guadalajara
door guadalajara Mar 23, 2007 om 09:52
Computers & telefonie

NOKIA 6070: telfort mms configuratie niet mogelijk???????????

Ik heb een nieuw mobiel, nokia 6070. Deze mobiel had niet de MMS-instellingen van TELFORT. Dus heb ik gevraagd aan kls Telfort om die mij te geven. Ik kan ten eerste ze niet handmatig invoeren en ook automatisch via telfort-service SMS (ja/500)met de instellingen lukt het ook niet dan wordt er in bericht gezegd dat mijn toestel niet geschikt is voor MMS etc. De KLS zegt zelf ook niet te begrijpen wat er misgaat.

Weet iemand hoe dit werkt of dat er miscchien een BUG is ofzo? Ik kan wel gewoon bellen  en sms'en. Mijn vorige toestel 5140I lukte het wel met de telfort-config.-sms. Ook is mijn SIM van telfort niet beperkt.

Welke knappe kop kan mij helpen.

groetjes

Kick

833 6 Rapporteer

sunset_1
door sunset_1 - Mar 23, 2007 om 18:52
265 Antwoorden / 22 Vragen

Probleem is dat de juiste instelling per netwerk regelmatig pas later beschikbaar komen dan het toestel zelf. De instellingen voor de Nokia 6070 en Telfort kun je echter al zonder problemen bestellen via www.bel.nl . Dit kost je eenmalig 90 cent, maar dan ben je wel verzekerd van de juiste instellingen. Check ook even bij Telfort of zij standaard GPRS geactiveerd hebben op je abonnement, anders kom je nog niet verder. Overigens kun je pas een mms ontvangen als je er zelf een verstuurd hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 23, 2007 om 22:18
16950 Antwoorden / 202 Vragen

hallo, voorzover ik kan nagaan zou het moeten werken. het kan dus zijn dat uw toestel defect is en dan gelden de consumentenregels die stellen dat de verkoper/winkelier moet zorgen voor reparatie en als dat niet lukt een gelijkwaardige vervanging. Zie daarvoor:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en kijk ook bij http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/6070 vwb de gegevens van de telefoon/mogelijkheden. Volgens het artikel waarnaar ik verwijs moet een apparaat/ aankoop voldoen aan de gestelde verwachting als er sprake is van een consumentenkoop. Is er sparke van een zakelijke aankoop, dan gelden uitsluitend de garantievoorwaarden als gegeven door de fabrikant.

guadalajara
door guadalajara - Mar 23, 2007 om 22:21
9 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb vandaag mijn imei aan telfort gegeven en ze zijn ermee bezig of ze iets kunnen ontdekken. Nog een puntje dit toestel heb ik met een simlock gekocht en heb die dus eraf gehaald. Het was nl een prepay Orange, maar dat zou eigenlijk niet uit moeten maken daar het legaal is om je simlock eraf te halen.

guadalajara
door guadalajara - Mar 23, 2007 om 22:22
9 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ga dat wel ff proberen of dat mss wel lukt. bedankt.

guadalajara
door guadalajara - Mar 24, 2007 om 01:57
9 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de tip en het werkt, sorry kan je geen credit meer geven maar de eer en lof komen je toe

thx a lot

guadalajara
door guadalajara - Mar 24, 2007 om 02:13
9 Antwoorden / 7 Vragen

thx sunset