ho
door hoppie_1 Nov 15, 2005 om 16:06
Computers & telefonie

Opzeggen lukt zelfs niet bij UPC

Vandaag heb ik geprobeerd om Chello en telefonie op te zeggen. Chello was geen probleem, maar tot mijn verbazing zit ik tot aan juni 2006 vast aan telefonie. Ik ben in juni 2005 verhuisd en had Priority telefonie (oude telefonie van UPC) en deze zou tijdens de verhuizing omgezet worden naar digitale telefonie. Dit was zonder bijzondere voorwaarden werd mij ook nog verteld. Nu blijk ik een jaar aan die dienst vast te zitten. Overigens werkt het voor geen meter. 8 keer modem resetten is geen uitzondering, maar eerder regel.

Hoe kan ik onder dat jaarcontract uit?

257 1 Rapporteer

ko
door koekman - Nov 15, 2005 om 17:43
18 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste dien je UPC schriftelijk op de hoogte te brengen dat hun product niet behoorlijk fuctioneert. Doe dit AANGETEKEND!

Stel in de brief een redelijke termijn waarin UPC zijn laatste kans krijgt zijn wan-prestatie te herstellen. (10 Werkdagen is redelijk normaal). Maak tijdens deze periode ook een lijstje waarin je bijhoud welk probleem je op welk tijdstip tegenkomt.

Als de termijn is verstreken, kan je een opzegbrief versturen waarin je per direct (beter van niet), je abbonnement op. Stuur bij deze brief een kopie van het ontvangstbewijs van de ingebreke stelling, en een kopie van die brief mee. UPC heeft nu geen poot om op te staan, als ze je alsnog je abbonnement laten betalen, zijn ze rijp voor de rechtsbijstand.

Opmerkingen (addertjes):

- Als je per direct opzegt, zal de KPN pas enkele weken later weer telefoon aansluiten. Misschien beter om te zeggen per 1 januari.

- Stuur na de 10 dagen, binnen 10 dagen je modems retour, anders zal UPC je E250 vervangingswaarde in rekening brengen (aldus Algemene voorwaarden).