Franske1958
door Franske1958 Apr 9, 2023 om 08:54
Computers & telefonie

Ondeskundige KPN verkoper aan de deur

Gistermorgen (08-04-2023) een verkoper aan de deur gehad van KPN, volgens mij was hij echt van KPN, met de vraag waarom ik wel een glasvezelaansluiting had maar dat niet gebruik. Mijn antwoord was dat ik daar helemaal geen behoefte aan heb en dat er in mijn huis helemaal geen glasvezelaansluiting aanwezig is.  Waarop ik de deur van mijn meterkast opende en vertelde van: Kijk zelf maar, geen aansluiting aanwezig. Waarop hij wees naar mijn nooit gebruikte aansluiting voor een vaste telefoon en vertelde van : Dat hebt U wel, daar hangt ie.  Dat KPN wil dat iedereen overgaat op glasvezel via hun, dat valt nog enigszinds te begrijpen. Maar dat hun verkopers het verschil niet kennen tussen een wit plastic kastje voor een vaste telefoon en een glasvezelkastje dat begrijp ik niet.  Zoveel ondeskundigheid is voor mij de zoveelste reden om nooit daar een aansluiting of abonnement af te sluiten.

4982 10 Rapporteer

Mabelle
door Mabelle - Apr 9, 2023 om 09:01
427 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is Vraag en Beantwoord. Ik zie geen vraag.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 9, 2023 om 09:08
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Helemaal met u eens en bedankt voor het delen hiervan.

Mabelle
door Mabelle - Apr 9, 2023 om 09:12
427 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn trouwens geen KPN medewerkers die aan de deur komen, maar medewerkers van een ingehuurd bedrijf. En zolang ik geen foto van je meterkast zie, kan ik niet beoordelen wie van de 2 gelijk heeft.

Ik heb KPN glasvezel, zeer tevreden over.

sira
door sira - Apr 9, 2023 om 09:26
2346 Antwoorden / 24 Vragen

Nog nooit van mijn leven meegemaakt dat er KPN-verkopers aan de deur kwamen, waar ik ook woonde.

Het had ook een potentiële inbreker kunnen zijn.

ro
door ronny530 - Apr 9, 2023 om 09:46
2784 Antwoorden / 41 Vragen

KPN huurt extrerne bedrijven in die op hun beurt weer overijverige studenten in huren die per afgesloten contract een soort van provisie ontvangen. Die studenten hebben geen verstand van de aanwezige aansluitingen zoals koeien ook geen verstand van stijldansen hebben alhoewel uitzonderingen voor de koeien daar gelaten. Het doel van die studenten is bijna agressief en intimiderend te werk gaan in de hoop dat niet klanten alsnog onder druk bezwijken en pas na veel nee's naar een volgend slachtoffer vertrekken. Het seizoen van de huis aan huis colportage is weer van start gegaan en houdt vanzelf ook weer op.

ju
door juliomariner - Apr 9, 2023 om 09:53
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Wasrom laat u zo'n wazig figuur in uw huis?

Franske1958
door Franske1958 - Apr 9, 2023 om 10:05
428 Antwoorden / 2 Vragen

Hij had zijn rijbewijs aan zijn nek hangen zag er kloppend uit.
inclusief dat doorschijnende venstertje wat daarop zit.
en had ook een groen KPN jasje aan.
Zijn collega's belden verderop aan in de straat.
En  HIER een site naar een website waar een foto op staat van die aansluiting.
Kijk op de eerste foto op deze website, mijn kastje is de meest rechtse.

Be
door Bewaklu Apr 9, 2023 om 10:28
132 Antwoorden / 1 Vragen

Oh...dat rijbewijs zag er kloppend uit?
Nou, dan is het toch goed?
Je kan blijven waarschuwen.....

hutch
door hutch Apr 9, 2023 om 12:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Enig idee hoe eenvoudig een rijbewijs te kopiëren is en te vervalsen??
Of heeft u zijn rijbewijs in de handen gehad.... en goed bekeken?
Tja... maar dan nog..........

hutch
door hutch - Apr 9, 2023 om 12:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Onvoorstelbaar dat iemand überhaupt nog 'iets' aan de deur koopt / afsluit enz....
Om maar nog helemaal niet te hebben om iemand binnen te laten.......... :-(

Wanneer beginnen mensen eens te leren om dat NOOIT te doen.

Tja...... wij blijven (!) hier voor dit soort zaken waarschuwen.......
Misschien een zelf geprinte waarschuwing bij de deurbel plakken, bijv. als hier onder:

    of..... naar eigen inzicht een aangepaste versie hiervan.

Bellen ze dan nog aan, dan heeft dat figuur dus géén respect voor uw mening en zou u zonder wat te zeggen de deur zo kunnen dichtgooien voor zijn/haar neus! U hoeft dan ook geen respect te tonen voor hem/haar.
Zo niet, ook niet klagen hier.

Mvg, Hutch

ma
door malhy2 Apr 14, 2023 om 04:15
309 Antwoorden / 13 Vragen

Fijne buurt waar u woont,

Onvoorstelbaar dat iemand überhaupt nog 'iets' aan de deur koopt / afsluit enz....
Om maar nog helemaal niet te hebben om iemand binnen te laten.......... :-(

Wanneer beginnen mensen eens te leren om dat NOOIT te doen.

Tja...... wij blijven (!) hier voor dit soort zaken waarschuwen.......

En zo wordt het land waarvan u de vlag voert in uw avatar een stuk ongezelliger.
Zoals kees van der spek eens zij, Als je je overal bezorgd om maakt heb je geen onbezorgd leven meer.

hutch
door hutch Apr 16, 2023 om 10:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Met dat 'hier' bedoel ik uiteraard de Kassa-website ('Vraag & Beantwoord').
Ik hoop (en vermoed) dat anderen dit wel begrijpen......

Aan 'mijn' buurt mankeert gelukkig niets.
En colpoteurs, en dergelijke personen, krijg je overal aan de deur.

Mabelle
door Mabelle Apr 16, 2023 om 11:57
427 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, Hutch geloof het of niet maar ik heb nog nooit colporteurs e.d. aan de deur (of telefoon) gehad.

lo
door lovewinnie - Apr 16, 2023 om 11:51
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Glasvezel aansluiting hebben wij ook, van kpn. Wit kastje aan de muur. Gebruiken hem echter niet.

Verkopers van kpn al paar keer aan de deur gehad om over te gaan op glasvezel maar ga ze echt niet binnen laten
Bij de meterkast zit bij ons niet de aansluiting maar in de woonkamer tegen de muur die grens aan de straat