marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 11:38
Computers & telefonie

Nieuwe Browser Edge

Ik heb nu 2x de nieuwe browser Edge geïnstalleerd , maar dit geeft bij mij problemen .
Snelkoppelingen op startscherm vind ik terug bij Configuratiescherm , onder Programma`s en Onderdelen .
1x waren de logo`s van de snelkoppelingen , met de letters van het alfabet vermeld !!! , dus niet het logo van de site .

Wanneer ik Edge verwijder , krijg ik de oude Edge terug , maar de snelkoppelingen van de nieuwe Edge , wit leeg vierkant vlak blijven op startscherm staan.
Wanneer ik de snelkoppelingen via Programma`s en Onderdelen wil verwijderen lukt dit niet , gevolg schone installatie Windows 10 .
Dit probleem heb ik op 2 laptops .
De nieuwe browser Edge wordt binnenkort uitgerold via Windows Update , maar deze heb ik nu geblokkeerd / uitgesteld in het register .

Nu mijn vraag , ben ik de enige met dit probleem ?.

5250 17 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Feb 6, 2020 om 12:16
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vermijdt elke vorm van Microsoft browsers op dit moment.

Edge gebruik ik alleen als er een organisatie om vraagt(werkgever o.i.d.)

Ik heb gelukkig nog niet de update gehad en blijft Opera gebruiken naast Chrome en Firefox.

Je bent niet de enige blijkbaar:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4023560/windows-10-what-to-do-if-microsoft-edge-not-working

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 12:24
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tdmduc , bedankt voor uw reactie . De nieuwe Edge is v.a 15 januari te downloaden , dus nog niet via Windows Update . Ik gebruik Edge ook niet , maar de snelkoppelingen op het startscherm worden alleen geopend in Edge , dit kan ik niet veranderen . ik ben benieuwd of de nieuwe Edge via Windows Update automatisch wordt gedownload en weer door je str*t wordt geduwd , of dat deze apart te downloaden is .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 12:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

Oh dat.

Dit is een beetje omslachtig maar dat gaat je wel lukken.

Microsoft wil altijd dat je hun apps gebruikt als standaard.

Ga naar "Instellingen" en dan naar "Apps" en dan op "standaard-apps" klikken.

Hier kun je alles instellen wat je maar wilt.

Bij het onderdeel "Webbrowser" kun je klikken en je favoriete browser uitzoeken. Je krijgt zo'n antwoord als "weet je het zeker" maar zorg ervoor dat je het doordrukt.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 12:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is al ingesteld , mijn webbrowser staat ingesteld op Opera . Maar de snelkoppelingen openen alleen in Edge vind ik behoorlijk irritant .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 15:17
704 Antwoorden / 2 Vragen

Erg vaag.....

Met snelkoppelingen bedoel je Menu start of "Start"(de tegels)of snelkoppelingen die op je bureaublad staan?

Zijn dit webadressen? Of zijn dit snelkoppelingen naar programma's?

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 15:46
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tdmduc , snelkoppelingen op startscherm ( tegels ) dus niet bureaublad . Snelkoppelingen verwijzen naar site`s en programma`s . Voorbeeld snelkoppeling inloggen VGZ , deze wordt dan geopend in Edge . Ik heb het startscherm ( tegels ) op volledig staan , klik ik op Windows logo toets kom ik uit op het bureaublad , ik kan dus schakelen tussen de twee . Vind ik overzichtelijker .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 16:35
704 Antwoorden / 2 Vragen

Advies: gooi deze weg.(ervaring bij mijn "klanten" en op mijn werk)

Zoek in Opera dezelfde URL en kopieer dit weer als nieuwe snelkoppeling.(je kan zelfs slepen geloof ik)

Windows zal dan weer de standaard keuze respecteren.

Ik vindt het fijner om binnen Opera de "Snelkiezer" te gebruiken. Deze gaat ook goed om met wachtwoorden en klikken direct door naar het doel.

Ook Opera heeft een account-mogelijkheid zodat je favorieten altijd beschikbaar zijn.

https://auth.opera.com/account/login

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 16:49
704 Antwoorden / 2 Vragen

Als je Edge volledig wilt verwijderen moet je met grof geschut komen.

De zogenaamde "standard apps" laten zich niet zomaar de-installeren.

Met behulp van Powershell kan het echter wel. LET OP; Dit is wel voor de gevorderde gebruiker.

type bij vergrootglas linksonder de tekst Powershell en klik met rechtermuisknop "Als administrator uitvoeren"

Type/plak deze tekst achter de knipperende cursor..

Get-AppxPackage|Findstr Microsoft.MicrosoftEdge

Het resultaat bevat een lap tekst met  o.a. de Fullname van het te de-installeren package.

Bij mij zag dat er zo uit:
Microsoft.MicrosoftEdge_44.18362.449.0_neutral__8wekyb3d8bbwe

Vervolgens zorg je dat deze fullname alsvolgt in de opdrachtregel komt te staan.

Remove-AppXPackage -package Microsoft.MicrosoftEdge_44.18362.449.0_neutral__8wekyb3d8bbwe

Als het goed is wordt dan de installatie van Egde helemaal te niet gedaan.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 18:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

De oude Edge werkt goed , maar de nieuwe niet .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 19:58
704 Antwoorden / 2 Vragen

Maar je wilt Edge dus blijven gebruiken ....?

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 22:09
11512 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb geen keus , de snelkoppelingen op het startscherm openen alleen maar in Edge .

tdmduc
door tdmduc Feb 7, 2020 om 12:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

Geen keus?

Echt wel. Maar goed. Je laat het er bij zitten.

ij
door ijpe - Feb 6, 2020 om 12:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

Snelkoppelingen op startscherm gewoon met rechter muis knop op klikken en verwijderen.

Ik zelf gebruik nooit de Edge browser maar Google Chrome.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 12:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Ijpe , bedankt voor uw reactie , dat is juist het probleem bij de nieuwe Edge browser , rechtsklik krijg ik de snelkoppelingen verwijderd , maar deze blijven onder programma`s en onderdelen staan , daar krijg ik ze niet verwijderd .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 12:34
704 Antwoorden / 2 Vragen

zie mijn antwoord

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 12:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@tdmduc , heb ik gezien , zie mijn reactie onder u .

ij
door ijpe Feb 6, 2020 om 13:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou gewoon de Edge browser opnieuw installeren bij de nieuwe update en dan een keer gebruiken voor het downloden van een andere browser Opera, Chrome of Firefox.

Verwijder daarna geen snelkoppelingen maar verwijder de Microsoft Edge browser in windows Apps en onderdelen.

Daarna in Programma's en  onderdelen het vinkje uitzetten bij internet explorer 11

Dan moet het helemaal goed gaan.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 14:42
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@ijpe , 1 ) De Windows Update is er nog niet . 2 ) browsers Opera / FF en Chrome zijn al geïnstalleerd . 3 ) IE gebruik ik sowieso niet .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 15:20
704 Antwoorden / 2 Vragen

Tja,......in my line of buisness neem ik de gebruiker even over met Teamviewer en dan is het zo gepiept i.p.v. gissen.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 15:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@tdmduc , er is niks gissen aan , duidelijker kan ik het niet maken .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 17:41
704 Antwoorden / 2 Vragen

Gissen van mijn kant bedoel ik Marita.....

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 18:33
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , verkeerd begrepen .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2020 om 12:45
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik benut edge zonder enig probleem.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 13:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Is dit de nieuwe Edge ? Het probleem wat ik heb met de nieuwe Edge kom ik ook nergens tegen .

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2020 om 18:37
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hoi, ik zag vroeg in de middag de vraag op mijn smartfone en had daarna geen tijd meer om V&A te openen en te kijken.

Ik benut edge al geruuime tijd en houd ook alle updates bij van alk hetgeen van Microsoft afkomstig is. Ik benut edge vooral als ik bij het reageren opo deze site naar een link zoek die ik niet al eerder heb opgeslagen en heb tot op dit moment geen enkel probleem. Het is wel lastig om te constateren dat ik nergens een link kan vinden of ik inderdaad de laatste versie heb maar ga er wel vanuit omdat edge normaliter in win 10 zit (naar mijn weten).Evenals bij @DIUMENGE is Chrome mijn defoult browser hoewel ik ook af en toe de browser van Yahoo benut en via firefox nog steeds zie dat daar met de norton browser wordt gekoppeld hoewel ik geen Norton beveiliging meer heb.

((Maar met MS kunnen meer problemen voorkomen zoals nu bij mij met de outlook versie op de android telefoon waar ik onverwacht steeds meldingen krijg dat een bericht dat ik zou hebben willen verzenden niet verzonden kan worden. Dat terwijl ik geen bericht heb proberen te verzenden via de smartfone dat niet is aanhgekomen bij verzender. Dit als voorbeeld welke rariteiten er soms zijn.Als ik er niet uitkom stel ik daar wel een aparete vraag over op deze site.))

ma
door malty - Feb 6, 2020 om 13:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nieuwe Edge geinstalleerd, werkt goed, verwijderd en nu oude Edge terug, werkt ook goed.
Snelkoppeling afbeelding nu weer van oude Edge.
Vreemd dat u het op beide 2 laptops heeft, had u synchroniseren aangezet?

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 14:39
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Malty , bedankt voor uw reactie . Sychroniseren had ik in eerste instantie aangezet , later weer uitgezet .

ma
door malty Feb 6, 2020 om 14:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5 Misschien de laptops terugzetten naar een herstelpunt waarop u de nieuwe Edge nog niet geinstalleerde had?

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 15:37
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@malty , ik heb bij alle twee de laptops een schone installatie gedaan , ik was gebroken om alles opnieuw te installeren , veel werk . De update voor de nieuwe Edge heb ik in het geregister geblokkeerd / uitgesteld .

ma
door malty Feb 6, 2020 om 17:57
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5 Maar, ook al is het een schone installatie, dan kun u toch wel terug naar een herstelpunt als herstelpunten aanmaken geactiveerd is.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 18:35
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@malty , herstelpunten aanmaken na schone installatie is geactiveerd , maar geen herstelpunt tot nu toe .

gerbera
door gerbera - Feb 6, 2020 om 15:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebruik hem normaal nooit maar heb de nieuwe Edge ff uitgetest en kom tot de ontdekking dat de tekst ook uitgesproken kan worden. Wel handig voor mij "luie" oog.☺

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 15:38
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ik hoop maar dat de nieuwe Edge niet automatisch via Windows Update wordt geïnstalleerd .

gerbera
door gerbera Feb 6, 2020 om 15:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ben bang van wel, bij mij duurde de update ongeveer 1 1/2 uur. en Edge zag er anders uit als dat ikooit eerder had gezien. Denk dat het ff wennen is.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 16:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Over welke update heeft u het ? Zover ik weet is de update van de nieuwe Edge nog niet uitgerold .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 16:36
704 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt wat jullie zeggen.

Alles wat "ontregeld" wordt door je zelf wordt bij een volgende update meestal weer om zeep geholpen.

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 16:40
704 Antwoorden / 2 Vragen

Komende "major update" wordt de nieuwe Egde doorgevoerd.

Laatste grote Windows 10 was in november 2019. Build 1909

Donuts
door Donuts Feb 6, 2020 om 17:10
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De november update 1909 was helemaal geen grote update. En er zijn ook zeker geen settings om zeep geholpen.

Donuts
door Donuts Feb 6, 2020 om 17:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gerbera, kunt u eens kijken welke Windows versie u nu heeft, die bij u 1,5 uur duurde? De nieuwste Edge moet handmatig gedownload worden, die komt namelijk nog niet via de update.

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 17:38
704 Antwoorden / 2 Vragen

"De november update 1909 was helemaal geen grote update. En er zijn ook zeker geen settings om zeep geholpen."

Echt wel.

https://www.schoonepc.nl/windows10/november_2019_update.html

Donuts
door Donuts Feb 6, 2020 om 18:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Echt niet. Was bij mij met 10 minuten klaar. 1903 duurde veel langer. Mijn settings check ik altijd na zo;n update, was niets gewijzigd.

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 20:04
704 Antwoorden / 2 Vragen

Je hebt het niet gelezen dus. Laat maar.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2020 om 21:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat in de geschiedenis staat is; Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1909. De installatie is voltooid op ‎2-‎2-‎2020

Donuts
door Donuts Feb 6, 2020 om 22:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen
Donuts
door Donuts - Feb 6, 2020 om 17:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb sinds een paar dagen de nieuwste Edge, geeft geen enkel probleem. Ik begrijp niet hoe uw bureaublad snelkoppelingen bij Programma's en Onderdelen kan staan. Kunt u een afbeelding posten?

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 18:21
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@graspollen , bedankt voor uw reactie . Ik heb een schone installatie van Windows 10 gedaan. Ik heb nu weer de oude Edge , deze werkt goed . Ik durf de nieuwe Edge niet meer te downloaden , dit gaf bij mij veel problemen . Het waren de snelkoppelingen op het startscherm ( tegels ) die ik bij Configuratiescherm :onder programma`s en onderdelen zag staan , b.v. snelkoppeling inloggen VGZ stond nu ineens ook onder programma`s en onderdelen , en zo kan ik er nog meer opnoemen .  Ik weet niet hoe dit komt .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 20:02
704 Antwoorden / 2 Vragen

Een "slip of the mouse" wellicht?

diumenge
door diumenge - Feb 6, 2020 om 18:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp de vraag niet helemaal, maar op een reserve laptop heb ik de nieuwe Edge geinstalleerd. Chrome weer als defaultbrowser ingesteld en een snelkoppeling op de desktop wordt dan gewoon door Chrome geopend.

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 18:27
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , zijn dit snelkoppelingen die op het bureaublad staan die door Chrome weer geopend worden ? Ik heb het over snelkoppelingen die op het startscherm ( tegels ) staan . Die worden bij mij alleen maar geopend door Edge . Standaard browser is Opera . Bij de nieuwe Edge komen deze snelkoppelingen startscherm ( tegels ) onder Programma`s en Onderdelen terecht , raar maar waar .

diumenge
door diumenge Feb 6, 2020 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op het bureaublad inderdaad. Het lukt mij niet die snelkoppeling aan het startmenu toe te voegen, dus die andere mogelijkheid kan ik niet testen.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Feb 6, 2020 om 18:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, had u aan dit scherm allerlei snelkoppelingen toegevoegd?

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 18:38
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Juist , de tegels op het startscherm , het startscherm heb ik op volledig staan .

Donuts
door Donuts Feb 6, 2020 om 18:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Duidelijk nu door de laatste zin. Maar u heeft de nieuwe versie verwijderd lees ik, dus verder uitpluizen kan dan nu niet meer. U had eerst Win10 opnieuw geïnstalleerd en direct daarna Edge, neem ik aan. Dus niet eerst een anti-virusprogramma (niet zijnde Windows Defender)?

marita5
door marita5 Feb 6, 2020 om 18:55
11512 Antwoorden / 15 Vragen

ik had Windows 10 versie 1909 , De nieuwe Edge geïnstalleerd maar dit gaf veel problemem. Windows 10 opnieuw geïnstalleerd via usb stick , dan krijg je automatisch weer de oude Edge , alles werkt nu wel goed .

tdmduc
door tdmduc Feb 6, 2020 om 20:00
704 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, dat kan natuurlijk ook.
Beetje omslachtig, maar goed.

Donuts
door Donuts Feb 6, 2020 om 22:28
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@marita5: als u Edge toch niet als browser gebruikt, lijkt het verstandig het zo te laten. Mocht u het toch nog een keer willen proberen, schakel dan tijdens de procedure uw antivirus uit.

marita5
door marita5 Feb 7, 2020 om 00:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@graspollen , bedankt voor uw tip , voorlopig laat ik het zo . ik huiver om de nieuwe Edge te installeren kost me veel werk bij eventuele problemen . Als ik besluit om toch de nieuwe Edge te downloaden , moet ik deze dan toevoegen aan de Firewall , of gebeurd dit automatisch ?

Donuts
door Donuts Feb 7, 2020 om 10:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat gaat automatisch.

marita5
door marita5 - Feb 7, 2020 om 01:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hier lees ik , dat je de oude Edge naast de nieuwe Edge kunt gebruiken , moet je wel een sleutel in het register aanmaken .

https://www.schoonepc.nl/brief/schoonepc_nieuwsbrief_96.pdf

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in de nieuwe browser Edge , bekijk dit filmpje v.a. 4.30

https://www.youtube.com/watch?v=_DzTP37bDMg&t=4m30s

marita5
door marita5 - Feb 7, 2020 om 11:18
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Nog eens geprobeerd om de nieuwe Edge alsnog te installeren , wederom hetzelfde probleem .
Gelukkig kon ik de laptop naar een eerder herstelpunt terug zetten , ik laat het maar zo .
De oude Edge werkt wel , gebruik ik niet veel .

Bedankt voor jullie reacties .

tj
door tjal2 - Feb 7, 2020 om 11:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nee geen problemen, is veel sneller dan oude Edge. Oude Edge is slecht, sommige websites waren onbereikbaar of traag, met nieuwe Edge is dit goed.

marita5
door marita5 Feb 7, 2020 om 11:52
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@tjal2 , dit probleem met de oude Edge herken ik niet .

mo
door mof - Feb 7, 2020 om 13:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het probleem niet. Ik gebruik geen windows. Linux rules!

diumenge
door diumenge Feb 7, 2020 om 19:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb het probleem ook niet. Ik gebruik Windows.

capteam
door capteam - Feb 7, 2020 om 18:34
44 Antwoorden / 0 Vragen

De nieuwe Edge werkt prima, maar mogelijk moet u de snelkoppelingen even opnieuw maken.

marita5
door marita5 Feb 7, 2020 om 19:06
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@capteam, bedankt voor uw reactie . Ik heb de snelkoppelingen verwijderd en Edge opnieuw geïnstalleerd . Wanneer ik een nieuwe snelkoppeling maak , komt deze weer te staan onder programma`s en onderdelen van het Configuratiescherm , hoe dit mogelijk is , is mij een raadsel . Ik begrijp er niks van .

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 7, 2020 om 19:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De nieuwe Chromium Edge heeft de mogelijkheid om Websites als een App te installeren, het lijkt er op dat je dat doet. Als je dat niet bewust doet, dan zit er kennelijk iets fout in Edge.

Om het uit te proberen:
~ Ga naar een site, bijvoorbeeld: kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord
~ Klik op de drie stipjes (∙∙∙) rechtsboven.
~ Ga in het menu naar 'Apps' en kies dan 'Deze site installeren als een app'.
~ Klik in de volgende scherm op 'Installeren' (je kan eerst eventueel nog de naam aanpassen).
~ De site wordt nu als App weergegeven in het startmenu en staat in het configuratiescherm ook als app bij 'Programma's en onderdelen' en bij instellingen onder 'Apps en onderdelen'.

DOOR MARITA5 7 FEB. 2020 OM 19:06
8332 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

@capteam, bedankt voor uw reactie . Ik heb de snelkoppelingen verwijderd en Edge opnieuw geïnstalleerd . Wanneer ik een nieuwe snelkoppeling maak , komt deze weer te staan onder programma`s en onderdelen van het Configuratiescherm , hoe dit mogelijk is , is mij een raadsel . Ik begrijp er niks van .

marita5
door marita5 Feb 7, 2020 om 20:24
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , juist , dit is exact wat ik gedaan heb . Dus dan is dit normaal dat dit terecht komt onder programma`s en onderdelen ?

diumenge
door diumenge Feb 7, 2020 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat is de bedoeling inderdaad. Feitelijk wordt de webpagina in een 'app-containertje' geplaatst, waardoor het een 'zelfstandige' app wordt. Door te kiezen voor 'Apps beheren' kan je apps weer verwijderen.

marita5
door marita5 Feb 7, 2020 om 20:42
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt , u heeft mij uit mijn droom geholpen . Apps beheren bedoelt u Apps en onderdelen ?

diumenge
door diumenge Feb 7, 2020 om 20:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, via hetzelfde menu in de Chromium Edge browser, of door in de adres balk ' edge://apps ' in te typen.

Via 'Configuratiescherm / Apps en onderdelen' kan je deze 'apps' niet verwijderen namelijk.

Ik neem ook aan dat het witte lege vierkanten werden vanwege het deïnstalleren van de nieuwe Edge, waardoor de door Edge gemaakte apps waarschijnlijk niet meer werken.

marita5
door marita5 Feb 7, 2020 om 21:03
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Toen straks had ik het nog geprobeerd , toen kon ik de snelkoppelingen losmaken van het startscherm , en de snelkoppelingen verwijderen via Programma`s en onderdelen . Maar al met al vind ik het èèn gepuzzel . iig bedankt weer iets geleerd .

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 7, 2020 om 21:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nb. Door de map van het startmenu via de verkenner te openen (adres in het algemeen: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs) en daar je normale snelkoppelingen naar toe de kopieren, kan je wel wel normale snelkoppelingen aan je start menu toevoegen. Daarna kan je die als tegel aan het start menu vastmaken.

marita5
door marita5 Feb 7, 2020 om 21:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ingewikkeld , maar ik weet nu wat ik moet doen . Thanks .

diumenge
door diumenge Feb 7, 2020 om 21:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien is er een slimmere / snellere manier, maar die weet ik niet. Vanuit Edge kan je standaard in ieder geval geen snelkoppelingen aan het startmenu toevoegen.

marita5
door marita5 Feb 8, 2020 om 16:24
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , Opnieuw geprobeerd , u had gelijk de apps zijn te verwijderen via Apps Beheren , als je ze daar verwijderd en Edge sluit , zijn ze ook verwijderd bij Programma`s en Onderdelen . Snelkoppelingen gemaakt maar die krijg je automatisch ook op het bureaublad , dus dubbel op , heb ik verwijderd . Open je een site , via startscherm ( tegel ) , moet je die eerst op maximaliseren zetten , maar dan zie je Url niet .
klikken op de drie puntjes en dan kiezen voor openen in Edge , dan zie je de Url wel . Ik denk dat dit te maken heeft dat Edge niet mijn standaard browser is . Nogmaals bedankt , ik had het al die keren verkeerd gedaan , maar zodoende leert men .

br
door brui0929 - Feb 7, 2020 om 22:11
634 Antwoorden / 10 Vragen

Revo uninstaller verwijderd alles.

diumenge
door diumenge Feb 7, 2020 om 22:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, en?

richard83
door richard83 - Feb 8, 2020 om 08:42
386 Antwoorden / 28 Vragen

Heb die ook sins paar dagen, omdat somigen site niet werken met (IE) Maar bij mij laad ie soms traag, als ik een pagina wil bezoeken! en kan dan effe duren datie normaal doet. Best vervelend!

marita5
door marita5 Feb 8, 2020 om 09:19
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@richard83 , IE wordt sowieso afgeraden om te gebruiken https://www.gratissoftwaresite.nl/microsoft-adviseert-gebruik-internet-explorer-niet-meer
Wanneer Edge niet goed werkt kunt u deze bij instellingen resetten :  Edge resetten , Werkt Edge niet naar behoren dan is deze via sub Instellingen opnieuw instellen, knop Opnieuw instellen te resetten naar de standaard instellingen. Hierbij blijven de favoriete websites, geschiedenis van bezochte websites en de aanmeldgegevens behouden . Voor het langzaam laden van een pagina , rechtsklik op de pagina en open deze in nieuw tabblad . Gebruikt u extensies schakel deze dan eens uit , het langzaam laden kan ook de oorzaak zijn van een extensie , zoals adblockers

richard83
door richard83 Feb 8, 2020 om 10:54
386 Antwoorden / 28 Vragen

Dat op nieuw instellen heb ik al gedaan dag ik? Ik heb geen exstensies gebruikt dus.

marita5
door marita5 Feb 8, 2020 om 16:55
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@richard83 , ik heb Edge opnieuw geïnstalleerd , bij mij laad Edge niet langzaam . Probeer eens of dit helpt : open Edge >instellingen > privacy en services , onder browsergegevens wissen , klik op : selecteer wat u wilt wissen telkens wanneer u de browser sluit , vink aan , ook gebruik ik Ccleaner .

richard83
door richard83 Feb 9, 2020 om 17:30
386 Antwoorden / 28 Vragen

Heb gedaan, heeft niet echt geholpen. Heb nou google chrome, is wel effe wennen, maar gevoel is ie wel stuk sneller.