door wimami22 Feb 17, 2007 om 13:52
Computers & telefonie

Ongewenste e-mail

Ik krijg regelmatig e-mail welke niet aan mij geadresseerd is. Casema geinformeerd, via klantenservice, en men adviseert mij een spam pakket te bestellen bij hen (€ 30,-) Wie heeft er een andere oplossing voor?

283 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst je mail bekijken via Webmail Wim, daar heb je de mogelijkheid om eerst de rotzooi weg te gooien. Alleen kom je daarmee niet van het probleem af.

Maak desnoods een tweede e-mailadres aan met een hele korte naam en het liefst met een . (puntje) ertussen.

Deze ervaring heeft mij geleerd dat het helpt, hopelijk jou ook als je deze mogelijkheid hebt. Om nu veel geld voor iets uit te geven wat geen zekerheid biedt, doe maar niet.

Iedereen is er op dit moment druk mee bezig om dit gebeuren strenger aan te pakken, dus wie weet stopt het nog eens, of althans dat het veel minder wordt.

Succes en ik hoop dat het gaat helpen,

Oracle

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

U zou het Email progamma "'Mozilla ThunderBird kunnen proberen.

groet

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebruik van een spamfilter lost, met name sinds de explosie van imagespam, niet veel meer op. Daarnaast is een spamfilter een oplossign achteraf. Om spam te voorkomen/verminderen is het verstandig om:
1. NIET een mailadres te kiezen dat bestaat uit iets makkelijks als voornaam.achternaam@provider.nl, gezien spammers software gebruiken die hele lijsten voor en achternamen combineren emt providernamen en dus 'goed' kunnen gokken.
2. laat, wanneer niet nodig, Uw emailadres nergens achter, maak desnoods een 'rotzooiadres' aan, bij bijvoorbeeld gmail, dat U op fora en dergelijke gebruikt.
3. Reageer nooit op spam, doet U dit, dan kunt u er zeker van zijn dat U binnenkort nog veel meer spam zult ontvangen.
4. Meld spam via spamcop.net om zo de bron aan te pakken.

Er zijn natuurlijk meer dingen die u kunt doen, maar bovenstaande moet de ellende in ieder geval een stuk beter voorkomen, succes, Bram

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

U ontvangt email die niet aan u geadresseerd is. Weet u dat wel zeker? Het is namelijk mogelijk om úw emailadres in een zgn BCC (afkorting voor Blind Carbon Copy) veld opgenomen is. Dat laatste zal ongetwijfeld het geval zijn, tenzij er een fout is opgetreden bij de provider (Casema)

Helaas wordt vrijwel iedereen op de wereld lastig gevallen met ongewenste e-mail. Een aantal providers biedt GRATIS spamfilters aan op mailboxen, maar helaas niet allemaal. Een provider als XS4ALL doet dat wel, Casema blijkbaar niet.

Er zijn vele softwarepakketjes (gratis en tegen betaling) die u kunnen helpen bij het weren van SPAM. Kijk een beetje rond, probeer een aantal pakketjes uit en kies een pakketje dat bij u past.

Kijk bijvoorbeeld eens op www.downloads.com of www.tucows.com en zoek op het woord SPAM. Het zal enige moeite kosten maar uiteindelijk zal het de moeite lonen.

Dam

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn provider is het net en sinds een maand heb ik een gratis spamfilter  via hun en gedurende deze tijd heb ikslechts 1 x spam mail ontvangen

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wellicht is dit wat (ik ken het niet, kennissen van mij gebruiken het wel en heb geen klachten gehoord ).

Hier is een gratis spamfilter voor Outlook en Outlook Express.

U kunt SPAMfighter hier verkrijgen:
http://www.spamfighter.com/Pro

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de gratisa Spamfighter geistalleerd en dit werkt prima om ze te blokkeren maar ze komen nog wel steeds binnen

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies van Bram is het meest zinvol. Zo werk ik al een jaar of 13 en heb nog nooit last gehad van spam. Dus ook geen anti-spam programma nodig.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bijPlanet (IPB) heb ik geen last meer van Spam, Tot  afgelopen november kwam in de spambox gem 100 per dag binnen, sinds november nog maar een enkele die er door slipt.

Misschien toch een idee om Casema hier op aan te spreken dat ze hun spamfilter beter gaan beheren.

Het is dus wel mogelijk.