eclipse
door eclipse Nov 8, 2016 om 17:34
Computers & telefonie

Occules samsung

betreft de VR bril,
ik heb hem vanmiddag binnen gehad, ik blij, uitpakken , geen handleiding, internet beknopt, ik duw  de edge s7 in het kastje en hoppa daar komen de menu `s , alles netjes ingesteld, paypal verbonden, account  gemaakt bij occules,
Nouw daar ging ik dan, menu in de store , ik pak eerst wat gratis  filmpjes  met downloads van +\- 100  mb, DE EDGE DAPPER AAN HET INSTALLEREN,
en klaar, nu dacht ik ff zo `n filmpje te gaan bekijken, nouw mooi niet dus  :-(    ik krijg de video niet spelend ? zal wel stom klinken, weet ik best,
nu heb ik wel in een bioscoop gezeten  doodeng in het begin, zelfs  nog  even als toetje voor een dooie haai gedient, maar verder ?? geen video terwijl ik die toch binnenhaal en installeer ,
ze staan ook in mijn bibliotheek, maar ik krijg de video gewoon niet aan. aan de rechterkant  zit  de bediening, mja geen start de video  ..
Iemand  een idee hoe en wanneer de video aan gaat dus gaat doen wat die moet doen..
de gebruiksaanwijzing  zit  in de occules, dat is klaar en afgesteld/ingesteld, maar klik ik de video aan zie ik alleen het begin scherm maar verder gaat ie dus niet.
nog  even op tweakers gezocht, maar daar staan alleen recensies .. De vraag is dus wanneer gaat deze na de installatie afspelen als ik hem op heb en de film aan hebt  getikt,  wifi is prima inorde, beeld  mooi, menu `s  duidelijk, alleen het knopje afspelen met het door mn hoofd  gstuurde puntje lukt  niet   staat er gewoon niet op ,
ik neem aan dat als ik de video aantik en het startscherm ziet , dat deze gaat afspelen ?

Ik heb aan alle mogelijkheden van de rechterkant gezeten, tikken, schuiven klikken maar niets, verdr ben ik een beetje lazerus  lijkt wel maar daar wordt voor gewaarschuwt.. toch een keer dronken zonder kater :-) iemand  die mij ken uitleggen wanneer die de video gaat afspelen ? ik heb uiteraard eerst de gratis filmpjes gedaan , en ga mn paypal account  ontkoppelen, want een foutje zit  in een klein 3D hoekje , maar bij paypal moet ik eerst bevestigen alvorens de aankoop wordt gedaan , ik neem aan dat de occules  dat ook doet, keniemand  die het weet het mij even uitleggen, ben al bij mchael geweest de buurjongen  maar die wilt  hem niet op, ivm epilepsie  .... wie o wie   alvast dank

1802 8 Rapporteer

Topantwoord

pe
door pebk - Nov 8, 2016 om 17:38
581 Antwoorden / 0 Vragen

Vaag verhaal, moeilijk leesbaar, maar goed.

Al geprobeerd de support van Samsung te contacteren? http://www.samsung.com/nl/support/

eclipse
door eclipse - Nov 8, 2016 om 17:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

2x  geplaatst ????   kassa site reageerde niet na plaatsen, pagina ververst eerst alles gekopieerd daarna weer vanaf voren begonnen en plakken en plaatsen

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2016 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je hier klikt kun je de Nederlandse help aanklikken.
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1092107
Suc6

eclipse
door eclipse Nov 9, 2016 om 16:45
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Edrick, vandaag Woensdag krijg  ik tegen 1700 uur hulp op afstand, ze nemen dan de besturing  van de mobiel over, en gaan kijken waar de fout  zit.. mooie service  toch  :-) dank je voor d link ... P.s. ik heb de S7 edge

eclipse
door eclipse - Nov 8, 2016 om 18:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

oké Forum, PEBK, had  met het eenvoudige antwoordje bellen de oplossing  :-)  hoe eenvoudig  ken iets zijn, samsung medewerker vroeg of  de oculus player geinstalleerd was, dat had  deze direct met de instal bij het aanmelden moeten doen,

dit was dus niet het geval , na de aplicatie `s te hebben nagekeken, stond  deze er niet bij, dus moest het even zelf  doen, maar kreeg bij de installatie een foutmelding  dat hij hem niet kon installeren, nog  eens geprobeerd, weer de foutmelding ken het niet installeren, medewerker van samsung  liep met me mee ....

Ik ga straks alles van ocules van de edge gooien, daarna de video player van oculus installen, lukt  dat wederom niet , dan nemen ze morgen even de telefoon over en gaan zij de boel checken

zij=samsung...

medewerker van samsung kon nu niet meer op afstand  overnemen, dat gaat tot17:00 uur ......

Ik ga het straks  opnieuw proberen, lukt  het wederom niet dan krijg ik morgen hulp dat samsung  het toestel even op afstand  overneemt.. om de boel te installen

dank voor de reactie `s  ............................. pebk "" duidelijker "zo  :-)                       slotje    FIN..........................................

edrick3
door edrick3 Nov 8, 2016 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat gaat dus lukken met de samsung support!

eclipse
door eclipse Nov 8, 2016 om 19:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@edrick3   yep  :-) maar eerst even deboel uninstallen en weer erop zetten , misschien iets fout gegaan met installeren, maar mocht  het niet lukken lossen zj het op, via  de mobiel die nemen ze over ?weet het wel met de computer, maar de mobiel ? is nieuw  voor me , gauw  alle porno eraf gooien  :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2016 om 20:58
16860 Antwoorden / 202 Vragen

wie kan dit nog volgen? En inderdaad, het Samsung forum is er ook niet voor niets.

eclipse
door eclipse Nov 8, 2016 om 21:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@gerritaltena   sluit je aan bij @jorisw  en dien een klacht in, dat er een samsung forum hier aanwezig is ?? geen idee, maar reageer fff  normaal aub

eclipse
door eclipse Nov 8, 2016 om 21:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@gerritaltena  , Mocht j een probleem hebben met volgen, dan zit  je hier op het goed forum...plaats het even bij de "vraag aan het forum.".

eclipse
door eclipse - Nov 9, 2016 om 10:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Sommige forum-leden weten waarschijnlijk niet wat een oculus bril doet en en waarvoor het bedoelt is, dan gaan ze maar op de beledigende tour,  @newmikey, als ergens een slotje op staat reageer er dan niet op,

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 9, 2016 om 16:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bestandsformaat wordt gewoon niet ondersteund.

En de hele uitleg dat dit complete onzin is kun je ons gerust besparen :-).

eclipse
door eclipse Nov 9, 2016 om 17:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Akkerdistel, oculus heeft zijn eigen player van Samsung, deze gaf  een error bij installatie en bij de installatie s erna, de players op google play werken NIET op de gear vr.maar voor een goedkope versie die alle toestellen ondersteund. deze is écht  alleen voor de vr  gear gmaakt,

maar de instal is gedaan vanmiddag door samsung  zelf, via  overname van het toestel.  door het cache te legen van oudere vr instals kon de nieuwe player  zonder error  geinstalleerd worden

en idd, écht  gaaf, om zo video te zien, nog  even geskydived, maar dat was teveel van het goede, dus meteen uitgezet.

Er wordt ook voor gewaarschuwd  het met enkele minuten per dag uit te breiden, ik weet NU ook waarom :-)  gr  han

eclipse
door eclipse Nov 9, 2016 om 17:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

srry wederom geen enters  ????

eclipse
door eclipse - Nov 9, 2016 om 17:27
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Beste forum leden,

wbt de oculus bril en de software,

Samsung heeft zonet de besturing  overgenomen van mijn edge 7, alles verwijderd en herinstal van de benodigde proggies,
tevens,wat ik gisteren niet heb gedaan , heeft de hulp op afstand  het cache geleegt, van de proggies, daar zat de fout in, net als je wel met je internet browser hebt, dan moet je even je cache leegkieperen,

Samsung, hartstikke  bedankt, forum laten we dit  onthouden voor de volgende die ermee komt   "cache legen"

mag er van mij een slotje op ................................................................FIN