no
door noontje Apr 3, 2006 om 22:42
Computers & telefonie

Ongevraagd contract

een paar dagen geleden kreeg ik telefoon van een upc medewerker met de mededeling dat ik gratis chello ligt kon proberen voor 6 maanden.en daarna zouden ze bericht sturen of bellen als ik het abonnement zal nemen of niet. ik vroeg nog ,ik zit er dan toch niet aan vast ? nee zei hij nog . ik heb zelf een chello easy abonnement. 2 dagen later ligt er een brief met de mededeling dat ik mijn abonnement had omgezet naar chello ligt voor de duur van 12 maanden. ik bel naar upc en deed mijn beklag,hij zei dat ze alleen contracten voor 1 jaar deden afsluiten. maar dat is helemaal niet aan de orde geweest in ons telefoon gesprek met die aanbieding.weet iemand hoe ik onder het opgelegde contract kan uit komen

b.v.d.

621 5 Rapporteer

no
door noontje - Apr 4, 2006 om 09:06
3 Antwoorden / 2 Vragen

hoi marcol,

Ik heb meteen gekeken bij de geschillencomissie telecommunicatie. daar moest ik vragen invullen of ze me dan verder zouden kunnen helpen, maar mijn klacht stond daar niet bij en de computer gaf aan dat ze me niet verder kunnen helpen. helaas, maar bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag.

groetjes noontje

ma
door marcol - Apr 4, 2006 om 09:07
7 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het proberen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Vriendelijke groet,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 4, 2006 om 09:46
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is sprake van een televerkoper die misleidend handelt.

Allereerst: als u met UPC belt - kost u dat niet alleen zelf geld - krijgt u een call-center met veelal "ingehuurde medewerkers". Je zult daar dus niet veel mee opschieten.

Het beste  is een brief, aangetekend en met bevestiging van ontvangst (kost ca 6.75) te richten aan de Directie van UPC edn daarin uw klacht te melden.

Inhoud klacht: Ik heb een Chello easy abonnement. Ik werd benaderd door een van uw call-center verkoopmedewerkers met de volgende vraag. Stel hoe u reageerde (als in de vraag) en stel dat u vervolgens een brief krijgt met de melding van omzetten naar Chello light voor een jaar. Geef aan dat u daar op geen enkele wijze mee accoord kunt gaan en gaarg een tevreden klant wil blijven met chello easy.

Succes, Gerrit

brynnar
door brynnar - Apr 4, 2006 om 10:11
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Het mooie wellicht is, dat dit telefoongesprek is opgenomen (gebeurt altijd bij dergelijke telefonische verkoop). Vraag om een kopie van deze opname. Deze zal een hoop duidelijk maken.

Mvgr - B

no
door noontje - Apr 5, 2006 om 09:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb eerst een e-mail naar upc gestuurd en nog eens uitgelegt wat ik ook via de telefoon hed uigelegd. en kreeg een halve dag later een e-mail met excuus over dat ik verkeerd ingelicht was en dat ze me tegemoet komen zodat ik 12 maanden voor chello easy betaal en wel gebruik mag maken van het abonnement van chello light. en krijg (als het goed is!!!!) bij mijn volgende rekening 60 euro gestort zodat ik niet meer dan het gewone maandelijkse abonnement hoef te betalen na dat half jaar gratis. (ik heb de e-mail uitgeprint en bewaar hem heel goed) en ik sta vrij om na een jaar mijn abonnement weer te veranderen. dus als ik de 60 euro heb ontvangen dan schrijf ik meteen een brief dat ik na een jaar mijn oude abonnement (dat 10 euro goedkoper is in de maand) weer terug wil en dat ik daar graag een bevestiging van upc wil dat het dan ook teruggedraaid wordt. daar is het voor  upc natuurlijk om te doen , die denken er zijn altijd mensen die vergeten om hun abonnement vergeten terug te zetten naar hun goedkoper abonnement. maar daar trap ik niet in.

bedankt voor jullie reacties.

 noontje