fe
door ferdinandbol Jun 25, 2007 om 12:58
Computers & telefonie

Outlook Express vs Mozilla Thunderbitth

Mijn vrrag is deze, met Outlook Express ondervond ik veel moeilijkheden.  Berichten die ik wil bewaren sla ik op.

Eenmaal in de twee maanden sla op (alle) berichten op met de extensie .RAR of .ZIP  Dat ging tot voor kort steeds goed.

Regelmatig echter bleek steeds meer dat verstuurde berichten niet werden verzonden.  Ter controle gebruik ik een Hotmailadres is BCc om te zien of dat Outlook Express het bericht heeft verzonden.

Onlangs ben ik overgestap op Mozilla Thunderbirth.  Werk perfect. Echter bij Outlook Exprees wist ik met hulp van Total Commander de hiddenfiles te vinden en op de slaan.  Nu ik Thunderbirth gebruik weet ik niet waar in moet zoeken om hetzelfde te doen zodat ik mijn berichten kan bewaren.

Weet wellicht iemand waar ik moet zoeken?

Voorheen gebruikte ik ook MailWasher voordat ik de berichten ging downloaden.  Nu gebruik ik AVG75, AVG-AS75, SpyBlaster en SpyGueard, maar nu lan ik MailWasher niet meer gebruiken.

Om te voorkomen dat ik wellicht ongevraagd Spam en een Virus in de PC krijg maak ik gedwongen gebruik van WebMail voordat ik ga downloaden.  Is er misschien een ander programma vergelijkbaar als MailWasher die ik gebruiken kan.

Alvast heel erg bedankt als jullie mijn vraag beantwoorden.

Antoon Oort, Fes, Marokko

412 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens spamfighter in plaats van mailwasher.

Spam
Mail Filter - Gratis

outlookexpres heeft de bestanden met de extensie .dbx

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mailwasher is prima te gebruiken in combinatie met Mozilla Thunderbird.
Je moet echter wel even aan Windows XP doorgeven dat je Thunderbird gebruikt .
Ga hiervoor naar:
Start > Programmatoegang en instellingen
Klik dan op aangepast en vervolgens klik je Mozilla Thunderbird en het vierkante vakje ernaast met het bijschrift "dit programma toegankelijk maken" aan.Klik vervolgens op OK.
Windows XP gaat nu Thunderbird toegankelijk maken, en je kan dan Mailwasher ook weer gebruiken.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mail vind je overigens op
C:\documents en settings\gebruikersnaam\application data\thunderbird\profiles
waarbij "gebruikersnaam" de naam is waarbij je je zelf bij windows aanmeldt.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anne23 en Nouds, heel erg hartelijk bedank voor jullie informatie.

Nouds deze opmerking toegevoegd, via Start en Programmatoegang en instellingen vond ik je informatie. Mozilla Firefox staat erbij, maar op de plaats waar Mozilla Thunderbird zou moeten staan, staat bij aangepast Outlook Express én Mijn houdige emailprogramma gebruiken, en aangevnkt, dit programma toegangkelijk maken.

Er ga er van uit dat hiermee Mozilla Thunderbird word bedoeld.

Overigens heb ik ook de mailfiles gevonden die ik wil opslaan.

Heel erg bedankt voor de snelle informatie.

Groet uit Fes, Marokko