delay
door delay Apr 26, 2006 om 20:25
Computers & telefonie

Outlook, Excel en Sharp problemen

Hallo,

Mijn eerste vraag is hoe los ik het volgende probleem op: eerst heeft u volgens mij informatie nodig hoe mijn netwerk er ongeveer eruit ziet.

Opslagplaats L <-> Computer (1) <-> Computer (2)

Na het opstarten van Computer (1) en schijf (L) start ik computer (2) op en dan krijg ik als ik Outlook open het volgende: "Het pad naar het bestand L:\DATA\OUTLOOK\outlook.pst is ongeldig." Hoewel ik dit probleem niet heb wanneer ik Outlook afsluit en opnieuw start. Hoe los ik dit op?

Mijn volgende vraag is, mijn printerinstellingen voor Excel staan goed, maar als ik een document van excel afdruk krijg ik een verkleinde versie. Hoe los ik dit op?

Ik heb een printer, Sharp AL-1200 en wanneer ik opgeef dat het 2 documenten af moet drukken doet ie het niet. Hij drukt er wel 1 af. Wat is de oorzaak en hoe los ik dit op?

Greetx TK

1037 14 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2006 om 20:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Niemand een idee?

Ik vind het een raar probleem, kan er m'n vinger niet 123 op leggen. Als Computer1 is opgestart, heeft die dan wel toegang tot L:? En vóórdat je Outlook start, heeft Computer2 dan wel verbinding met L:\DATA\OUTLOOK?

Voor wat betreft Excel, ik denk dat het in de Paginainstelling zou kunnen zitten, je kunt in Excel n.l. aangeven hoe groot/klein iets geprint moet worden, bijv. 56%, of alles op 1 pagina, of 1 pagina breed, etc.

Probleem met Sharp: bedoel je kopieën=2, of print je 2 documenten apart na elkaar?

Tussen 2 haakjes: misschien krijg je eerder antwoord, of betere antwoorden, als je niet 3 verschillende vragen in 1 stelt, maar 3 aparte vragen.

hell-rider
door hell-rider - Apr 27, 2006 om 21:23
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai TK,

Als je Outlook zodanig hebt geïnstalleerd dat je .pst bestand op een andere computer hebt staan dan kan dat goed werken. Het probleem wat jij nu tegenkomt is eenvoudig te verklaren.

Misschien dat je Outlook automatisch laat op starten bij het opstarten van de computer of je opent Outlook gelijk nadat de computer is opgestart dan krijg je altijd een foutmelding.

Als jou computer is opgestart wacht dan eens 2 á 3 minuten voordat je Outlook opstart, of check via de netwerk omgeving of je al die tweede computer al ziet. Normaal gesproken duurt het altijd eventjes voordat de verbindingen in een thuisnetwerk zijn gemaakt, in dit geval geduld is een schone zaak. Je geeft al aan dat als je hem later opent hij het wel normaal doet.

In Excel moet je even bij 'Pagina-Instellingen kijken of hij inderdaad op 100% staat en A4 (210x297mm).

Het afdrukken van 2 pagina's moet je kunnen instellen in het programma waar je op dat moment mee werkt. Alle zijn verschillend.

Misschien horen we je weer, succes,
Hell-Rider

delay
door delay - Apr 27, 2006 om 22:16
35 Antwoorden / 61 Vragen

Dank u voor uw reactie, en ik zal proberen in de toekomst niet meerdere vragen in 1 post te stellen. Maar als Computer 1 opstart heeft Computer 1 en Computer 2 toegang tot L:.

En het probleem met Sharp bedoel ik mee kopieën = 2 of meer.

Dank u voor uw reacties en tijd.

Greetx TK

delay
door delay - Apr 27, 2006 om 22:17
35 Antwoorden / 61 Vragen

Ja, ik heb ook ingesteld dat kopieën = 2 of meer maar dan drukt hij maar 1x af.

Greetx TK

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2006 om 22:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Is de juiste printer driver wel geïnstalleerd?

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2006 om 22:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is schijf L eigenlijk voor een ding? Een externe USB-disk? Of een netwerk-opslag apparaat? Of ...?

delay
door delay - Apr 27, 2006 om 22:26
35 Antwoorden / 61 Vragen

Dat L ding is een externe hardeschijf en staat altijd aangesloten op Computer 1 en staat ook altijd aan.

Greetx TK

delay
door delay - Apr 27, 2006 om 22:26
35 Antwoorden / 61 Vragen

Ja, de juiste printerdriver is geinstalleerd.

Greetx TK

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2006 om 22:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik krijg ineens een ideetje: sommige netwerk-verbindingen moet je voorzien van een wachtwoord bij het maken van de koppeling. Als je die niet vantevoren meestuurt, gebeurt dit pas na een minuut. Is Computer1 die de externe schijf deelt voorzien van een wachtwoord? Zo ja, dan moet je die in Computer2 meesturen bij het maken van de netwerkverbinding in 'andere gebruikersnaam'.

delay
door delay - Apr 28, 2006 om 12:11
35 Antwoorden / 61 Vragen

Niet dat ik het weet, maar als je Outlook opstart als eerste keer ook al staat de computer 1 uur aan of iets dergelijks dan lukt het alsnog niet.

edwardus
door edwardus - Apr 28, 2006 om 12:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan is het misschien een timing kwestie: de verbinding wordt waarschijnlijk pas tot stand gebracht op het moment dat Outlook daarom vraagt en L: reageert net niet snel genoeg. Tussen mijn permanente netwerkverbindingen zie ik ook wel vaker "Disconnected Network Drive" staan.

Is L: een permanente netwerklocatie?

Wat je ook zou kunnen proberen als test is om in de Startup (Opstarten) folder op Computer2 een snelkoppeling te plaatsen naar L:\DATA\OUTLOOK, dan wordt deze geforceerd. Als je dan Outlook de eerste keer opent, ben ik benieuwd of je weer die foutmelding krijgt.

delay
door delay - Apr 28, 2006 om 22:22
35 Antwoorden / 61 Vragen

Opgelost,

Het eerste probleem met outlook, ik moest een bestand verwijderen extend.dat en toen werkte ie weer.

Het tweede probleem, de instelling van de printer (ik bedoel daarmee de printerconfiguratie niet wat ik in excel kreeg te zien maar het andere... ^_^ kan niet zo goed uitleggen :P srry.) moest worden gereset en toen deed ie het weer.

Dat derde werd er ook mee verholpen.

Thanks voor de reacties en de tijd die u uit hebt gegeven om dit te lezen en te reageren.

Greetx TK

edwardus
door edwardus - Apr 28, 2006 om 22:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nou, ik ben wel blij dat het al opgelost is, deze oplossing (extend.dat) zou niet in me opgekomen zijn. Of, zoals de bekende Nederlandse fylosoof J. Cruijff zou zeggen: "Je gaat het pas zien als je het door heb".

delay
door delay - Apr 28, 2006 om 22:55
35 Antwoorden / 61 Vragen

^_^ ik weet vrij weinig wat dat bestand doet, maar als een oplossing werkt ben ik al best blij, hoewel ik meestal wel wil weten waarom ik zulke acties moet doen waardoor het probleem is gefixed...

Greetx TK