do
door douglas Jan 28, 2004 om 16:02
Computers & telefonie

Opzegtermijn Speedlinq

Hallo collega consumenten,
ik ben al enige weken bezig om mijn ADSL aansluiting af te sluiten. Het bedrijf (speedlinq) claimt echter dat de maand opzegtermijn pas ingaat na de minimale abonnementsduur van 12 maanden. Ik interpreteer de algemene voorwaarden (zie onder voor deel algemene voorwaarden) net iets anders. Ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt bij andere abonnementen en ik ben het er dus ook niet mee eens. Wie kan me vertellen hoe het echt zit?

Alvast bedankt,

Douglas


Algemene voorwaarde
5.5 De Klant is gerechtigd het Abonnement te beëindigen na afloop van de minimumduur. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren, met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.

803 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:32
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Hellaas zal je hier moeilijk onderuit komen.
Ieder contract dat je aan gaat met een internet provider heeft een minimale duur, soms 6 maar meestal 12 maanden.
Dit is logisch omdat mensen anders per maand gaan wisselen van provider en de kosten hiervan niet gering zijn voor die provider.
En hierdoor de maand kosten omhoog zullen moeten om de boel rendabel te houden, en daar zitten u en ik toch ook niet op te wachten?
Met vriendelijke groet:
Gery
P.s. dat de contracts duur min 12 maanden is moet wel schriftelijk aan u zijn kenbaar gemaakt in het contract anders krijgt deze zaak en hele andere wending.

do
door douglas - Apr 16, 2004 om 12:32
1 Antwoorden / 3 Vragen
0

Sorry, wellicht heb ik het probleem verkeerd uitgelegt. Mijn minimale termijn (12 maanden) zit erop. Maar zij claimen dat de maand opzegtermijn pas ingaat na de 12e maand. Kortom een minimale duur van 12 maanden is nooit mogelijk. En dit is niet correct. Ik zal volgens hun dus nog een maand extra lid moeten blijven.
Groet Douglas

vi
door vijfkamp13 - Apr 16, 2004 om 12:32
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik vind het een belachelijke zaak! Als je een abonnement heb voor 1 jaar, dan kun je hem volgens mij gewoon opzeggen op de 11e maand.
Ik heb zelf ook al problemen met Speedlinq; eerst een te late oplevering en nu met een verhuizing.

ho
door hoekie - Jul 2, 2004 om 17:13
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik sta op het punt het abonnement op te zeggen omdat ze zou slecht zijn in het tevreden houden van hun klanten!! ze zijn gewoon boeven van je portomone. maar goed ik heb pas sinds feb. mijn abonnement dus zal nog wel even moeten wachten!

or
door orionplanets - Jan 12, 2007 om 21:08
20 Antwoorden / 1 Vragen
0

 

nieuw in nederland  consumentenautoriteit

er is een nieuw orgaan dat ons wil helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

volg advies.................................................


schrijf ////copier alle problemen  en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

 

 


speedlinq 10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro


bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]


Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


schrijf copier alles en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ma
door mardonios - Dec 17, 2007 om 13:55
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn jaarabonnement is ingegaan op 2 september 2006 en zou dus volgend logisch redeneren tot 2 september 2007 moeten duren. Als je de kleine lettertjes van Speedlinq leest, gaat de maand opzegtermijn in na de laatste abonnementsmaand, maar moet ook die maand nog even voltooid worden. Dit zou betekenen dat ik eerst september helemaal zou moeten volmaken en vervolgens oktober ook nog zou moeten betalen.


Ik heb middels aangetekende brief aangegeven dat mijn abonnement een jaar duurt en dat ik vanaf 2 september van mijn abonnement af ben (geen verzoek tot opzegging, maar een bericht dta je per die datum opzegt).


Vervolgens heb ik de incasso van september teruggedraaid en heb ik zelf EUR 0,64 naar Speedlinq overgemaakt. Dit is namelijk de abonnementsprijs voor de periode 1 september tot 2 september 2007. Ik heb dus nu in totaal precies 239,40 voor een jaar Internet betaald.


Speedlinq gaat je vervolgens spammen met ingebrekestellingen (per e-mail :-) ) en stuurt tot slot ook nog even een briefje per post (niet aangetekend) dat je liefst gisteren zou moeten betalen.


Deze post en e-mail kun je zonder problemen naar het cilindervormig archief doorsturen. Je hoort namelijk nooit meer iets van ze.


Inmiddels ben ik een zeer tevreden XS4All gebruiker :-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer