ad
door ad_1 Feb 16, 2004 om 16:03
Computers & telefonie

Opstartproblemen

Hallo allemaal, ik heb een probleem met opstarten. Ik heb windows xp professional en was bezig met terug te gaan naar een herstelpunt toen de stroom uitviel, met als gevolg dus dat dit halverwege abrupt afbrak met als gevolg dat ik mijn pc niet meer kan op starten, weet iemens of dit te verhelpen is, a.u.b help me want nu heb ik niets meer
met vreindelijke groet, Ad

703 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

su
door supercharged - Apr 16, 2004 om 12:42
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens mij is hier niet veel meer aan te doen. Je kunt nog proberen of de computer wel in Veilige Mode op wil starten, misschien dat je van daaruit het probleem op kunt lossen door nogmaals te proberen om een herstelpunt terug te zetten.
Als het terugzetten van een herstelpunt zo niet lukt, kun je proberen om je belangrijke bestanden ergens anders op te slaan (bv CD-R of andere partitie die je NIET formatteerd (Niet de harde schijf waar Windows op staat dus!)), waarschijnlijk zul je Windows opnieuw moeten installeren.

BTW: Je kunt in de Veilige Modus komen door tijdens het opstarten op F8 te drukken en vervolgens Veilige Modus te selecteren.
Veel succes ermee!

sjj
door sjj - Apr 16, 2004 om 12:42
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Eerste optie die je altijd moet proberen als Windows niet meer wil booten is de safe-mode. Als windows gecrashed is, zal bij een reboot vaak een bootmenu verschijnen waarin je dit kan kiezen. Anders moet je niet voordat Windows begint met laden op F8 drukken en krijg je ook dit boot-menu.
Als je dan in de safe-mode zit, probeer dan daar de laatste acties die je hebt gedaan terug te draaien om je Windows weer draaiend te krijgen. Denk hierbij dus aan het uninstallen van software en drivers.

ad
door ad_1 - Apr 16, 2004 om 12:42
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ga het proberen en kom hier nog op terug,
bedankt vast voor de reactie, groete-jes, Ad

wi
door wijndelt - Apr 16, 2004 om 12:42
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Je kunt enkel nog proberen in de veilige modus op te starten (dit doen je door bij het opstarten op de functie toest F8 te drukken, wel direct bij het opstarten van windows) dan kun je proberenb om terug te gaan naar het herstel punt.
Lukt dit niet, kun je gewoon windows opnieuw installeren van af cd, et op dat je als eertse strt vanaf cd, dit doe je inde bios.

Bij het opstarten dan op een toest drukken om van cd te starten, en tijdens het draaien van setup kun je kiezen om huidige xp te herstellen dan moet xp het wel weer in oder krijgen, hij zit dan de herstelpunten waarna je terug kunt gaan.

Succces

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer