pi
door pienter Jul 15, 2006 om 13:47
Computers & telefonie

Onterechte incasso

ESSENT kabelcom heeft ten onrechte vanaf februari t/m juni elke maand 47,95 euro per automatische incasso van mijn girorekening geplunderd. Ik had in december reeds opgezegd en per 1 februari ook geen signaal meer ontvangen. Ik heb dit deze week geconstateerd en per brief verzocht het teveel betaalde terug te storten. Gezien mijn ervaringen met dit "bedrijf" in het verleden verwacht ik niet al teveel medewerking. Bij welke instantie kan ik mijn klacht deponeren indien mijn geld voor 1 aug. niet is teruggestort?

280 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt naar de postbank toegaan om te vragen dit bedrag terug te vorderen. Je moet hier niet te lang mee wachten. Als het een eenmalige overboeking/incasso is kun je bij de Rabobank het zo terug laten zetten, dus ik ben benieuwd of dit ook wil!

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het terugboeken van een incasso staat 30 dagen!!! Voor juli heb ik nog maatregelen kunnen  treffen maar voor de periode februari t/m juni was ik dus te laat !!!

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij de rechter bijvoorbeeld, u heeft een vordering en mag die op dezelfde manier afhandelen als bedrijven vorderingen aan u afhandelen.

twee weken geven om te betalen, éénmaal manen zonder extra kosten met weer twee weken termijn, daarna manen tot betaling binnen 3 dagen met een redelijk bedrag aan administratie kosten (zoals uw aangetekende brieven) onder dreiging van rechtsmaatregelen. heeft u het geld DAN nog niet, dan mag u de vordering indienen bij de griffie van de arrondissementsrechter in uw woonplaats.

veel succes.

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

oh vergeet niet in alle schrijvens duidelijk te maken dat u essent aansprakelijk stelt voor alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje te laat, waarom niet direkt terug boeken, daar zijn de bankafschriften voor, direkt lezen, en liefst bewaren, want nu kunt U zelf alleen de laatste terug halen, en U kunt  ook de volgende laten blokkeren, er was een speciale naam voor bij interpay of zo, maar ben ik vergeten...

Kontroleer eerst wel of U geen achterstanden had, en of U wel per feb 06 of feb 07 heeft opgezegt, foutjes kunnen gebeuren...

Als U nog andere produkten heeft van Essent, bv energie mag U het ook verrekenen, doen zij ook als U geen energie betaald en nog elders geld tegoed heeft.

U kunt eventueel ook overstappen om energie bij hun te vragen voor een jaar ,en dan verrekenen...