de
door depineut Oct 16, 2004 om 23:11
Computers & telefonie

Omgewenste internetverbindingen

Onlangs ontvingen wij van KPN een ongewoon hoge telefoonrekening. Er was voor E 61,70 internationaal gebeld. Dit heel vreemd omdat wij alle gesprekken via Tele2 voeren.


Uit de log-file van onze telefooncentrale blijkt dat het om een internetverbinding gaat. De opgevraagde specificatie laat een nummer op de eilandengroep Tuvalu zien.


Op dat tijdstip hebben wel van internet gebruik gemaakt, maar we hebben nooit een dialer o.i.d. geinstalleerd.


Wie heeft er ervaring met zoiets?


Waar moet je zijn voor deze klacht?


KPN zegt niet verantwoordelijk te zijn, maar volgnes mij staan z het blijkbaar wel toe en verdienen ze er dik aan.

446 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ty
door tybris - Oct 17, 2004 om 23:02
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je computer bevat waarschijnlijk spyware die automatisch naar een vreemd nummer belt. Dit soort programma's kan heel makkelijk met een ander programma naar binnen sluipen. Om spyware tegen te gaan zijn er programma's als Adaware (http://www.download.com/3000-2144-10045910.html) deze zijn bekend met allerlei soorten ongewenste programma's en worden inmiddels al vaker geupdate dan virusscanners.


Als je een modem in de computer hebt, maar internet via ADSL of kabel is het altijd verstandig om de stekker van de modem er uit te halen als deze niet wordt gebruikt.

sc
door scheeltje - Oct 18, 2004 om 10:15
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

KPN is in dit geval niets te verwijten.
De laatste tijd neemt de zogenoemde spyware drastisch toe, evenals virussen en hackerpogingen. Het is erg belangrijk om je computer goed te beveiligen tegen deze dingen. Hiervoor hoef je echt niet elke keer je kabeltje van je modem eruit te halen. Zorg ervoor dat je alle updates van windows hebt geinstalleerd (www.windowsupdate.com) en laat de computer elke dag controleren op nieuwe updates. Installeer daarnaast goede anti-virus software en zet de de firewall van windows aan. Op die manier ben je goed beveiligd tegen dit soort inbraken en is de kans erg klein dat het nog een keer gebeurt.

ls
door lsunter - Sep 7, 2005 om 13:46
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wilt voorkomen dat uw PC ongewenst gaat bellen naar dure 09xx nummers
of naar dure buitenlandse nummers, installeer dan een antidialer
programma bijvoorbeeld DialerAlert (www.dialeralert.nl). U kunt dan
weer gewoon naar nummers bellen met de telefoon, maar voorkomt
ongewenst bellen met de modem van de PC.







Klachten over misbruik van informatienummers kunt u kwijt bij Stichting OCI (www.stichtingOCI.nl)







Wanneer u klachten heeft over internationaal bellen moeten eerst met uw
leverancier (vaak KPN) de rekening betwisten. Komt u er niet uit dan
kunt (daarna pas!) terecht bij de geschillencomissie http://www.sgc.nl



Aangesloten leden te vinden op http://www.sgc.nl/registranten.asp?commissie=3&cat=5&vraag=1





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer