do
door donco Nov 16, 2007 om 17:12
Computers & telefonie

Orange

op 21 september dit jaar heb ik adsl van orange gekrege, na telefonisch overleg was me verzekerd dat ik niet die problemen zou hebben die ik wel met de KPN had en dat ik verzekerd zou zijn van een internet snelheid van ongeveer 15Mbit/sec. Na aansluiten begon de ellende al. niet bereikbaar meer, internet die traag was, ongeveer 20 tot 25 keer per dag resetten van de livebox. Na menig telefoontje gepleegt te hebben ( ongeveer 200 euro aan belkosten) kwam de technische dienst met een extern bedrijf die mijn aansluiting kwam controleren ( lag de fout bij mij dan kost me dat 89 euro) deze monteur verzekerde me dat ik niets fout had aangesloten en dat de fout in de centrale moest liggen.

Zo van de ene op de andere dag werd ik afgesloten in de hoop dat op 13 november alles hersteld zou zijn. Op 15 november wederom een email gestuurd naar de klanten service met de mededeling dat het nog steeds niet goed werkt. Helaas heb ik geen reactie mogen ontvangen. Wel zag ik dat de telefoonkosten naar het 0900 nummer van orange is afgeschreven en ik dus nog steeds niet heb geleverd gekregen waar ik volgens contract en mondelingen uitspraken recht op heb. Op 21 november loopt de periode van 2 maanden gratis internetten en bellen af en blijkt me dit alleen maar geld gekost te hebben. Wie oh wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn en hoe kan ik orange hier op een correcte manier op aanspreken om hun werk te gaan doen en iets van een schadevergoeding te geven.

hoogachtend

remco

163 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2007 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel, deze advies neem ik zeker ter harte

remco

ve
door verwijderd - Nov 16, 2007 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag remco,

Mijn advies is: stel Orange schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst in gebreke. Zet in die brief dat je een x-bedrag aan schadevergoeding eist en dat je hen bijvoorbeeld nog 3 werkdagen de tijd geeft om de problemen op te lossen (stel/noem een finale datum). Zet in die brief ook maar meteen dat, als zij op die genoemde datum het probleem niet hebben opgelost, je de betaling van het abonnement opschort (dat wordt dus storneren) en dat je een klacht zult indienen bij de geschillencommissie:

Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten

(alleen het internetprovidersgedeelte)

De commissie doet op dit moment alleen uitspraak bij klachten over KPN (inclusief onder meer Planet en HetNet), @Home en Orange.

Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten

Te bereiken op het volgende adres:

Postbus 90600

2509 LP Den Haag

Tel: 070-3105310

Fax: 070-3658814

Vriendelijke groet, Read2.