boreel20
door boreel20 Jan 16, 2016 om 14:51
Computers & telefonie

Ontoegankele bijlage in windows mail

Ik heb een mail gekregen met een bijlage. Deze bijlage is een extra installatie voor een programma dat ik gebruik t.w. Cashflow van bankingtools. Ik krijg voor het eerst een melding dat de onveilige bestandbijlage ontoegankelijk is gemaakt. Heeft iemand een idee of ik dit een volgende keer kan voorkomen en is dit bestand weer toegankelijk te maken. Ik werk met Windows 7 en Widows mail. Als beveiliging heb F-Secure van KPN.
vr.groet, Joop van den Berg

552 4 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 16, 2016 om 15:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Log in via webmail.

ph
door philip36 - Jan 16, 2016 om 15:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan zijn dat het geblokkeerd wordt omdat het een uitvoerbaar bestand is.

Als het een exe bestand is laat de verzender de extensie veranderen in b.v. aaa.
U kunt het na ontvangst de extensie dan weer veranderen in exe.

ph
door philip36 - Jan 16, 2016 om 15:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al geprobeerd of u de bijlage kunt openen als u de virusscanner even uitschakeld?

Nog eenvoudiger, kijk eens in het mail programma zelf bij settings onder extra en beveiliging of u het ontoegankelijk maken van bijlage welke mogelijk en virus bevatten kunt uitschakelen.

marita567
door marita567 - Jan 16, 2016 om 20:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo boreel 20 ,

hier staat een oplossing , maar u moet wel flink naar beneden scrollen , er staat openen van ontoegankelijke bijlage .

https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/tips_versturen_email.html