pl
door plien37 Nov 5, 2009 om 09:40
Computers & telefonie

Onterechte afsluiting door Ziggo

Ik heb mijn internet en vast bellen per 1 augustus 2008 opgezegd, wel daarna nog digitale tv. Kreeg ergens in maart 2009 een aanmaning, geen notanummers e.d. Bellen lukt niet daarheen dus via het contactformulier, kreeg geen antwoord, of een leeg antwoord of een verwijzing naar factuur online, maar daar kan ik niet meer op inloggen zonder email. De bedragen wisselen nogal. Begin september een email ontvangen met 2 bedragen. Als ik die zou betalen was alles opgelost. Heb ik gedaan direct. Daarna weer een brief begin oktober 2009 van een of andere senior van klantenservice. Stonden weer andere bedragen in, de brief was gedateerd van april 2008?Klopt dus niet. Weer een mail naar Ziggo, dat alles nu volgens hen betaald zou zijn. Tot nu toe geen antwoord maar gisteren wel een kaartje door de brievenbus dat we afgesloten zijn. Ik heb gebeld, ook daar geen duidelijkheid wel excuses voor de miscommunicatie. Kan weer een ander bedrag betalen weliswaar wat minder maar toch. Aan sluiten wordt versneld maar hoe en wat weten ze niet. Ook de aansluitkosten wordt in rekening gebracht. Ik ben het hele maal zat omdat ik nooit een duidelijk antwoord heb gekregen en de bedragen steeds weer anders waren. Heb ze gisteren weer gemaild maar geen reactie. Wil dolgraag van ze af doe ik ook maar wil ze ook aanpakken. Heeft iemand tips?

1886 5 Rapporteer

dirck
door dirck - Nov 5, 2009 om 11:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een bevestiging van Ziggo hebt gekregen over het opzeggen van internet en bellen en je hebt de normale TV aansluiting altijd keurig betaald, dan mogen ze je gewoon niet afsluiten. Punt uit!

Ze hebben je dus onterecht afgesloten en nu ze je weer aangesloten hebben, mag je ook nog eens aansluitkosten betalen?

Mijn advies is om die aansluitkosten niet te betalen, sterker nog, ik zou ze een aangetekende brief schrijven en daarin zetten dat je nog geld van hun tegoed hebt.

Maar nogmaals: heb je toendertijd wél een opzegbevestiging gekregen?

pl
door plien37 - Nov 5, 2009 om 11:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik heb dus nooit de opzeg brief gekregen. Ik heb daar wel over gebeld en er wordt me verzekerd dat het wel gedaan is. Ook in de email staat dat ik inderdaad wel per 1 augustus 2008 opgezegd heb voor internet en telefonie. Daarom en omdat het zolang duurt betaal ik verder ook geen aansluitkosten. En inderdaad ik zal ze nog een brief sturen want ze zijn nog niet van me af!

ha
door hans mentink - Feb 11, 2010 om 00:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

ook wij hadden een probleem met at home, de voorloper van ziggo. Ik kreeg bericht op 19 januari 2007 dat ik 19 euro moest betalen, anders werd ik afgesloten. Het bedrag moest op de 26ste binnen bij ziggo. Dus ik maak het de 19e over, is ook die dag afgeschreven. De 26ste staat alles op zwart, geen tv en geen internet, geen telefoon. Ik bel met mijn mobiel naar ziggo, het bedrag was binnen, MAAR ZE HADDEN DE AFSLUITPROCEDURE AL IN GANG GEZET. Kostte me 80 euro om weer aangesloten te worden. ik heb toen niets betaald, krijg ik een sms van mijn vrouw dat alles het weer doet. Ik verbaasd, kijk mijn mail, zie ik een mail van Kassa, dat a.s. zaterdag de uitzending gewijd wordt aan de misstanden bij at home(nu ziggo). Krijg ik later een bericht, om alsnog die 80 euro te betalen, anders sluiten ze me weer af. Ik ben toen giga-kwaad geworden op die dieven en verteld zowel telefonisch als schriftelijk (aangetekend) dat ik niets meer met hen te maken wil hebben. nooit meer wat van gehoord. Ik heb nu kpn digitenne en zeer tevreden, ook internet via kpn

tdehond
door tdehond - Feb 11, 2010 om 09:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Hans Mentink
U heeft toch wel opgezegd bij Ziggo, om te voorkomen dat u later met een incassoprocedure te maken krijgt/

Als u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van tv, internet en telefoon heeft ontvangen adviseer ik u om alsnog een schriftelijk aangetekende brief naar het hoofdkantoor te sturen waarin u kostenloos per direct uw overeenkomst bij Ziggo ontbindt omdat Ziggo u onterecht heeft afgesloten nadat u betaald heeft.

Pas als u de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van alles binnen heeft is de opzegging rond!

Benoem alle onderdelen in uw brief en kijk goed of alle onderdelen in de schriftelijke bevestiging van Ziggo vermeld staat. Dit om verwarring bij Ziggo omtrent wat u opzegt te voorkomen.

Niet aangetekende brieven zijn kansloos bij sommige providers.

Bewaar kopie van uw brief + verzend- en vooral bewijs dat uw brief daar bezorgd is in map en bewaar de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst minimaal 5 jaar.

ha
door hans mentink - Feb 11, 2010 om 14:02
4 Antwoorden / 2 Vragen

@tdehond, bedankt voor uw advies, ten einde in het verhaal schreef ik dat ik niets meer van ziggo gehoord heb, maar dat is wel zo. Ik heb een brief en e-mail van hen ontvangen dat het contract beeindigd is. En natuurlijk dit alemaal bewaard.Tevens heb ik hun verteld dat ik geen post meer van ziggo wil ontvangen, dus het verzoek mij uit hun adressenbestand te halen,is ingewilligd.

groeten, Hans Mentink