ne
door netti Jul 27, 2019 om 12:56
Computers & telefonie

Ontgrendelen patroon Samsung

Hallo,

Mijn man is kortgeleden plotseling overleden. Ik kan de tablet en mobiele telefoon niet ontgrendelen.
Ik wil graag weten of hij nog om hulp heeft gebeld.
Het is een ontgrendelpatroon dat hij op beide apparaten had.
Ik heb van hem wel een mailadres (zonder ww), maar geen Google account gegevens.
Kan ik het beste naar een telefoonwinkel gaan of is er een betrouwbaar programma waarmee ik dat zelf kan ontgrendelen?

7703 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2019 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gecondoleerd met het verlies.

ik neem aan dat u dit gelezen hebt?

https://www.androidplanet.nl/tips/patroon-vergeten/

Had hij zijn Google account nergens genoteerd?

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2019 om 13:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gecondoleerd. Soms is het patroon op het scherm te zien als je het scherm een beetje in het licht beweegt vanwege de afdrukken die de vingers achterlaten. Moet het scherm natuurlijk niet schoongemaakt zijn.

Anders zijn er inderdaad wel specialisten die kunnen helpen als bovenstaande link van Tijger1 geen oplossing geeft.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2019 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gecondoleerd.
Om welk type gaat het?
Voor Galaxy s5 en oudere types staat hier een oplossing: (EDIT: dan moet je ook het wachtwoord van je googleaccount weten)
https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/wat-kan-ik-doen-als-ik-het-beveiligingspatroon-van-mijn-smartphone-of-tablet-vergeten-ben/

ma
door malty - Jul 27, 2019 om 14:07
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Gecondoleerd.
Een telefoonwinkel kan zonder accountgegevens ook niks, er is ook geen programma die dat kan oplossen.
Als u verder geen gegevens hebt dan een e-mailadres zou u google account-herstel kunnen proberen.

https://support.google.com/accounts/answer/7299973?hl=nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 27, 2019 om 21:57
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Contact oponemen met de verkoper van de tablet en de telefoon lijkt mij de beste optie.

ro
door ron503 - Jul 28, 2019 om 09:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ontgrendelen zal als u geen patroon en wachtwoorden weet zeer moeilijk worden. Zo te lezen wil u weten of uw helaas overleden man nog om hulp heeft gebeld en dan zou u bij de provider de bel historie op kunnen vragen als die bijgehouden wordt.

justmeagain
door justmeagain - Jul 28, 2019 om 13:36
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gecondoleerd met uw verlies,
U schrijft :Ik wil graag weten of hij nog om hulp heeft gebeld.
Dat zou makkelijk te achterhalen moeten zijn.
Bij 112 is dat eventueel op te vragen maar waarschijnlijk zou u toch de 1e zijn die gebeld zou worden door hem?
Of bel even met de huisartsenpost of zij hem hebben gesproken.

ne
door netti - Jul 28, 2019 om 20:15
67 Antwoorden / 29 Vragen

Dank voor alle reacties. Ik ga me er deze week in verdiepen en dan laat ik meer weten.