ba
door badman Apr 4, 2007 om 05:06
Computers & telefonie

Onbekend apparaat?

Beste mensen,

Windows (XP) herkent mijn via USB aangesloten externe harde schijf (die een storing veroorzaakt zou hebben) niet meer, en bestempelt het nu als 'onbekend apparaat', waar ik met geen mogelijkheid toegang tot krijg. Maar daar staan wel al m'n foto's op. Weet iemand raad?

Bedankt,

Gerrit

419 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 08:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

in een externe harde schijf zitten twee dingen: een printplaatje met de usb besturing, en een gewone, standaard harddisk.

met een beetje geluk is alleen de "usb interface kaart" stuk, en is de schijf zelf nog in orde.

wat je kunt doen (als je weet hoe, vraag het anders een handige kennis) is de gewone, standaard schijf die erin zit eruit slopen, en in je pc erbij plaatsen.

wellicht lukt het dan wel om uw bestanden die erop staan te benaderen.

succes!

Richard Faas
(PS: als het apparaat nog in de garantie zit wordt dit iets lastiger; u mag namelijk dit niet binnen de garantietermijn doen (garantie vervalt erdoor), maar aan de andere kant wordt er binnen de garantiebepalingen nooit iets gezegd over behoud van data, en is de kans groot dat u een nieuw of hersteld apparaat krijgt waar dus uw bestanden helemaal niet meer opstaan...)

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo badman,

Om te beginnen zou ik eerst willen weten wáár het probleem precies zit, n.l. in de externe harde schijf of in de computer. Daar kom je het snelst achter door de externe harde schijf op een andere PC/laptop aan te sluiten.

Verder nog, heb je voor die externe harde schijf nog extra software/drivers moeten installeren toen je de schijf voor de eerste keer in gebruik nam? Zoja, verwijder die software dan en doorloop de installatieprocedure opnieuw.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om te beginnen, alle "Onbekende apparaten" verwijderen, net als alles waar een vraagteken of uitroepteken bij staat in Apparaatbeheer (Device Manager). Dan opnieuw opstarten en het apparaat opnieuw installeren en aansluiten. Best kans dat het dan weer goed is.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas gaat de huidige generatie schijven wel (te) snel stuk, zeker de schijven van een bepaald merk. Als er daadwerkelijk een hardware defect is aan de externe schijf, dan is dat 9 van de 10 keer de schijf zelf en is het helaas pindakaas. Uiteraard probeer je eerst de andere opties voordat evt. de schijf terug moet naar de winkel.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies het zelfde gehad ook mijn foto's stonden er op maar gelukkig had ik de meeste al op een dvd staan alleen de laatste die ik afgelopen maanden heb gemaakt die ben ik kwijt.

Ik heb hem bij mijn koopadres ingeleverd en na 5 weken kreeg ik bericht dat hij niet meer gerepareerd kon worden kreeg wel een tegoed bon voor het aankoop bedrag en kon een zo een nieuw kopen die tweemaal zoveel GB had als de defecte.

Vanaf nu neem ik de fot's gelijk op een RW dvd schijf op die voeg ik er danbij. Aldoende leert men van zijn fouten.

Met vr.grt. Valerius

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de toekomst heb je bij dit soort problemen slechts 3 opties:

  1. backups

  2. backups

  3. backups