ab
door abcdabcdabcd Jun 25, 2005 om 19:52
Computers & telefonie

Orange gezeur

sinds november krijg ik rekening op rekening van orange van drie mij volkomen onbekende dames . Vele malen orange gebeld en geschreven  . Onlangs een bericht gehad van een incasso buro ik mocht geen contact meer opnemem met orange (wel even de rekening betalen voor het incasso buro). Orange beweert bij hoog en laag dat ik inwoners heb. Ik ben het zat en heb proces verbaal laten opmaken bij de politie voor oplichting. Een van de dames houd van verhuizen ze woont nu bij mijn buurman. WIE HEEFT HIER OOK ERVARING MEE?

Zelf heb ik nooit geen zaken gedaan met orange.

412 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier heb ik gelukkig geen ervaring mee.

Vermoedelijk hebben deze drie dames "voor het gemak" uw adres opgegeven. Het zou verstandig zijn om in een brief op poten te melden dat op uw adres deze dames niet woonachtig zijn, u geen opdracht heeft gegeven, u niet van plan bent om te betalen EN u verdere correspondentie niet op prijs stelt.

Wat nog zou kunnen is dat de vorige bewoners(sters) zich op uw adres zich niet hebben laten uitschrijven. Was uw woning soms voorheen een studenten woning ? EEn incassobureau trekt personen na in het bevolkingsregister en is mogelijk om deze reden zo stellig in de bewering dat deze "dames" op uw adres wonen.

Mogelijk kunt u dit bij uw gemeente opgeven ?

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gewoon incassobureau heeft geen inzage in de Gemeentelijke
Basisadministratie (GBA = bevolkingsregister). De enige die dat mag
raadplegen zijn officiële gerechtsdeurwaarders.

U kunt proberen bij de gemeente na te gaan wie er ingeschreven staan op
uw adres. Maar vaak hanteren de ambtenaren het begrip "privacy". U kunt
dat doen onder overlegging van het huurcontract wat op uw naam staat of
het eigendomsbewijs van uw woning.

Staan deze dames niet op uw adres ingeschreven dan heeft u niets te
vrezen. Een incassobureau heeft geen enkel recht om beslag te leggen om
tot inning over te gaan. Daarvoor moeten ze eerst naar de rechter om de
vordering toegewezen te krijgen. En dat kan alleen met behulp van een
gerechtsdeurwaarder. Het eerste wat die doet is kijken in het GBA. Dus
als een persoon daar niet ingeschreven is, gaat de opdracht terug naar
de opdrachtgever met de mededeling dat ze de persoon niet via dat
huisadres kunnen dagvaarden. Er kan dan wel verdere aktie volgen, maar
dat loopt verder geheel buiten u om.Ik zou het incassobureau en Orange
schriftelijk laten weten dat deze personen niet op uw adres zijn
ingeschreven, voeg een kopie van het proces verbaal toe, en ga rustig
slapen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien mis ik iets maar staat zo'n contract niet op naam van iemand ? Die dames kunnen misschien wel het adres misbruikt hebben maar op wiens naam staat dan het contract of de contracten en hie heeft of hebben er getekend. Of kan je bij Orange als al dan niet leuke jongedame zonder dit soort formaliteiten een telefoon abo krijgen. Zelfs al zou u inwoners gehad hebben, wat dan nog ? Bent u dan als hoofdbewoner verantwoordelijk voor de (mis)daden van de inwonenen. Of zie ik iets over het hoofd ? Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies: de dames hebben waarschijnlijk het adres "geleend"

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste user123 - Zover was ik ook al. Ik kan natuurlijk jouw adres opgeven om een abo af te sluiten en desnoods ook nog jouw (echte) naam maar wordt er niets gecontroleerd, laten we zeggen door middel van een indentiteitsbewijs? Ik kan mij herinneren toen ik bij onze voormalige nationale trots KPN een abo voor mijn mobieltje nam ik mijn paspoort en een bankafschrift waaruit het recente woonadres blijkt moest overleggen. Doen ze daar niet aan bij Oranje ? Denken ze daar, jongens wat een leuke meiden, leggen uit hoe alles werkt en na een ondeugende tik op de bil mogen de dames zomaar de winkel uit lopen ? Waar is die toko gevestigd ? Ik bedoel maar: zelfs een adres 'lenen' is bij een goede controle al een hele toer maar een valse naam, een vals adres én geen controle? Als dat zo is lijkt het mij dat deze vraagsteller zijn zaak wint met twee vingers in de neus. Tenzij ik iets onzettend over het oude hoofd zie. Groeten - E.