jo
door joopnico Feb 16, 2004 om 11:33
Computers & telefonie

Opdringerige openingspagina

diverse keren heb ik de pagina:
C:\Program Files\QuickPage\Portal\portal.html
al verwijderd, steeds weer vedringt deze site mijn pagina die ik wel als startpagina heb ingesteld; hoe kom ik hier echt van af?

385 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het probleem u omschrijft. De zgn. Portal startpagina zit dusdanig ingewikkeld in de Program Files System mappen van de pc verwikkeld dat een formatC m.i. een enige redding is om van deze vervelende pagina af te komen. Of leer er gewoon mee omgaan, want een formatC heeft consequenties voor alles wat op uw pc staat. Misschien dat mrsempel een antwoord hierop weet? Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bovenstaande reactie is niet correct. Ik heb even gezocht en het volgende gevonden. Het is een hele lap tekst dus ik raad u aan het te kopiëren en in Word te plaatsen en af te drukken: RU.exe is een onderdeel van het welbekende Switch.
Om dit te verwijderen doe het volgende:

Druk tegelijk ctr/alt/delete en kijk op tabblad processen of deze namen voorkomen en beeindig deze processen dmv een kruisje te zetten, dan wordt dit proces beeindigd en kan je ze gaan verwijderen.

Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software en kijk of hier de volgende items staan, Startportal..Switch...QuickPage of Diskstart en verwijder deze via de Wijzigen/Verwijderen knop.
In het geval van Switch volgt er een automatische verwijzing naar de internetsite van Switch, hier kan je dan de uninstallknop gebruiken om het programmaatje te verwijderen.
Dit is niet gevaarlijk maar de goede manier om het te verwijderen!

Ga dan met de Windowsverkenner op zoek in c:\windows en ook in c:\windows\system32 naar RU.exe en verwijder deze via de rechtermuisknop.
Kijk in je C:\ Windows\Programfiles voor Startportal, Switch of QuickPage en verwijder deze ook allemaal inclusief de submappen.

Dan ga je naar Start > uitvoeren en typ je ..regedit.. ga boven in het Regeditschermpje naar Bewerken en de optie Zoeken, typ hier het genoemde item Switch en verwijder alle te voorschijn komende resultaten met die naam, dit ook voor RU.Exe.

Leeg de prullenbak op het buroblad en start de computer opnieuw op.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

top!! Dank voor de tip

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ad-aware installeren: http://www.webattack.com/get/adaware.shtml

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo , Ik ken het probleem, het is een gemeente truk om je via een dure inbel mogelijkheid te laten internetten. Sluit alles op je desktop Het is op de volgende maniet te verwijderen, ga eerst na windows en ga dan anaar temp open de folder toets ctr a Zo selecteer je alle bestanden. Ze worden nu blauw. Druk op Shift en delete knop tegelijk nu krijg je de vraag of je alles wilt verwijderen kies ja. De map wordt nu leeg gegooid. Ga naar de map temporary internet files toets ctr a Zo selecteer je alle bestanden. Ze worden nu blauw. Druk op Shift en delete knop tegelijk nu krijg je de vraag of je alles wilt verwijderen kies ja. Ga nu naar de map programfiles, gooi de map quick page weg door het blauw te maken en dan te verwijderen er is ook nog een man Qui.. deze map is licht geel dit betekend dat hij hidden (verborgen is) ga op deze map staan klik met de rechter muisknop op de map en dan zie je dat er een vinkje staat bij hidden of verborgen , klik dit vinkje weg en gooi dat de map weg. Let nu heel goed op, ga naar start kies voor uitvoeren, en type in regedit edn dan enter (pas hier wel goed mee op.) Kies onder bewerken de mogelijkheid zoeken, vul hier "portal" en op zoeken als je in het regsiter de term portal tegen komt is deze blauw druk op delete knop bij de vraag verwijderen kies ja druk dan op f3 omverder te zoeken, herhaal dit tot je de melding krijgt register door zoeken voltooit. Klik op het kruis je om het register te sluiten. Gan naar de explore en pas op maak deze blauw niet openen druk op rechter muisknop en kies eigenschappen, haal in het kader startpagina alles weg, vul dan in bijvoorbeeld www.nu.nl druk dan op toepassen en oke Ga naar het brureau blad gooi de prullemand leeg. Sluit de pc af, start opnieuw op de het moet verwijderd zijn. Succes

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo daar ben ik nog een keer,

Je moet ook in het register zoeken naar QMGR, en deze verwijderen.
Als dit gebeurd is de pc in de msdosmode opstarten ga naar windows\system, dit doeje door cd c:\windwos\system en retrurn te typen

type in op c:\windows\system del qmg*.* en return

type dan in op de prompt dir Qmg*.*

er moeten geen bestanden komen.

opnieuw opstarten en de portal is weg.

Eigenlijk vind ik dat je deze startpagina juridisch moet aan pakken, dit is illegaal

Wijndelt