ba
door bakkerwb Apr 23, 2004 om 09:19
Computers & telefonie

Onterechte constatering van vochtschade in gsm, wat kan hier aan gedaan worden?

Eind december heb ik een sony ericson T610 bij een abonnement verlenging  van 2 jaar gekocht. Dit toestel kon echter na ruim een maand geen netwerk meer vinden. Via T for Telecom, waar ik mijn gsm gekocht heb, heb ik het toestel naar Dynafix, reparatie-fabriek gestuurd. Zij constateerde vochtschade. Na veel aandringen kon ik een foto krijgen van de plek met vochtschade. Er was een groenige aanslag te zien naast een van de chips, maar de chip was grijs gekleurd. Ik heb een computerexpert hier naar laten kijken een zei dat de chip waarschijnlijk is ontploft waardoor hij grijs is gekleurd en waardoor de groene aanslag te verklaren is. T for telecom wilde niks van dit alles weten en wees mij de deur. Het is vochtschade en niks anders. Ik las een andere vraag van mwango, geplaatst 2-4-04, met soort gelijk probleem. Als een toestel niet meer werkt wordt het vaak afgegeven op vochtschade en daar heb je een speciale verzekering voor nodig. Terwijl er binnen 2 maanden eigenlijk geen vochtschade kan opgetreden zijn in het toestel door de gebruiker. Mijn vraag is daarom: kan er iets gedaan worden aan het feit dat er te snel en onterecht een toestel met vochtscahde wordt geconstateerd door de reparatie-bedrijven en winkels? Terwijl dat toestel al binnen 2 maanden niet meer functioneert en bijna geen klant een extra verzekering voor vochtschade afsluit.

2217 8 Rapporteer

dr
door dreams - Apr 26, 2004 om 22:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan er wat aan je telefoon doen. ten eerste heb je foto bewijs, en een bewijs van iemand die gespecialisseerd is in telefoons. als je dat allemaal op papier heb, kan je een kortgeding aanspannen tegen de bestreffende fabriekant. je moet kunnen bewijzen dat het een fabrieksfout is. en gezien in je verhaal, dat je er "derde"er heb naar wezen kijken, en anders comcludeerde, kun je daarin beroep gaan.

succes!

jo
door jopie6 - May 11, 2004 om 16:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent niet de enige met dit probleem, ik ben vorige week geconfronteerd met het bedrijf Dynafix die ook mijn T610 afkeurde door vocht. Ik heb mijn toestel een half jaar en ben er heel zuinig op. Ik heb speciaal een duokaart aangeschaft om mijn oude toestel te gebruiken voor mijn werk. Het mocht echter niet baten want ook bij mijn toestel heeft men vocht geconstateerd. Ik ben overigens nog bezig met Vodafone over een oplossing. Heb nog geen antwoord terug. Ik weet wel dat ik het hier niet bij laat, ze zijn nog niet van me af.

mo
door morphcore - Jul 12, 2004 om 13:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf tegen hetzelfde probleem aangelopen. Ik had een Nokia 6230
aangeschaft voor een kleine 400 euro. Daarvan heb ik een maand plezier
gehad totdat op een dag, de speaker luid begon te zoemen tijdens het
bellen. Nietsvermoedend heb ik dus mijn telefoon bij een nokia service
center aangeboden ter reparatie. Daar konden ze zelf niets doen en is
de telefoon dus door gestuurd naar het bedrijf Dynafix, ik heb toen
anderhalve maand moeten wachten totdat ik te horen kreeg wat er uit het
onderzoek bij Dynafix kwam, en dat was, net zoals bij de hierboven
genoemde klachten, vochtschade aan de telefoon, dus de schuld lag bij
mij en mij werd niets vergoed. Dit kreeg ik deze week via de telefoon
van het nokia service center te horen.

Ik vind dit echt belachelijk dat een telefoon van bijna 400 euro binnen
een maand zomaar afgeschreven kan worden. Ik weet gewoon dat ik er
uiterst zorgvuldig mee ben omgegaan en dat er geen vochtschade op heeft
kunnen treden als gevolg van mijn handelen.

Ik zie dat ik nu al de 3e persoon ben die zich over de handelswijze van
Dynafix beklaagt, ik hoop dan ook dat Kassa inziet dat dit toch echt
niet door de beugel kan en misschien bereid is stappen te ondernemen.

ri
door rinas - Aug 31, 2004 om 22:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goed en dit is dus nummer 4!!!

Toestel wilde niet meer opladen, was een maand oud (sony ericsson t230). Gemaild naar de sony Er. site, die mailde terug dat het toestel opgestuurd moest worden naar Dynafix met aankoopbon.

Na ongeveer 2 weken kregen we een berichtje van Dynafix met de constatering: onherstelbare vochtschade

2 opties om uit te kiezen:

1. toestel ongerepareerd retour met een kostenplaatje van 29,50 onderzoekskosten! (garantie?)

2. afstand doen van het toestel....

Gelieve binnen twee weken te reageren omdat anders het toestel met kosten teruggestuurd zou worden

Gemaild naar sony dat dit toch geen manier was. Sony gaf als antwoord:Dat vochtschade niet alleen door bijvoorbeeld een regendruppel, maar ook door zweet en zelfs door temperatuurs verschillen kan ontstaan. Verder is er tussen het optreden van vocht en de daaruit resulterende schade vaak een langere periode indien dit door bijvoorbeeld zweet of temperatuurs verschillen is ontstaan.
Bij de constatering van vochtschade wordt altijd een second opinion van een andere technicus gevraagd, om zekerheid voor wat betreft de uitslag te hebben.

Indien U het niet eens bent met het oordeel van het repair center, kunt alleen nog per brief uw mening c.q. uw bezwaar tegen de constatering vochtschade bij ons indienen.
Met dit adres:

Sony Ericsson Customer Care Center Benelux
Neuenhofstrasse 110
52078 Aachen
Duitsland

Zou dit nog enig effect hebben??

Ik ben inderdaad bang dat de firma Dynafix er wat vreemde praktijken op na houdt, anders zijn er wel heel veel toestellen (deze was nog geen maand oud!) die op deze manier van eigenaar wisselen????

mv
door mvreeburg - Aug 19, 2005 om 19:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat ik de Samsung E720 gekocht had, heb ik er welgeteld ongeveer één week plezier van gehad. Op een morgen was de microfoon ineens kapot. Balen natuurlijk. Toen ik na een paar weken bij iemand een vervangend toestel kon lenen wilde ik hem naar Dynafix opsturen, maar bleek de microfoon het ineens weer te doen... Eén dag. Dus toch opgestuurd en na een week al weer terug gekregen. Hij deed het weer en tot mijn grote vreugde stonden alles, zoals mijn filmpjes en mp3 bestandjes er nog in. Na een halve dag deed de microfoon het echter weer niet en heb ik hem in de kast in de woonkamer gelegd. Is er überhaupt geprobeerd het toestel te repareren? Naar mijn weten wordt alles gereset wanneer er gerepareerd moet worden en er een software update plaatsvind???

Na een paar weken had ik weer tijd om mijn telefoon naar het plaatselijke postkantoor te brengen, om deze andermaal op míjn kosten te verzenden naar Dynafix. Na 3 weken eens gebeld hoe het ermee stond. Het toestel was pas 5 dagen geleden ingeboekt, dus hij zou volgende week wel naar mij toekomen. Raar, maar goed. Een week later de befaamde brief thuis gekregen. Er was vochtschade geconstateerd. Terwijl het toestel mijn woonkamer niet uit was geweest na de eerste "reparatie".

Heb vandaag toch maar €35 betaalt om mijn telefoon weer terug te krijgen. Wat blijkt: het toestel doet werkelijk helemaal niks meer! Kan hem niet opladen of aanzetten. Ik stuur hem dus op met een kapotte microfoon en krijg een geheel defect toestel terug. Wat een geweldenaars!!!

Ik heb dynafix hierover gebeld uiteraard en werd door niemand daar ook maar enigszins fatsoenlijk geholpen. Samsung staat pal achter dynafix ondanks het horen van mijn verhaal. Ik heb Dynafix beloofd er werk van te maken en dit wil ik ook zeker doen! Iemand iets soortgelijks of tips en de te voeren procedure?

ba
door bartvstratum - Sep 1, 2005 om 17:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Van mijn 6 maanden oude nokia 6230 hielden ineens enkele toetsen op.
Voor garantie opgestuurd naar Dynafix en vandaag telefonisch contact
met zo opgenomen. Inderdaad: vochtschade. Zoals ook anderen heirboven
ga ik altijd zeer zorgvuldig met mijn telefoon om. Ik weet 100% zeker
dat de telefoon niet in aanraking is geweest met vocht. Mijn eerste
gedachte was daarom ook meteen: Dynafix gooit het op vochtschade, geen
garantie, hoeven ze niet te repareren, kost niemand geld. Het wordt
inderdaad nog mooier voor ze als ik de telefoon nu terug wil, dan
krijgen ze geld zonder dat ze er iets voor hebben heoven te doen!

Zijn er mensen die al eerder met zulke praktijken te maken hebben gehad en die dit succesvol hebben aangevochten?

ba
door barendino - Oct 3, 2005 om 16:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is echt ongelofelijk wat ik hier lees. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met dynafix (verzekering via harmony service center). Ik heb een samsung X600 en die ging ook opeens stuk. De telefoon viel al enkele malen zomaar uit. Maar die klachten gingen eigenlijk vanzelf over. Daarna kwam het volgende probleem. Het toetsenbord werkte niet meer. Ik kon de telefoon alleen nog maar aan en uit zetten, maar mijn pincode intoetsen ging niet meer. Dus ik denk mooi gebruik te kunnen maken van mijn afgesloten verzekering, het toestel valt buiten de fabrieksgarantie. Gebeld naar hsc en de telefoon opgestuurd naar dynafix. Het toestel zou binnen enkele werkdagen gerepareerd worden. Na een paar keer bellen en 3 weken later krijg ik dan toch bericht. Het toestel kan niet meer gerepareerd worden. constatering: VOCHTSCHADE. Ik zou niet weten wat ermee gebeurd moet zijn, waardoor dit is ontstaan. Zijn er überhaupt manieren om vochtschade toch vergoed te krijgen of zijn al die verzekeringen eigenlijk maar onzin? Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen?
Ik vind dynafix echt een waardeloos bedrijf tot nu toe...

Barend

ki
door kimfranx - Mar 8, 2006 om 16:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Met open mond heb ik bovenstaande berichten gelezen. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Na anderhalve maand ging mijn nieuwe telefoon een sony erickson k750 stuk. Het waren precies dezelfde klachten als diegene hiervoor!                                                                                   Het toetsenbord werkte niet meer. Ik kon de telefoon alleen nog maar aan en uit zetten, maar mijn pincode intoetsen ging niet meer.Ik was eingelijk helemaal niet bang om hem naar Dynafix op te sturen want ging uit dat hij wel gemaakt kon worden op basis van mijn garantie. Nu heb ik dus net een brief in de deur gehad waarin inderdaad staat jullie raden het al.... VOCHTSCHADE!

Ik heb mijn telefoon nog nooit in de buurt van water gehad en ik vind dat een telefoon van rond de 500 euro toch echt wel tegen bijvoorbeeld zweet, temperatuurschommelingen of klamme handen moet kunnen!!! Niet dat mijn telefoon daar last van heeft gehad.

Ik baal enorm en laat het hier echt niet bij zitten! Hebben anderen mensen met dit probleem al een oplossing gevonden?!