he
door heufje Feb 3, 2010 om 15:09
Computers & telefonie

Outlook

enkele e-mails kan ik ineens niet meer verwijderen,gebruik outlook 6 Windows xp

511 8 Rapporteer

pakopako
door pakopako - Feb 3, 2010 om 15:41
9 Antwoorden / 0 Vragen

@heufje
Kan je aangeven welke melding Windows dan geeft? En in welke map staat de te verwijderen mail? En je bedoeld waarschijnlijk Outlook Express?

he
door heufje - Feb 3, 2010 om 16:00
19 Antwoorden / 10 Vragen

de e-mails staan in postvak in.klik ik op het adres dat word dan blauw klik op verwijderen en er gebeurd niets.Ook met alles selecteren niets ook geen fout melding,sommige mails gaan wel weg en sommige niet.......

freya
door freya - Feb 3, 2010 om 17:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo heufje,

Outlook Express bewaart de mailtjes in .dbx bestanden. Elk postvak heeft daarbij z'n eigen bestand. Dus: Postvak IN.dbx, Postvak UIT.dbx, Verwijderde Items.dbx enz. Kennelijk is er wat mis met het Postvak IN.dbx bestand. Het eenvoudigste is het om dat bestand te verwijderen. Outlook Express zal dan automatisch een nieuw bestand aanmaken. Als er dus nog mailtjes in dat postvak staan die je wilt bewaren, verplaats die dan eerst naar een ander postvak, daarna kun je het Postvak IN.dbx bestand verwijderen en dat gaat als volgt:
Als het goed is staat dit bestand in de map:

C:\Documents and Settings\\Local Settings\Application Data\Identities\{lang getal met cijfers en letters}\Microsoft\Outlook Express

Volg onderstaande stappen om het probleem te verhelpen:

1. Sluit Outlook Express af
2. Ga m.b.v. de Windows verkenner naar de bovenstaande map en verwijder het Postvak IN.dbx bestand.
3. Verlaat de verkenner
4. Start Outlook Express opnieuw

Als het goed is heb je een nieuw (leeg) Postvak IN gekregen.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Feb 4, 2010 om 17:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Outlook Express heeft beperkte database mogelijkheden en kan vast lopen doordat teveel berichten in een map bewaard worden.
Controleer allereerst of de map Verwijderde items te vol is. Indien niet leeg, dan leegmaken.
Verwijder de berichten die je wel uit Postvak In kan verwijderen, desnoods door ze te verslepen naar een nieuwe map. Je kunt eenvoudig een nieuwe map maken na met de rechter muisknop op Lokale mappen te hebben geklikt. Geef de map een naam en klik OK.
Bij Outlook Express worden verwijderde berichten pas echt verwijderd na comprimeren van de map(pen). Dat gebeurt normaal gesproken automatisch, maar je kan het ook zelf doen.
Comprimeren doe je via het menu Bestand, Map. Comprimeer de geselecteerde map of alle mappen. Comprimeer ook de Verwijderde items, zelfs wanneer die map leeg is.

he
door heufje - Feb 5, 2010 om 10:10
19 Antwoorden / 10 Vragen

we gaan het proberen alhoewel er niets in verwijderde items staat.

he
door heufje - Feb 5, 2010 om 10:59
19 Antwoorden / 10 Vragen

BINGO.Heel erg veel dank .

pakopako
door pakopako - Feb 5, 2010 om 15:04
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=heufje schreef op vrijdag 5 feb 2010, 10:59]BINGO.Heel erg veel dank .
@heufje ... Fijn dat het Bingo is maar wat was nu de oplossing? Hebben anderen er ook wat aan.

he
door heufje - Feb 5, 2010 om 15:13
19 Antwoorden / 10 Vragen

De oplossing gaf gsm van donderdag 4 feb.