william010
door william010 Oct 13, 2007 om 17:39
Computers & telefonie

Nod32

Beste mensen,

Onlangs heb ik Nod32 aangeschaft.

Nu ik begrijp, zit daar geen firewall bij.

Is een firewall echt noodzakelijk, aangezien mijn pc's verbonden zijn met een router, en deze een firewall heeft.

Graag uw suggesties, aan of opmerkingen etc.

Bij voorbaat hartelijk dank.

449 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 13, 2007 om 19:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

En mocht je toch een firewall willen,

deze is goed en gratis;

 Firewalls > ZoneAlarm Free downloaden

Succes,

ma
door markvanloo - Oct 13, 2007 om 19:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

XP en Vista hebben ook nog een firewall standaard dus u als deze tevens is ingeschakeld hoeft u zich helemaal geen zorgen te maken. Goede keuze trouwens, NOD32. Gewoon een prettig en simpel antivirussysteem die niet de gebruiker lastigvalt en de pc vertraagt...

ma
door mark78 - Oct 14, 2007 om 17:08
36 Antwoorden / 2 Vragen

De firewall van de router houdt scan acties tegen, zodat mensen die zich toegang tot willekeurige computers willen verschaffen, uw pc niet kunnen 'zien'.

Nod32 biedt wel bescherming tegen malware en spyware dus deze programma's leveren geen probleem op. Als u 'verstandig' het internet gebruikt, dwz geen onbekende programma's installeert, is een firewall overbodig. Wilt u precies weten welke programma's uw internetverbinding gebruiken is een firewall handig, maar meer ter informatie, ter bescherming is het niet noodzakelijk.

Succes ermee!

william010
door william010 - Oct 14, 2007 om 17:15
23 Antwoorden / 15 Vragen

Ik wilde jullie bedanken voor de reacties.

Ik heb pas nod32 aangeschaft,werkt probleemloos onder Vista en XP.

Prijs, weinig geheugen gebruik en op aanraden, heb ik deze keuze gemaakt.

De praktijk zal uitwijzen of deze keuze goed is geweest.

Met vriendelijke groet,

William

a2i
door a2i - Oct 17, 2007 om 11:51
407 Antwoorden / 14 Vragen

Er vloog te veel 'nothing found' langs nod32.

maargoed.

Volgens mij hoef je een security programma wat geen gebruik maakt van een firewall niet echt meer serieus te nemen, zeker niet omdat het je wat kost.

avast+sp2 firewall = gratis zie daar weinig problemen mee.

aanrader Trend Micro Internet security compleet allround probeer het eens uit zou ik zeggen.

Filtert webbrowser sites, ideaal zeker als je 1 pc hebt met kids als users eraan.

Niks moet alles mag.

Hoi.