jet54
door jet54 Jul 22, 2008 om 15:21
Computers & telefonie

Onvoldoende schijfruimte

de laatste tijd krijg ik de melding "LAATSTE BACKUP MISLUKT" ivm onvoldoende schijfruimte. DATA D is bijna vol?! Hoe komt dit...door spelletjes te spelen op de laptop?? Maar.. ´t belangrijkst...hoe los ik dit op? Wie weet raad?

4076 15 Rapporteer

jet54
door jet54 - Jul 22, 2008 om 15:47
23 Antwoorden / 9 Vragen

Hoera nu al antwoord!!!! Fijn!! Maar ik heb van de 51,0 GB nog 1,58 MB over.. De laptop hebben we sinds oktober 2007, gek he?

labswans
door labswans - Jul 22, 2008 om 15:56
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Logisch dat u geen backup meer kan maken. 1,58 mb is gewoon niks nada noppes.

Ik kan niet kijken op uw D schijf. Dat kan alleen uzelf.

Kijk eens wat er allemaal op staat wat eventueel weg kan. Doe dit wel op de goede manier. Spellen die opde d schijf geinstalleerd staan en niet meer gespeeld worden ..... Via start configiratiescherm , software daar verwijderen als het daar staat. Zo niet kijk of er een uninstall staat bij start , programma's , naam spel.

Tevens kijk of er dingen staan welke gedownload zijn waardoor de schijf vol raakt. Deze moeten / kunnen worden gezet op een dvd schijfje bijvoorbeeld of anders een externe harde schijf ( welke ik verwacht dat u die niet heeft )

Ga ook na of u bakcup's heeft van diverse datum. Houd er twee over van de laatste keren dat het gebeurd is.

Kan u het niet zelf laat er dan iemand het oplossen voor u. Doet u het verkeerd en u weet niet wat u weg heeft gedaan dan zit u in de pinarie

labswans

freya
door freya - Jul 22, 2008 om 15:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jet54,

Je bent echt zelf de enige die kan beoordelen waar al die ruimte is
gebleven. Start dus eens de Windows verkenner op (klik met de rechter
muisknop op Start en kies Verkennen), selekteer vervolgens in het linker vensterdeel de D: schijf
en beweeg de muis in het rechter vensterdeel over de verschillende
mappen. Als je de muis dan even stilhoudt kun je precies zien hoe groot
die betreffende map is en weet je dus uiteindelijk welke map(pen) de
meeste ruimte in beslag nemen.

Daarna zul je dus moeten beoordelen welke data je wel en welke data je
niet kunt verwijderen. Wellicht staat er een hoop muziek en filmpjes op
die schijf?

m.vr.gr. Freya

jet54
door jet54 - Jul 22, 2008 om 16:00
23 Antwoorden / 9 Vragen

Oepssss dus toch maar even een slimmerd erbij halen voordat ik de boel verpruts. Enne kwee nie wie jou Labswans noemt, maar ik ben heel blij met je atwoorden.Als ik door heb hoe ik je sterren kan geven zal ik dat beslist doen. Dank je!!

jet54
door jet54 - Jul 22, 2008 om 16:06
23 Antwoorden / 9 Vragen

Hé freya, fijn nog meer info, dit durf ik wel te proberen. Hahaha maar ja als het mis gaat..... nee dat al niet gauw gebeuren (hoop ik) ik moet zelf iets aanklikken om te verwijderen denk ik, de laptop doet t niet vanzelf...gelukkig. Voor jou ook sterren als ik weet hoe 't moet. En ik wil ook een plaatje bij m'n naam, maar eerst de "D" opruimen.

labswans
door labswans - Jul 22, 2008 om 16:09
1918 Antwoorden / 10 Vragen

dat kan u doen door op beste antwoordt te klikken als u een bericht krijgt waar u het meest aan heeft om verder te kunnen gaan.

Het kan aan een persoon gegevens worden en niet aan meerdere helaas

labswans

door labswans - Jul 22, 2008 om 16:15
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Een plaatje is gemakkelijk te doen bij uw naam.

Klik op login naast mijn pagina en geef uw gebruikersnaam en wachtwoordt op.

Ga naar Mijn pagina ( linker kant )

Ga naar mijn Homepagina , klik daarop met de muis

Klik bij afbeelding op bladeren

Zoek de lokatie van de afbeelding op de laptop of pc en dubbelklik erop met de muis

Klik onderaan op de knop rechts om de afbeelding op te slaan.

Nu moet er bij uw naam een plaatje staan welke u heeft geupload

labswans

jet54
door jet54 - Jul 22, 2008 om 16:16
23 Antwoorden / 9 Vragen

het wordt helderder... er staan 7 backup files op sinds oktober 2007. Gemaakt met korte tussentijden. De mappen zijn leg staat er als ik ze aanklik. Voorzichtig verder wroeten maar... Mijn dank is enorm groot!!

jet54
door jet54 - Jul 22, 2008 om 16:29
23 Antwoorden / 9 Vragen

goed joh, ben benieuwd of 't lukt. Ik ben nog een beginner dat is wel duidelijk zeker??

labswans
door labswans - Jul 22, 2008 om 16:31
1918 Antwoorden / 10 Vragen

U komt voor advies , die is er om aan u gegeven te worden.

Ben zelf ook zo begonnen

labswans

jet54
door jet54 - Jul 22, 2008 om 16:33
23 Antwoorden / 9 Vragen

THANKS

jet54
door jet54 - Jul 22, 2008 om 16:39
23 Antwoorden / 9 Vragen

Ik moest even zieN of het gelukt is met 't plaatje. Zo ja ga ik met de "D"schijf aan de slag. Als het niet is gelukt.... morgen weer proberen!!

labswans
door labswans - Jul 22, 2008 om 16:42
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Hoeveel ruitme heeft u dan precies over op de D schijf ?

Als dit een paar MB is dan is het zeker dat een backup niet lukt. er moet ruimte worden gemaakt door uzelf.

Ruimte kan u maken door de oudere backup's te verwidjeren ( ik zou er twee laten staan voro de zekerheid )

Het komt niet door spelletjes te spelen op de laptop. Het komt meer doordat er op diverse data een backup is gemaakt. Dan is de ruimte zo op bij op op de laptop

labswans

jet54
door jet54 - Jul 23, 2008 om 09:53
23 Antwoorden / 9 Vragen

Goede morgen Freya, het is gelukt!!                                              De D schijf is nu weer "normaal" gevuld. Hij doet 't dus weer!! Nogmaals dank.

vriendelijke groet, Mariette

freya
door freya - Jul 23, 2008 om 10:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan hoor en bedankt voor het terugmelden.

Freya