sa
door sassie Sep 20, 2008 om 17:34
Computers & telefonie

Ongewenste sms van 2221

Hallo,

Sinds een tijdje krijg ik zomaar sms-jes van 2221. Met de boodschap download nu je "coole wallpaper", "eerste sms2cashrealtone ", "tweede sms2cashrealtone", funtone" etc. van de week.

Ik heb me nergens voor opgegeven, maar krijg dit dus ongevraagd.

Verder heb ik al geprobeerd stop naar dit 2221 te sturen om (een niet bestaand) lidmaatschap ofzo af te melden. (Dit had ik ergens gelezen bij andere betaalnummers dat dat voldoende zou zijn). Maar dat wordt "niet herkend". Ik kreeg een sms-je terug waarin stond dat ik moest kijken voor de aanmeldprocedure (?!?) op www.huisaanhuisbladen.nl

Dat heb ik gedaan, maar hoewel ik me niet wil aanmelden maar juist hier vanaf wil, kon ik daar niets vinden dat verwijst naar deze ongewenste sms-jes.

ik heb een bericht gestuurd naar de 'contact' van die website, maar tot op heden geen reactie.

Ik maak me ernstige zorgen over mijn rekening, want kost dit me al geld??? Mijn rekening was afgelopen maand absurd hoog! (bijna 160 euro, met al een maandabonnement van 75 euro, kun je nagaan!).

Op tv en in bladen lees ik vaak dat er kosten worden berekend "per ontvangen sms". Dat is niet erg als je er zelf voor kiest, maar dat heb ik dus niet gedaan!!!

Concreet wil ik weten:

1. wie/wat zit hier achter?

2. kost het me geld en mag dat ongevraagd in rekening gebracht worden?

3. HOE KOM IK HIER VAN AF??????????

Wie kan me helpen, ik begin radeloos te worden, want het is minimaal 4/5 keer per week dat ik zoiets ontvang.

445 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sassie,

ad c.

Sms afzeggen:

http://www.smsafzeggen.nl/

http://www.smsafzeggen.nl/compleet.php

wellicht via deze weg.

Sukses en groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenstaande links zijn dezelfde alleen kom je op een andere pagina. Daar komt 2221 niet op voor.
Op het internet wordt veel naar deze link verwezen en ik hoop dat dit ook voor jou een hit is.

http://www.downloadwinkels.nl/view/98/Blinko.html

Succes en gr, Wiebe

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Stuur ander HELP naar het nummer, als het goed is krijg je dan de gegevens welke dienst het precies betref en hoe af te melden.

Laat dit soort diensten in ieder geval blokkeren bij Sms dienstenfilter ( duurt wel 3 dagen voor het in gaat.)

SMS dienstenfilter

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sassie

Klacht over een sms dienst indienen

Aan en afmelden sms dienst

Voor het geval je er nog niet uit bent. Heb nog wat gevonden over 2221.

Afmelden: CLUB OFF naar 2221

Afmelden uit elke Blinko dienst: STOP naar 2221

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels op mijn eigen telefoon diensten uitgezet, bleek aan te staan, maar dat kende ik niet. Heb pas een andere telefoon (1 1/2 maand) en daar was dit blijkbaar niet uitgeschakeld.

Ondanks alle tips: stop en afzeggen etc. sturen naar betreffende nummer "worden niet herkend" volgens het antwoord dat ik vervolgens weer krijg.

Heb gekeken op dat blinko, deze website was mij totaal onbekend.

Ik ga het sowieso nog laten uitzoeken bij de provider, want het is geen eerlijke zaak wat hier zomaar gebeurt. Ik vraag me zeker af of dat wel zo mag... misschien hebben ze mijn nummer wel "gekocht'van een derde partij ofzo, ik weet het niet...

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips!

Sassie

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Ik heb inmiddels op mijn eigen telefoon diensten uitgezet, bleek aan te staan, maar dat kende ik niet. --

Ik betwijfel of je hiermee verlost zult zijn van de 2221 `service`

`Diensten` zijn vaak van/via je provider, mogelijkheid tot melding/aanvragen info ed.

Heeft niets te maken met dit soort duur betaalde sms diensten,

dus blokkeer alles via sms dienstenfilter in ieder geval !!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afmelden: SMS Blinko off naar 3111 of Stop naar 2221

mail ze anders als afmelden niet lukt; info@downloadwinkels.nl

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,Ik heb hetzelfde meegemaakt.Alleen duurde het even voordat ik de afzender wist,omdat ik deze sms nooit open en altijd meteen verwijderOmeen lang verjhaal kort te maken.:
BLINKO Buongiorno,Paul Brinkhof,Sweelinkplein 9-11,Den Haag,070 3605500.Wij hebben gedreigd met TROS RADAR en met de politie en hebben alles teruggestort gekregen (78 euro)!!!

Succes.