ri
door rivella Sep 23, 2005 om 14:40
Computers & telefonie

Opzeggen adsl abo binnen contract jaar

Wij hebben sinds 11-5-2005 een adsl aansluiting via Tiscali.


We hebben bewust voor deze provider gekozen omdat die de mogelijkheid bood te verhuizen naar een adres zonder Tiscali adsl mogelijkheden omdat zijn ook een adsl abo aanboden via KPN welke wel mee kon verhuizen naar het nieuwe adres.  Nu staan we dus op het punt om volgende maand te verhuizen naar een adres buiten onze regio. Het toeval wil dat het om een adres gaat waar Tiscali adsl niet geleverd kan worden. Geen probleem zou je zeggen want we kunnen gewoon het tiscali adsl abo nemen via het KPN netwerk. Nou mooi niet dus, de samenwerking met KPN is stopgezet waardoor we nu de resterende 7 maanden de abonnementskosten gewoon dienen te voldoen. Dit houdt dus in dat we meer dan €200,- moeten betalen voor diensten waar we geen gebruik van kunnen maken. Op de Tiscali website staat overigens wel nog beschreven dat je i.c.m. het KPN netwerk wel kunt verhuizen zonder contractbreuk, ik heb hiervan een screenshot gemaakt)


Zijn wij verplicht om deze kosten toch te betalen of kunnen we hier omderuit komen omdat de samenwerking tussen Tiscali en KPN niet meer bestaat? (waar wij overigens niet van op de hoogte zijn gebracht).


We hopen op een antwoord.


 

829 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wi
door wippie - Sep 23, 2005 om 14:57
260 Antwoorden / 0 Vragen
0

Naar mijn mening kunt U via een aangetekend schrijven aan Tiscali bekend maken dat U afziet tot betaling aangezien zij, de mogelijkheden die geboden werden bij aanvang contract, eenzijdig hebben veranderd. Neem hier geen genoegen mee. Met de mogelijkheden bedoel ik de samenwerking die Tiscali had met de KPN. Geschillen die de diverse aanbieders van netwerken met elkaar hebben, kunnen NOOIT te koste gaan van de klant.

ri
door rivella - Sep 23, 2005 om 15:35
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Jonjo,


Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb er de algemene voorwaarden nog eens bij genomen en daar staat in omschreven:


Indien de Abonnee Tiscali opdracht geeft de verbinding, behorende bij een DSL Dienst(en) van Abonnee, te verhuizen naar een locatie buiten het Tiscali DSL Dekkingsgebied, echter binnen een gebied waar Tiscali via het KPN Netwerk DSL Dienst(en) aanbiedt, zal Tiscali zo mogelijk het abonnement omzetten in een Tiscali DSL abonnement via het KPN Netwerk.


Hiervan gaat een copie en een bezwaarschrift richting tiscali. Als ze dit accepteren hoeven we slechts de administratie kosten van het opzeggen te betalen, wat ik overigens ook nog nergens op vind slaan maar goed, het scheelt een boel.

da
door daewoo123456 - Sep 23, 2005 om 19:14
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit zal best moeilijk worden bij Tiscali als je geluk hebt hoor je wat terug wat meestal niet gebeurd op schrijvens en mailtjes naar hun.


Bewaar je schrijvens en mailtjes goed die je aan hun zend .


Zo als je op deze side en anderen kunt lezen hoor je meestal nooit iets terug.

bj
door bjck - Sep 25, 2005 om 01:38
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op de Tiscali website staat overigens wel nog beschreven dat je i.c.m. het KPN netwerk wel kunt verhuizen zonder contractbreuk, ik heb hiervan een screenshot gemaakt)


Alleen heb je een abonnement gekozen dat niet via het netwerk van KPN-DSL loopt maar via dat van Tiscali zelf (vele malen goedkoper per maand ook immers). Dus dat geldt niet wat je hier schrijft natuurlijk.

sp
door sprinkler - Sep 27, 2005 om 00:52
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vergeet niet dat Tiscali degene is die contractbreuk hebben geleverd en niet u.


Door deze beslissing en dat u de algemene voorwaarden heb geaccepteerd waarin dit wel stond bent u als consument volgens de wet beschermd en kan u in principe uw abonnement KOSTELOOS opheffen. Over iets soortgelijks is een rechtzaak over geweest en hebben zelfs alle kosten terug gekregen.


In dit geval kan Tiscali u niet meer de dienst aanbieden en heeft u dus recht op kosteloze opzegging, Tiscali kan wel de tastbare geleverde producten bij het afsluiten van het abonement wel terug vragen, b.v. modem, mobiel, enz...

ri
door rivella - Oct 6, 2005 om 14:12
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Goed nieuws:-D


Tiscali heeft toegezegd ons eenmalig géén kosten in rekening te brengen voor het vroegtijdig opzeggen van ons abonnement. Wel moeten we €59,- euro afsluitkosten betalen waar we het overigens ook niet zo mee eens zijn dus daar gaat nog een brief over naar Tiscali.


We zijn iig blij dat het tot zover netjes opgelost wordt en we hopen dat een verdere afhandeling ook soepel verloopt.


Bedankt voor de tips en antwoorden!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Quirine van Steijn
Quirine van Steijn - Oct 4, 2023 om 13:50
Geldzaken & recht

Boete betalen bij abbostop

Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e ... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer