henson
door henson Nov 2, 2012 om 22:13
Computers & telefonie

Oplopende overige kosten T-Mobile Sim Only Smart Start 70

Wie weet wat "overige kosten" bij een Sim Only (Smart Start 70 T- Mobile) zijn?
Heb deze week bovengenoemd abonnement bij T-Mobile afgesloten en volgens de verkoopster in de winkel werden alle verbruikte belminuten, sms'jes en Mb's eerst verbruikt en daarna pas extra kosten in rekening gebracht......
Die kosten waren bij de start van het abonnement 0.29 eurocent en dat bleef drie dagen zo...maar gisteren kwamen er ineens 2 Euro bij en vanmiddag stond de teller al op meer dan 4 Euro! En dat terwijl de teller van het tegoed gewoon blijft staan op een rest van 15 Min/Sms?Mb (zowel op de apps als op de site wordt dit aangegeven).
Rara, wat gebeurt hier??Telefonisch krijg je van T-Mobile geen antwoord en ook op de site is er geen info over te vinden. Wel klachten hierover!
Heb inmiddels 3-G uitgeschakeld, maar daarvoor neem je toch niet zo'n mobiel abonnement....
Dus: wie kan me vertellen wat die overige kosten inhouden, en nee, ik heb geen sms-diensten of buitenlandse nummers gebeld.

1851 10 Rapporteer

sh
door shandadr - Nov 3, 2012 om 20:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

hoi,
extra kosten beteken eigenlijk alles wat niet binnen uw abonnement valt. het kan zijn dat het toch door de 3g komt. ook kan het zijn dat uw sms per ongeluk in mms is verandert door hetr telefoonnummer van whats app te gebruiken of dergelijke. hiervoor word en mms kosten verekend plus internet. kunt u misschien meer details geven dan kan ik u verder helpen.
mvg
shanda

henson
door henson - Nov 3, 2012 om 22:27
338 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=shandadr schreef op zaterdag 3 nov 2012, 20:01]hoi,
extra kosten beteken eigenlijk alles wat niet binnen uw abonnement valt. het kan zijn dat het toch door de 3g komt. ook kan het zijn dat uw sms per ongeluk in mms is verandert door hetr telefoonnummer van whats app te gebruiken of dergelijke. hiervoor word en mms kosten verekend plus internet. kunt u misschien meer details geven dan kan ik u verder helpen.
mvg
shanda

Hallo Shandadr,

Bedankt voor je antwoord maar zoals ik al zei heb ik geen gebruik gemaakt van sms of andere diensten en ook geen nummers buiten de regio gebeld.....
Als het door teveel internetgebruik zou komen (teveel gebruik van het 3G-netwerk dus) dan zouden eerst alle Belminuten/SMS/MB's verbruikt moeten zijn....en dat is niet het geval!
En wat de applicatie Whatsapp betreft....dat gaat niet via het telefoonnetwerk (2G) hoor; is gewoon een internetdienst: gratis via Wifi en via 3G gewoon van de bundel! Maar al zou het via 2G gaan dan zou het nog eerst van de bundel moeten worden afgeboekt voordat deze kosten als extra kunnen worden opgevoerd!
Als ik de details over de overige kosten zou hebben zou ik ze wel hebben vermeld maar die heb ik niet en daar ging nu net m'n vraag over....

Groet, Henson

#

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 4, 2012 om 16:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je wel gebeld? Zo ja wat was het regionummer?

henson
door henson - Nov 4, 2012 om 16:35
338 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 4 nov 2012, 16:23]Heb je wel gebeld? Zo ja wat was het regionummer? geen 088 nummer, gewoon een paar 06-nummers van bekenden en onze huistelefoon

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 4, 2012 om 16:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=henson schreef op zondag 4 nov 2012, 16:35][quote=lekkerisdat schreef op zondag 4 nov 2012, 16:23]Heb je wel gebeld? Zo ja wat was het regionummer? geen 088 nummer, gewoon een paar 06-nummers van bekenden en onze huistelefoonAls ik de tekst goed interpreteer heb je dus ook en bundel afgesloten voor internet.
Dan kan het mij inziens nog alleen zijn dat je abonnement nog niet 'actief' is. Dit misschien door dat het nummer nog omgezet moet worden, bundel eerste maand niet geldt etc.

henson
door henson - Nov 9, 2012 om 22:38
338 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, ben eruit hoor.....na vandaag de rekening te hebben ontvangen (te hoog natuurlijk) ben ik naar de T-Mobile winkel gegaan voor nadere uitleg. En daar kwam de aap uit de mouw (of beter gezegd....de Boa Constrictor onder het gras vandaan):

DE DOOR T-MOBILE ZELF UITGEBRACHTE APP GEEFT GEEN JUIST VERBRUIK WEER!!!

(of juist wel, maar wordt later naar wens door T-Mob. zelf "gecorrigeerd") waardoor je als consument dus geen enkel inzicht of controle over het "verbruik" hebt!

Denk dus hieraan als u van plan bent om binnenkort een abbo bij deze firma af te sluiten!

freya
door freya - Nov 10, 2012 om 10:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@henson:

Tja, een andere app installeren dan maar? Er zijn er genoeg waarmee je het dataverbruik kunt 'monitoren'. Je zit niet vast aan de app van T-Mobile.
Ik kan verder niet beoordelen of het wáár is dat die app van T-Mobile niet correct werkt, maar als dat zo is, is dat wel heel erg slordig van T-Mobile.....

Freya

henson
door henson - Nov 10, 2012 om 14:23
338 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 10 nov 2012, 10:10]@henson:

Tja, een andere app installeren dan maar? Er zijn er genoeg waarmee je het dataverbruik kunt 'monitoren'. Je zit niet vast aan de app van T-Mobile.
Ik kan verder niet beoordelen of het wáár is dat die app van T-Mobile niet correct werkt, maar als dat zo is, is dat wel heel erg slordig van T-Mobile.....

Freya

@freya: Heb naast "My T-Mobile" ook de app "Belbundel" geinstalleerd en die geeft precies hetzelfde weer als de weergave in "My T-Mobile" en ik heb het idee dat alle andere apps en online monitoren dat ook gaan doen omdat ze allemaal gebruik maken van dezelfde dataserver,namelijk die van T-Mobile zelf!!! En daar is geen controle op en kan dus door T-Mobile worden gemanipuleerd! Het is dus niet alleen"slordig" maar gewoon kassa voor T-Mobile. Sterker nog; heb vanaf gisteravond alle dataverkeer via het Mobiele Netwerk uitgeschakeld (gebruik alleen de Wifi) en toch is er 1 Mb verbruikt....dus mijn vermoeden wordt alleen maar sterker, niet voor niets kun je met deze klacht niet op de site of helpdesk terecht!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 10, 2012 om 15:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het zusje van T-Mobile, Simpel hanteert ook verschillende tactieken om 'buiten' de bundel te komen, meest populaire is daar om de laatste minuten in de maand over te hevelen naar de nieuwe maand, onder het mom van "we hebben de gegevens niet meer kunnen verwerken"

Heb dit destijds ook aan T-Mobile voorgelegd, daar kwam het op neer dat ze dit heel normaal vinden.

Van jouw verhaal kijk ik dus niet echt meer op, sterkte in ieder geval

Doe sowieso je beklag bij de Opta en Consuwijzer.

henson
door henson - Nov 11, 2012 om 10:41
338 Antwoorden / 36 Vragen

We blijven er bovenop zitten, tot dusverre geen Mb's meer weggelekt .......gaat de goede kant op (Webcare wakker geworden?;-)