NLE blijft facturen sturen?
€ 39,95 ontvangen voor een volgende periode, (maand). Heb natuurlijk meteen contact met hun opgenomen maar hun blijven volharden dat ik evengoed moet betalen, dreigen al met incasso kosten van € 15,- !
Ik heb bezwaar ingediend maar het is net alsof ze het niet willen horen.
Wat kan/ moet ik doen zodat ze daarmee ophouden?
Over welke periode gaat de laatste factuur? Betaalde u per kalendermaand, of ergens in de maand? Als er per kalendermaand gefactureerd zou zijn, is de factuur van 01-06-2018 tot 01-07-2018. U krijgt dan aan het eind van de maand het verschil terug.
Normaal betaal je het abonnement vooraf per maand.
Je krijgt dus op of voor 1 juni een factuur voor de maand juni.
Aan het einde van de maand juni krijg je een correctie van het teveel betaalde over de maand juni.
Het kan zelfs zo zijn dat je omdat je midden in de maand opzegt nog een factuur voor juli krijgt maar ook deze wordt dan achteraf gecorrigeerd.
Niet betalen zorgt voor extra kosten en die zal je moeten betalen dus betaal op tijd het teveel betaalde krijg je wel terug.
"Dreigen" met incasso kosten van €15,00? Ongewoon bedrag, begint 'gewoonlijk' bij € 40,00. Maak je niet een vergissing in datum? Want 2 dagen nadat je opzegging was ingegaan, (13 Juni 2018) kan natuurlijk niet. Denk meer dat @neodutchio in de buurt komt van 'de waarheid'.
Hallo George159 ,
dreigen al met incasso kosten van € 15,-
Herinnering- en aanmaningskosten De herinnering is altijd kosteloos.De eerste aanmaning voor termijnnota`s en jaarnota`s kost € 15,- Voor eindnota’s is de eerste aanmaning niet van toepassing. Bij de laatste aanmaning voor termijnnota’s worden de kosten tot €40,00 verhoogd. Voor jaar- en eindnota’s wordt het bedrag verhoogd tot 15% van het te vorderen bedrag met een minimum van €40,00.
Voor de eerste termijnnota geldt een afwijkende regeling. U vindt deze regeling onder het kopje 'Looptijd en opzegging' .
Lees hier de contractvoorwaarden ,
https://www.nle.nl/energie/sites/energy/files/NLE_Contract_Voorwaarden_2017M06D26.pdf
Wat die spullen van NLE betreft, je krijgt vanzelf bericht waar je dat naar toe moet sturen.
Wil je niet wachten:
https://forum.nle.nl/mijn-alles-in-1-contract-72/modem-en-hardware-retourneren-5935/index1.html#post35104
Factuur is van 12 juni.en was voor de periode 13 juni tot 13 juli.
Aanmaning en dreiging met € 15,- incassokosten kreeg ik gisteren 15 juni al.
Mijn contract liep van 13 juni 2017 tot 13 juni 2018.
Ik kreeg altijd de 12e van de maand een factuur wat op de 14/ 15e van de maand aut. werd afgeschreven.
En wanneer precies heeft u opgezegd en hoeveel facturen heeft u dan ontvangen? En worden /zijn die automatisch afgeschreven? Of baalt u alleen maar omdat het afsluiten direct gebeurde maar de administratieve afwikkeling meer tijd nodig heeft?
Arora1, er is afgelopen jaar 12 keer het bedrag van € 29,95 afgeschreven en nu wil men een dertiende bedrag afschrijven van €39,95, en er staat dan ook nog bij dat het voor de volgende maand is, tot 13 juli.
23 april al via hun facebook messenger aangegeven dat ik niet wilde verlengen ivm. de verhoging van €10,- euro en op 7 en 8 mei jl. dit nogmaals herhaald en verzocht het contract NIET te verlengen!
Wat is dat trouwens voor een domme opmerking dat het te maken zou hebben met het direct afsluiten van het internet en TV. Had/ heb een nieuwe provider die meteen vanaf het eerste moment 13 juni perfect werkte! Of dat ik mij om hun administratie erger. Nee men wil ondanks dat het contract verlopen was geld afschrijven van mijn rekening. Dit valt bij mij onder de afdeling diestal. Maar goed dat ik de aut. incasso metaan na 12 juni geblokt heb!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel heeft kuren
Tijdens het rijden stopt de scootmobiel er spontaan mee. Het scherm blijft aanstaan maar je kunt niet voor of achteruit (afgelopen zondag 8x gebeurd) Scootmobiel uitzetten, sleutel eruit, sleutel erin, aanzetten is de enige optie die je dan hebt, daana rijd ie weer. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Heb er een half jaar geleden een nieuwe accu in laten zetten dus dat kan het probleem niet ... Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerIk moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome
als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer