door heremietkreeft Jan 18, 2022 om 14:34
Computers & telefonie

Ontvangst- en leesbevestiging MS Office Outlook

Hallo, gisteren heb ik de laatste versie van Ms Office (2021) geïnstalleerd en zie dat in de bovenbalk enkele wijzigingen zijn en onder andere bij opties de aanvinkmogelijkheid van lees- en ontvangstbevestiging niet meer voorkomt. Na even zoeken bij de help functie van Microsoft zie ik als aanwijzing dat dan Alt+P,Q benut kan worden.  Ik heb dat zojuist getest maar kennelijk doe ik dat dan toch niet goed. Ik benutte gelijktijdig Alt en P en vervolgens Q en dat is dan kennelijk toch niet goed. Mogelijk zijn er onder jullie nog maar weinigen die Ms Office Outlook 2021 hebben/benutten of deze functie niet benutten maar toch, indien wel, dan graag een reactie wat ik dan niet goed doe resp. wat ik wel moet doen.

Deze vraag kan genegeerd worden Ik zie inmiddels meer rechts in de bovenbalk de optie : meer .... waar ik de gewenste meldingen mee kan aan of uitzetten.

1219 3 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 18, 2022 om 16:01
7195 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link lijkt het voor alle Microsoft Outlook  te gelden.
Het kan dus zonder de sneltoetsen te gebruiken:

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/leesbevestigingen-en-ontvangstbevestigingen-toevoegen-en-aanvragen-a34bf70a-4c2c-4461-b2a1-12e4a7a92141

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 18, 2022 om 16:31
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPY, dank maar kan het zo zijn dat deze vraag eerst nu bij u in beeld kwam? Ik had de redactie al gemeld dat via meldingen mijn vraag niet verscheen maar al wel op de site stond en ik kon aanpassen. Ik vond de oplossing al zelf als ook aangegeven door bewerken om ca. 15:45 uur.

Deze zin dus: Deze vraag kan genegeerd worden Ik zie inmiddels meer rechts in de bovenbalk de optie : meer .... waar ik de gewenste meldingen mee kan aan of uitzetten.

(Bij vorige  (ca 5) eerdere installaties resp. upgade van Ms Office Outlook sstond het bewuste vakje al vanuitzich zelf bij opties.
Op zich is het ook frappant dat ik niet eerst de licentiecode behoefde in te geven voor dat het installeren begon maar wel achteraf na 'account controle' die ik ook zojuist uitvoerde.  (Nieuwe installatie: Ms Office LTSC Professional 2021)

sjjoppy
door sjjoppy Jan 18, 2022 om 16:46
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
het laatste gedeelte van uw vraag had ik niet gezien, ik vond die toetscombinatie merkwaardig en daar heb ik  aandacht aan besteed, verder niet gekeken of er ondertussen iets zichtbaar was.

gsm
door gsm - Jan 19, 2022 om 16:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ontvangstbevestiging wordt volgens mij door de provider gedaan en wordt niet meer door alle providers ondersteund.
Leesbevestiging is iets wat je in het e-mail programma zou kunnen activeren, mits dat ondersteund wordt door het programma.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 19, 2022 om 17:09
16860 Antwoorden / 202 Vragen

? @GSM ? Bij MS Office Outlook kon je dat op een eenvoudige wijze zelf instellen en bij de nieuwe versie (2021) is dat iets veranderd. Het kan echter wel. (Zoals @SJOPPY ool al aangaf en ik daravoor ook zelf had ontdekt. Bij de providers die e-mail boxen hebben 3 en ook g-mail kan dat niet en volgt als een bericht niet bezorgd kan worden meestal wel een melding (bijv. bestand te groot).

pe
door pebk - Jan 19, 2022 om 16:47
581 Antwoorden / 0 Vragen

Blij dat u het opgelost heb, maar persoonlijk vind ik het heel vervelend, die leesbevestigingen. Ik stel mijn mailomgeving zo in dat deze nooit gestuurd worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 19, 2022 om 16:59
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is uw mening, ik benut Office outlook juist vaak in die gevallen waarbij ik wel wil weten of het ontvangen is en/of gelezen gelet op het belang ervan.

pe
door pebk Jan 19, 2022 om 17:14
581 Antwoorden / 0 Vragen

Snap ik, dat is mijn mening inderdaad. Het is mijn zaak om te bepalen of ik wel of iets niet lees of gelezen heb.

Maar stel dat u dat aan hebt gezet, dan krijgt u dat van mij dus nooit te weten. Tenzij ik antwoord stuur, natuurlijk.
(Outlook:File->Options->Mail->Tracking->For any messages received theat includes a read receipt requets:->Never send a read request).

De mailserver van mijn werkgever stuurt overigens ook geen ontvangstbevestiging. Dat staat ook uit.

Donuts
door Donuts Jan 19, 2022 om 18:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@pebk: helemaal met je eens. Ook ik negeer dergelijke verzoeken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 19, 2022 om 18:39
2067 Antwoorden / Vragen

Dit is zo'n onderwerp waarvan de mensen die het niet begrijpen het ook werkelijk niet begrijpen.