rs
door rsoons77 Feb 1, 2006 om 20:26
Computers & telefonie

Overstappen naar KPN internetplusbellen

Ik heb ergens eind december mijn versatel internet verbinding op gezegd, met de bedoeling over te stappen op kpn internetplusbellen. Daarna direct internetplusbellen aangevraagd bij kpn. Dus mijn versatel verbinding loopt af op 9 februari. Ik heb van kpn inmiddels een contract en diverse bevestigingen ontvangen, en zat nu te wachten op mijn installatie pakket. Nu krijg ik vandaag een brief dat ze de aanvraag geannuleerd hebben aangezien er nog een andere provider op mijn lijn zit. Dit terwijl ik bij mijn aanvraag duidelijk heb aangegeven dat ik overstapte van een andere adsl provider.  Met andere woorden 9 februari kan ik mijn aanvraag bij kpn pas opnieuw indienen, pas zodra het internet van de vorige provider van de lijn is, wat dan weer een maand of zo gaat duren. Gevolg: een maand geen internet.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van kpn maar die zeggen dat dit procedures zijn en dat ze me niet kunnen helpen. Echte kpn klantenservice dus.


Inmiddels wel een klacht ingediend bij kpn, ik hoop dat dit helpt. Heeft iemand nog andere ideeen hoe ik dit kan versnellen.

540 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Feb 1, 2006 om 21:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Overstappen van de ene ADSL provider naar de andere is een ramp.

Eerst moet het oude ADSL draadje in de telefooncentrale door KPN worden losgemaakt en
dan pas kan de aanvraag voor het nieuwe draadje door KPN in behandeling
worden genomen. Dit kan zomaar twee manden geen internet betekenen!
Op die manier ben je haast gedwongen om tussentijds dan
maar een kabel aansluiting of inbel verbinding te nemen totdat KPN
eindelijk de procedure voor het loskoppelen heeft afgerond. Op deze
manier ben je dus min of meer bij een provider gegijzeld.

Vr.groeten,
GSM


us
door user999 - Feb 3, 2006 om 12:03
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, je zult het helaas even zonder breedband internet moeten doen. Je hebt het helaas zelf niet helemaal goed gedaan (even richting de andere persoon die een antwoord heeft gegeven: overstappen is juist heel makkelijk, zolang je je maar even laat voorlichten en niet zomaar even wat doet).


Om een overstap goed te laten verlopen, moet je eerst een abo aanvragen bij je nieuwe provider (en daarbij aangeven dat je al ADSL hebt) en dan pas de oude opzeggen waarbij je vermeldt dat je een overstap hebt aangevraagd bij een andere provider. Als je het andersom doet, gaat het fout, omdat je bij een opzegging van de oude provider meteen de opdracht geeft om je ADSL-lijn te slopen. Dat proces moet vervolgens eerst helemaal worden afgerond voordat je een nieuwe verbinding aan kunt vragen. Anders omschreven: je lijn zit nu in de sloop'molen', en komt daar niet meer uit.


Als je eerst een nieuwe aanvraagt en dan pas de oude opzegt gaat het wel goed, en ben je meestal maar een paar minuten tot een uurtje offline.

ra
door ranco - Feb 9, 2006 om 10:49
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

In feite stap u over van het Tiscali netwerk naar het KPN netwerk. Dit is mogelijk door middel van een "Hop" wat in technische termen ook wel een "Telco - Telco migratie" wordt genoemd. U schakeld van ADSL netwerk. In uw situatie had u dit het beste als volgt moeten regelen:
U gaat naar de Primafoonwinkel waar u aangeeft over te willen stappen naar Direct ADSL van KPN. Dit is de eerste stap om over te stappen van netwerk. U dient dit bij de Primafoonwinkel te doen aangezien KPN daar uw handtekening voor nodig heeft. Wanneer u bent overgestapt naar Direct ADSL kunt u InternetPlusBellen aanvragen.

U geeft nu KPN de schuld, terwijl u zelf de schuldige bent van uw situatie, tenminste, zoals ik u verhaal nu lees.
Zoals mijn voorganger al zei, overstappen van ADSL netwerk brengt veel rompslomp met zich mee. Laat u daarom altijd goed informeren. 


 

th
door thomasjuh - Mar 18, 2006 om 18:57
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is natuurlijjk raar dat KPN zo raar doet met de acceptatie van de ex-adslverbinding. Toch denk ik dat kpn gelijk heeft. Ik heb zelf kpn internetplusbellen-basic zonder enige problemen ontvangen. Wij hadden hiervoor "telefoonlijn" internet via HetNet. Dit werd zonder problemen door kpn geaccepteerd. Ik denk dat u al EERDER uw adsl-verbinding ZELF had moeten opzeggen.

rs
door rsoons77 - Mar 20, 2006 om 09:16
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik wil nog even reageren op de reacties van iedereen tot nu toe. Bedankt voor de reacties. Ik ben het wel niet helemaal mee eens met alle reacties. Ongeacht of ik zelf iets fout heb gedaan bij de aanvraag, dit is een typisch stukje waardeloze klanten service.

Ik heb inmiddels internet, sinds vorige week!! Mijn tweede aanvraag die ik op 9 februari gedaan heb (na het verhaal van hierboven), werd in eerste instantie weer in behandeling genomen. Op de brief die ik kreeg stond dat de aansluit datum 26 februari was. Ergens rond 2 maart had ik nog altijd niets gehoord, dus ik maar weer eens bellen met de klantenservice: U aanvraag is geannuleerd. Nu met de reden dat ik de afgelopen 2 maanden een wijziging had gedaan op de lijn, namelijk versatel opgezegd. Dat dit een probleem was was mij na de annulering van de eerste aanvraag niet gemeld, toen was de reactie dat ik gewoon opnieuw moest aanvragen. Daarbij kwam ook nog dat ik internetplusbellen niet meer opnieuw kon aanvragen omdat er een aanname stop blijkt te zijn bij kpn voor deze abonnementen.
Echter tijdens het telefoontje met kpn kwam wel naar voren dat het mogelijk was om adsl go op de lijn te zetten voor een maand of 2 en dan over te stappen op internetbellen (toevallig was deze helpdesk medewerker wat beter op de hoogte). Dit kon dan binnnen 2 weken geregeld zijn (had dus ook al gekunt bij de eerste annulatie!!). Omdat ik toch zo snel mogelijk internet moest hebben, ben ik hier maar akkoord mee gegaan, hoewel ik er nu al spijt van heb dat ik niet de hele zooi bij kpn heb opgezegd, ook al duurde het een paar weken langer.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer