mb
door mb58 Apr 29, 2008 om 21:11
Computers & telefonie

Opzeggen Casema

Hallo All

Na telefonisch kontakt met Casema,wat de beste manier is om mijn internet abbo op te zeggen,werdt mij gezegd,het gewoon via de post te doen.Hoefde niet aangetekend,was helemaal niet nodig.Ik heb op 10-04-2008 dus een brief verzonden naar Casema,maar tot op heden er geen reactie op gehad.Vandaag 29-04-2008 belde ik Casema,om te vragen waarom ik nog steeds geen bevesting heb gekregen van mijn opzegging,werdt mij verteld dat zij geen brief met opzegging hadden ontvangen?Ik moest maar weer een brief sturen,of hem persoonlijk gaan brengen naar Casema in Den Haag.Ik las het wel meer dat zulke brieven niet werden ontvangen,om een abbo op te zeggen,maar nam het met een korreltje zout,mensen deden vast wat verkeerd,dacht ik.Maar zie nu gebeurd het mij ook.Is dit de tactiek wat zulke bedrijven gebruiken,om je weer voor een jaar vast te prikken met een abbo,als je dan te laat ben met een  reactie.Voortaan gelijk maar aangetekend met ontvangst bevestiging,dan maar wat meer geld er tegen aan,voor de zekerheid.Ik heb gelukkig nog een maand de tijd om mijn abbo op te zeggen.Wat een bedrijf zeg,om je op deze manier als klant te proberen vast te houden aan je abbo.

Gr,Mart

646 5 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 29, 2008 om 21:18
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Opzeggen moet ten alle tijde aangetekend worden verstuurd met bewijs van ontvangst ( handtekening retour )

Dit is en blijft de enigste manier om het goed te doen om bewijslast te overleggen dat iets optijd en goed is opgezegd.

Is het normaal aangetekend versturen ? Zeker weten, dat men anders zegt is lariekoek en zal u in de problemen helpen om langer een abonnement te hebben. Dit loopt de in de papieren want u heeft niet wat u verwacht

Dus z.s.m. een aangetekende opzegbrief  met bewijs van ontvangst en u moet dan een probleem minder hebben. Het is wel een maand later.

labswans

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2008 om 21:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Opzeggen hoeft echt niet altijd aangetekend. Ik heb laatst bijv. Caiway opgezegd, volgens hun eigen site kon dat o.a. per email. Keurig netjes automatisch beantwoord enz. Het is maar net hoe het bedrijf het voorschrijft. Voordeel van aangetekend is inderdaad dat je bewijs hebt als dat nodig is.

Het probleem is wel dat TNT Post een afdeling heeft die opzegbrieven tussen alle post vandaan moet zoeken om ze daarna in het ronde archief te gooien. Ze doen dat wel uitstekend, want het werkt inderdaad bijna feilloos, hooguit een enkeling die er doorheen glipt. Mag ook wel 's gezegd worden, altijd maar dat geklaag over de TNT.

mb
door mb58 - Apr 29, 2008 om 21:31
10 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Labswans

Bedankt voor je reactie.Ik ben 61 jaar,ik heb al heel wat brieven verzonden in mijn leven,en nog nooit is er niet een,niet aangekomen.Daar ik wel vaker lees,ook op dit forum,dat bedrijven de laatste tijd zeggen,we hebben geen brief ontvangen,lijkt het mij dat deze bedrijven het er om doen.Ze proberen je zo aan het lijntje te houden,zodat je te laat ben met opzeggen.Iets anders kan ik er niet van maken.Het zijn en blijven boeven,sorry,maar het is niet anders.Zo denk ik er over.

Gr,Mart.

mb
door mb58 - Apr 29, 2008 om 22:01
10 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Edwardus

Ik heb het niet over TNT post gehad,ik zei ook niet dat de brief daar verdwenen of zoek geraakt is.Ik beklaag me er alleen over,omdat ik wel vaker lees op verschillende forums,dat opzegbrieven niet ontvangen zijn.En omdat het me nu zelf overkomen is,zet het mij aan het denken.Volgens mij is het een bepaalde strategie van deze bedrijven,om je zo aan je abbo vast te houden.Een soort van vertragings tactiek,zal ik maar zeggen.

Gr,Mart.

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2008 om 22:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Weet ik, ik zit ook maar een beetje te stangen. Knipoogje was wel opgevallen of niet?

Bottom line van mij: bij opzeggen wil je bewijs. Dat kan met aangetekend verzenden, maar soms is een email of een fax of een gewone brief net zo geschikt. Vooral als je daarna een schriftelijke bevestiging krijgt. Die maakt TNT namelijk nooit zoek. Het beste is om inderdaad ruim vantevoren op te zeggen en dan na een paar dagen te informeren of het ontvangen is. Zo niet, dan heb je nog tijd om het nog eens of op andere wijze te doen.