lo
door louis5 Nov 12, 2005 om 20:03
Computers & telefonie

Opera browser & beveiliging Postbank

Wie gebruik maakt van de Opera browser en inlogt bij de Mijn Postbank.nl krijgt de melding dat de beveiligingsmethode van Postbank server verouderd is.

Volgens de Postbank wordt de Opera browser 'officieel' niet ondersteunt - wat dat betekent is mij niet duidelijk - maar officieus kun je er mee inloggen is mijn ervaring.

Verder reageert de Postbank laconiek op dit "beveiligingsprobleem". Men gaat ervan uit dat alles voldoende is dichtgetimmerd.

Dat geloof ik graag. Maar die melding van zo'n verouderde encryptiemethode (40 bit) zet mij wel aan het denken.

Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?

Louis

558 2 Rapporteer

si
door simonbijl - Nov 12, 2005 om 20:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn vrij veel problemen met het internetsysteem van de Postbank. Qua beveiliging is er niet veel mis met het systeem.

De beveiliging van de site, gezien de verbinding van uw computer naar de server van de postbank, met een 40 bits beveiling wel goedgenoeg.

Het is echter wel aan te raden een firewall te gebruiken, zodat keyloggers geen kans maken. Een keylogger is een programma dat alles wat men typt opstuurt naar een persoon (hacker).

lo
door louis5 - Nov 13, 2005 om 01:05
6 Antwoorden / 3 Vragen

Simon: dank voor je reactie. Met mijn beveiliging is niets mis. Wat mij intrigeert is het betrekkelijk lage beveiligingsniveau dat de Postbank hanteert zoals Opera dat meldt.