za
door zaim Dec 8, 2005 om 16:57
Computers & telefonie

Occasion Alfa 147

Beste Mensen,

Ik ben van plan een Alfa 147 te kopen. benzine of diesel weet ik nog niet. Maar voordat ik Alfa had gezegd kreeg ik van iedereen "Niet Doen"is een slechte auto etc. gaan snel kapot. Nu weet ik zelf uit het verleden van vrienden dat het met de oude modellen wel zo was is dit nog steeds met bouwjaar 2002 of nieuwer. Heeft iemand ervaring met een Alfa 147 vanaf bouwjaar 2001 goed of slechte?

Alvast bedankt!

Z

1004 7 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Dec 9, 2005 om 18:37
2308 Antwoorden / 28 Vragen

gerust kopen ze kosten ook minder als een vergelijkbaar merk.maar koop bij een vertrouwd adres bij een bovag bedrijf. en laat hem dekra of anwb keuren voor de zekerheid .en succes

fe
door feiko19 - Dec 12, 2005 om 15:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Zaim,

Een Alfa Romeo is helemaal niet slecht. Een feit is wel dat Alfa's nou
eenmaal meer onderhoud vergen en gevoeliger zijn voor mankementjes,
daarbij is de afschrijving van een Alfa een stuk hoger dan de
gemiddelde duitser. Daarbuiten heb je wel een mooie Italiaan met
karakter. Als je dit een fijne auto vind moet je hem gewoon kopen en
niet afgaan op verhalen van anderen.

Groetjes Feiko

ha
door havanaerwtje - Dec 13, 2005 om 19:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

koop maar gerust is natuurlijk wel heel gemakkelijk> zoals feiko al aangeeft; een alfa heeft wel meer onderhoud nodig dan de gemiddelde auto. Over het algemeen zijn dit auto's die worden aangeschaft door mensen die graag stevig rijden. Auto laten keuren door een erkend-keurstation heeft dus wel zin en kan je veel toekostige ellende en pijn in je knip besparen. Wel een hele lekkere auto, als je een goeie hebt zul je er heel veel plezier van hebben.

Havana.

ed
door edking - Dec 15, 2005 om 21:17
7 Antwoorden / 0 Vragen

Alfa maakt gewoon goede auto's. Al die cliche opmerkingen over bepaalde type auto's zijn allang achterhaald. Helaas kun je dat er bij de mensen niet uitstampen. Als Alfa een slechte/ problematisch automerk zou zijn zouden ze allang op de fles zijn gegaan. De opmerking dat alle alfarijders "wilder"  zouden rijden is onzin. We hebben het over een 147 wat gewoon een beschaafde auto is, zeker die met de kleinere motoren. de 147 Is ook nog auto van het jaar geweest trouwens.   Derhalve auto gewoon kopen, in achtneming van de normale oplettendheid bij aankoop van welke auto dan ook.

ka
door kaufie - Dec 19, 2005 om 21:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Zaim. Hoeveel kms per jaar rijdt u?  Ivm de wegenbelasting zou ik dit eerst eens nagaan.  Als bv 12.000 per jaar dan is een diesel niet aan te bevelen. Verder bestaan er in feite geen slechte auto's meer. Hoe u met een auto omgaat is belangrijk. Succes.

ev
door evertgd - Dec 22, 2005 om 10:24
41 Antwoorden / 0 Vragen

De stelling dat Alfa's slecht zijn, is blijven hangen uit de jaren '70, toen de Alfasud écht al op de folder roestte. Een Alfa Romeo is gewoon een volbloed raspaard. Echte auto's. De 147 diesel heeft dezelfde JTD onder de kap als verschillende Fiats. Een heerlijke motor, die mijns inziens één nadeel heeft: als 'ie stationair loopt, hoor je dat 't een diesel is en dat vind ik geen gehoor bij een Alfa. Maar dat is persoonlijke smaak, die JTD is soepeler, stiller en sneller dan menige benzinemotor en met het onderhoud eraan is niet meer dan bij soortgelijke motoren van andere merken. De benzineversies zijn misschien iets onderhoudsgevoeliger, maar bij wat er vanaf 2001 is geproduceerd, valt dat ook wel mee. Een 147 is een heerlijke rijdersauto. Kopen dus! Wel zou ik je aanraden bij een dealer te kopen.

ju
door jurlecluse - Dec 22, 2005 om 18:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zeer goede ervaring met deze JTD diesel van Alfa. Sterke en betrouwbare motor. Keuren voor aankoop is wel noodzakelijk, maar niet speciaal omdat het Alfa is. Ik zie genoeg zogenaamde degelijke en betrouwbare merken die al in een vroeg stadium allerlei mankementen vertonen. Laat je dus niet leiden door clichés en vooroordelen. Bij een occassions loont een diesel meestal al vanaf zo'n 10.000km per jaar.