ni
door nickhoi Mar 6, 2004 om 10:44
Computers & telefonie

Opstarten

ik heb perongeluk windows bestanden verwijderd nou kan de computer niet meer opstarten en er staat "kan HIMEM.exe niet vinden" wat moet ik doen

351 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u uw computer opgestart heeft klikt u op start, links onderin uw beeldscherm. Wanneer u hierop geklikt heeft ziet u een heel lange rij met programma's die op uw computer geïnstalleert zijn. Zo ook ergens boven in de lijst in een soort van apart hokje staat een buton "Windows update". Klik hier op en uw computer gaat op de windows side van microsoft werkelijk alle updates zoeken die voor uw computer beschikbaar zijn. Zo ook het HIMEM.exe bestand. Mocht dit allemaal niet helpen, kiest u dan voor het gebruik van uw masterCD of RecoverCD. Hier kunt u kiezen voor de optie reparatie uitvoeren. Let op: kies bij deze laatste optie niet voor fabrieksherstel! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet welke versie je hebt is het XP kun je ook herstel gebruiken . Moet je als je opstart F8 inhouden kom je in menu van windows daar heb je diverse mogelijk heden heb je windows 98 kun je kiezen voor Save modus en dan kijken of je in de prullebak nog dat programma hebt staan. Heb je XP dan kun je kiezen voor herstel XP lukt dit allemaal niet dan zul je windows opnieiuw moeten installeren van de cd rom en dan gewoon overheen schrijven succes ermee

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens het opstarten, moet je F8 in gedrukt houden, van hieruit heb je een aantal optie,s.
Neem dan bijv. de optie, veilige modus, van hieruit ga je naar, start, bureau-accesoires, dan systeem werkset, systeemherstel en hier stel je de computer in naar een aantal dagen terug voordat je al deze handelingen had verricht. als het lukt dan is je computer weer helemaal zoals deze was voordat je de bestanden had verwijderd. succes.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het bovenstaande allemaal niet werkt is het raadzaam om ergens een Himen.exe vandaan te halen, op floppy te zetten en deze dan via een bootdiskette op in de C:/windows map te zetten. Misschien staat het wel op de Windows CD. Anders Windows opnieuw installeren en dan geeft Windows vanzelf wel dat hij een eerdere versie van Windows heeft gevonden en vraagt dan of u wil repareren.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk al die antwoorden, maar volgens mij staat er dat de computer überhaupt niet opstart. Klaarblijkelijk is door Windows de DOS kennis bij veel "experts" verdwenen. "Vroeger" werd namelijk himem.exe in de config.sys geladen, dus nog voor je aan Windows zelf toekomt. Ik schat voorzichtig in dat je Win95 of 98 (zie zijn nog op DOS gebaseerd) hebt en die per ongeluk hebt gewist. Daar is maar 1 remedie tegen: windows opnieuw installeren. Bij win98 zou je dit kunnen doen door vanaf CD op te starten (waarschijnlijk moet je de bootvolgorde in de bios aanpassen). Bij win95 en als je niet van CD kunt starten moet je een opstartdiskette hebben met de drivers van je CD-romdrive.
Maar, met alle respect, gezien de vraag die je stelt lijkt mij "de buurjongen die alles van computers weer" de beste oplossing!