jo
door johanhdrent Apr 19, 2008 om 15:54
Computers & telefonie

Ohci1394.sys

Een vraag:

De computer wil niet opstarten.

Als ik via de windowsCD naar de c: ga en een

chkdsk geef, dan krijg ik de volgende melding:

OHCI1394.sys is beschadigd.

Heeft iemand een oplossing zonder dat ik opnieuw windows moet installeren?

663 5 Rapporteer

freya
door freya - Apr 19, 2008 om 16:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo johanhdrent,

Wordt er ook nog precies aangegeven in welke map het betreffende bestand staat? Zoja, welke map is dat? En kun je nog wel in 'veilige modus' starten?

m.vr.gr. Freya

jo
door johanhdrent - Apr 19, 2008 om 16:22
13 Antwoorden / 11 Vragen

Er wordt geen map aangegeven.

Je kunt ook niet in veilige mode opstarten,

de computer start zichzelf steeds weer op, zonder dat hij daadwerkelijk opstart.

freya
door freya - Apr 19, 2008 om 16:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het bestand waarschijnlijk terugvinden in de volgende mappen:

C:\windows\system32\drivers

en

C:\windows\system32\dllcache

Eén van de twee geeft dan waarschijnlijk de problemen. Je kunt proberen om het bestand te kopieëren naar een andere partitie (of diskette). Het bestand waarbij het kopieëren niet goed gaat, is dan het 'probleembestand'. Als het 'probleembestand' zich in de cache-map bevindt, kun je het verwijderen en vervangen door het bestand dat zich in de drivers-map bevindt. Als het 'probleembestand' zich in de drivers-map bevindt, kun je het
verwijderen en vervangen door het bestand dat zich in de cache-map
bevindt.

Freya

jo
door johanhdrent - Apr 19, 2008 om 16:42
13 Antwoorden / 11 Vragen

Ok, dank je.

Ik zal kijken of ik er uitkom

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2008 om 17:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je toevallig SP3 geïnstalleerd? Lees dit heel aandachtig:

http://forum.mediaassist.nl/postlist.ihtml?showthread=175&showforum=41