USB stick.  Er bestaan namelijk ook namaak
USB sticks die een veel kleiner geheugen hebben als op de opdruk gedrukt staat.

Lees deze links maar eens:

 https://itigic.com/nl/best-programs-to-detect-fake-usb-sticks/
https://www.icttipsandtricks.nl/2017/01/16/usb-sticks-van-1-of-meer-tb-uitkijken/

cees60
door cees60 - Mar 17, 2022 om 18:58
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor alle reakties. Heeft even geduurd want mijn 9 jaar oude desktop heeft het begeven na tweemaal te zijn gecrasht.
Wilde vanmorgen helaas niet meer opstarten. Scherm bleef zwart en muis deed niets meer. Heb hem losgekoppeld en ga een
nieuwe aanschaffen. Maar dat even terzijde.
Heb met behulp van Easeus partitio master de toegewezen ruimte kunnen samenvoegen en heb nu weer 117 GB ruimte beschikbaar op
de usb-stick.
Probleem dus opgelost.
Nogmaals dank.