li
door linnypinny Apr 14, 2008 om 22:08
Computers & telefonie

Orange (wie anders)

Op tijd onze verhuizing doorgegeven aan KPN en deze gaven de verhuizing door aan Orange. We gebruiken ADSL Lite. u begrijpt het al. De lijn is perfect meeverhuisd, we hebben telefoon maar interet lukt maar niet. Het zijn elke keer weer andere redenen en natuurlijk liggen die bij anderen niet bij Orange. Inmiddels een godsvermogen kwijt aan belkosten aan de helpdesk en wat schiet je ermee op. Het is hun policy om je zolang mogelijk aan de lijn te houden zo kunnen ze hun internet etc kosten laag houden. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb de internetuitzending van Kassa over Orange gemist, is die nog terug te zien en wat is die 21 dagen opzegtermijn die ik aldoor hoor en hoe stel ik een mooie brief op. Wij zijn inmiddels die 21 dagen wel gepasseerd.

En nu de volgende vraag, bij wie moeten we dan onze internet vandaan halen? Als ik dit forum doorlees is er geen een te vertrouwen. IIG bedankt voor de reacties die ik mogelijk ga krijgen.

331 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 14, 2008 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag linnypinny,

Antwoord: XS4ALL

Note: ook uit het onderzoek van maart 2008 kwamen zij weer als beste uit de bus.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2008 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die 21 dagen betreft het opleveren van een nieuwe aansluiting, dat is helaas wat anders.

Even een pragmatisch ideetje: bijna iedereen heeft draadloos internet tegenwoordig, vraag een van de nieuwe buren of je tijdelijk bij hun mag meeliften tot je problemen opgelost zijn.

Wat je nu kunt doen is óf heel geduldig zijn tot Orange een keer de verhuizing regelt, óf je kunt ze schriftelijk mét bewijs van verzending (evt. per fax) in gebreke stellen. In die ingebrekestelling stel je een redelijke termijn waarbinnen de verbinding weer hersteld dient te zijn, bijv. 10 werkdagen en dat na verstrijken van deze termijn de overeenkomst als ontbonden dient te worden beschouwd. Vanzelfsprekend ben je géén abonnementskosten verschuldigd over de periode dat Orange de overeenkomst niet is nagekomen.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2008 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. inderdaad heeft xs4all de meest tevreden klanten en tevens het hoogste prijskaartje. Het adagium dat elke kwaliteit z'n prijs heeft lijkt op te gaan. Hoewel ... ik heb bij Telfort ook geen klagen (behalve het niet reageren op electronische contactformulieren).

ve
door verwijderd - Apr 25, 2008 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na zeer frustrerende ervaringen met vooral Het Net (bijzonder hufterig en klantonvriendelijk gedrag daar) ben ik bijzonder tevreden met Solcon. Ze bellen zelfs op om te vragen of het goed is gekomen. Ze antwoorden adequaat bij problemen. Dat het technisch niet altijd perfect is vooral bij telefonie wordt in ieder geval ruimschoots gecompenseerd door serieuze reacties en het oprecht zoeken naar snelle oplossingen. Kan het van harte aanbevelen. Ik vond het een opluchting om te ervaren dat er goede providers bestaan die ook nog betaalbaar zijn.