do
door donco Oct 6, 2007 om 15:37
Computers & telefonie

Orange livebox

ik heb sinds 20 september livebox, in die tijd tot vandaag, heb ik in totaal 45 minuten kunnen bellen, allemaal naar de helpdesk en heb ik in totaal 4 uur kunnen internetten. nu zegt orange dat ze een ruis meten op de lijn. ik zit voor zover ik weet direkt op het isra aangesloten de livebox is al omgewisseld (geen resultaat) ik vermoed dat er een fout ligt op de lijn vanaf de centrale tot aan het isra, omdat ik met de kpn experia ook al dit soort problemen had. het heeft me al een goede 95 euro aan beltegoed gekost en dit is niet terug te verhalen en een monteur kost me weer 80 euro. zo kan je ook je nieuwe klanten 2 maanden gratis aanbieden als het toch niet werkt. wie heeft hier ervaring mee  PLEASE HELP

652 2 Rapporteer

ce
door celtorhetus - Oct 7, 2007 om 04:57
3 Antwoorden / 5 Vragen

Orange had een actie voor ADSL Extra (van 20Mbps) tot 31 sept. jl. Als je nog in augustus abonnement hebt aangevraagd dan heb je try&buy abonnement. Bel ze 1 keer op en vraag na of dat het geval is. Noteer voor en achternaam van die persoon met wie heb je gesproken en afdeling (afdeling retentie is m.a.w. ook afdeling opzeggingen). Van try&buy abonnement kun je af. Als dit het geval is dan kun je dat meteen tijdens hetzelfde tel. gesprek meteen doorgeven, dat je contract wilt beƫindigen en wilt retourbox voor terugsturen van Livebox ontvangen. Vooral is belangrijk dat je Livebox niet meer gebruikt en daar zit de truc in. Zodra je Livebox hebt aangesloten (en ADSL signaal geleverd was) vanaf dat moment gaat het contract aftelen met 365 dagen. Mij heeft het ook wat centjes gekost, maar ik heb het uitgepuzzeld. Let op! Try& buy hoeft nergens op je papieren te staan. Het was gewoon een actie wat ze mij zelf hebben verteld en ik had geen idee ervan. Als je in dezelfde situatie zit geef op het forum aan welke abonnement je hebt aangesloten en waneer je hiervoor Orange hebt gebeld. Iedere detail met wie, van welke afdeling, waneer heb je opgebeld en waarover is belangrijk te noteren (voor jezelf om er af te kunnen zijn). Binnenkort ga ik mijn verhaal hier en op Trosradar.nl publiceren en misschien haalt die het TV aandacht, maar misschien kan ik jou ook goed helpen. Dus ik hou mijn account in de gaten, je reactie en deze website, want ieder geval is uniek en aandacht waard.

ce
door celtorhetus - Oct 7, 2007 om 05:20
3 Antwoorden / 5 Vragen

Test je verbinding zonder spliters, andere apparaten en telefoon toestellen ertussen. Ik heb direct met een contraplug tel. kabel tot werkkamer verlengd en deze direct op Livebox aangesloten. Dan kun je op Livebox tel. en pc aansluiten. Hoe meer apparaten zoals tel. toestellen je ansluit voordat signaal tot Livebox komt kun je meer ruis op de lijn krijgen. Vervang desnods tel. kabel vanaf isra punt tot Livebox of verplaats pc dichterbij isra punt om dit te kunnen testen. Als dit geen verbetering oplevert dan is iets met je ADSL signaal niet meer goed. Als je kpn abonnement nog niet opgezegd of omgezt is kunnen je ook KPN opbellen en vezoeken verbinding te testen.