mercedesbenz
door mercedesbenz Jun 26, 2010 om 19:34
Computers & telefonie

Nummer blokkeren

ik word op mijn moebiel regelmatig gebeld door nr. onbekend.
Kan ik deze blokkeren, ik weet n.l. wie er belt.

9986 11 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jun 26, 2010 om 19:40
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dit moet je, aan je provider vragen.
Als het echt lastig vallen is, willen ze er meestal wel wat aan doen.
Je moet dan na een gesprek een code toetsen. de provider zoekt dan uit wie het is.

Een firewall voor afgeschermde nummers, die je zelf kunt beheren ken ik bij de mobiele providers niet.
Op mijn vaste lijn heb ik deze mogelijkheid wel.

tijn1978
door tijn1978 - Jun 28, 2010 om 13:31
9 Antwoorden / 0 Vragen

je moet je mobiele provider inlichten die zullen je vragen tijden/datums op te schrijven van wanneer je gebeld bent dat is ook te zien in je mobiel bij ontvangen gesprekken hoe laat en welke datum door dat onbekende nummer gebeld is u provider kan het nummer wel zien dat u lastig valt en u provider zal u een formulier geven om de datum/tijden door te geven aan hun

na 3 keer lastig gevallen te zijn zullen hun de gene die u steeds belt telefoonis waarschuwing geven en als de gene blijft bellen kunnen zij er sancties op legen en het nummer blokkeren.

a3
door a3ass - Jun 28, 2010 om 13:46
10 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op www.flitzgsm.nl onder aan deze pagina staat een button "netwerkcodes per provider", als je hierop klikt krijg je een overzicht van de codes te zien en waarvoor ze dienen.

Succes!

grappig
door grappig - Jun 28, 2010 om 13:54
27 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=Kijk eens op www.flitzgsm.nl onder aan deze pagina staat een button "netwerkcodes per provider", als je hierop klikt krijg je een overzicht van de codes te zien en waarvoor ze dienen.
/quote]

Heb ik geprobeerd voor KPN, maar niks werkt, alleen *21

tijn1978
door tijn1978 - Jun 28, 2010 om 14:05
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=grappig schreef op maandag 28 jun 2010, 13:54][quote=Kijk eens op www.flitzgsm.nl onder aan deze pagina staat een button "netwerkcodes per provider", als je hierop klikt krijg je een overzicht van de codes te zien en waarvoor ze dienen.
/quote]

Heb ik geprobeerd voor KPN, maar niks werkt, alleen *21

maakt zeker reclame voor die site staat niks bruikbaars op over dit onderwerp om van ongewenste telefoontjes van 1 iemand af te komen die codes zijn om alle bv lokale/internationale gesprekken te blokkeren maar niet 1 mobiel nummer dan zal je echt je provider moeten inlichten en 3 keer bij houden welke datum/tijd degene lastig valt en dat door geven aan je provider die maken er werk van

erik008
door erik008 - Jun 28, 2010 om 14:28
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Voor probleemgevallen is er een code, meestal iets met *39
Maar dit heeft alleen zin bij een klachtenprocedure bij je provider.

ba
door bavo44 - Jun 28, 2010 om 16:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een Nokia gebruikt kun je het volgende doen.
Je kunt deze beller in een aparte belgroep plaatsen.
Je gaat daarna naar instrumenten en profielen. Daarna kiesje profielen aanpassen. Je krijgt dan de optie "waarschuwen bij" Daar kun je aangeven van welke belgroepen je oproepen wil ontvangen. Daar selecteer je elke belgroep behalve de belgroep waar je deze beller in onder hebt gebracht.

Betreffende beller kan jou nog steeds bellen. Maar je telefoon doet er verder niets mee. Het enige wat je merkt als hij/zij weer gebeld heeft is dat je ziet dat je een oproep gemist hebt. Succes en sterkte met deze lastpak.

dobby
door dobby - Jun 28, 2010 om 17:02
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bavo44 schreef op maandag 28 jun 2010, 16:10]Als je een Nokia gebruikt kun je het volgende doen.
Je kunt deze beller in een aparte belgroep plaatsen.

...

Betreffende beller kan jou nog steeds bellen. Maar je telefoon doet er verder niets mee. Het enige wat je merkt als hij/zij weer gebeld heeft is dat je ziet dat je een oproep gemist hebt. Succes en sterkte met deze lastpak.

Nooit iets met Nokia gehad.. maar:

Het was iemand die geen nummer meestuurde.. nogal een erg botte bijl methode om alle mensen zonder nummer te blokkeren... Verder is het nog maar de vraag of je calls zonder nummer expliciet kan selecteren..

ba
door bavo44 - Jun 28, 2010 om 17:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de tweede keer lezen zag ik dat het een beller betreft met een afgeschermd nummer. Is dus niet solo te blokkeren. Je kunt dit wel doen als je tijdens de nacht belletjes wil voorkomen. Op deze manier kun je alle bellers die afgeschermd bellen ontlopen terwijl je van een bekende met een niet afgeschermd nummer wel gewoon de belletjes binnen krijgt. Heel veel succes. lijk mij heel erg vervelend.

dr
door droppiejo - Jun 28, 2010 om 18:20
17 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een vervelende klier die dat steeds doet. Ik heb wel een oplossing hiervoor.
Simkaart eruit en nieuwe simkaart erin want dan krijgt u gelijk een ander telefoonnummer. Dat heb ikzelf met mijn GSM ook gedaan. De kosten moet u er maar voor over hebben. Succes.

st
door sterk - Jun 30, 2010 om 09:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mercedesbenz schreef op zaterdag 26 jun 2010, 19:34]ik word op mijn moebiel regelmatig gebeld door nr. onbekend.
Kan ik deze blokkeren, ik weet n.l. wie er belt.

Diegene belt met een afgeschermd nummer , net als medici, instanties, aquisitie etc. Maak je uit het tijdstip op dat die persoon het moet zijn? Dan is het een kwestie van negeren!De aanhouder wint en echt, het stopt van lieverlee.
Note : alle afgeschermde nummers moesten verboden worden. Het is irritant dat het telefoonverkeer op die manier eenzijdig geschiedt.