wizard2
door wizard2 Nov 9, 2015 om 19:35
Computers & telefonie

Overstappen naar Windows 10

Hallo,
Ik wil overstappen van Windows 7 naar Windows 10. Er wordt geadviseerd om vooraf de virusscanner te verwijderen.
Is het niet voldoende om de Firewall van de scanner tijdelijk uit te schakelen i.p.v. de hele scanner te verwijderen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

m.vr.gr. wizard2

1168 3 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Nov 9, 2015 om 21:29
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste wizard2; als je de upgrade doet, dan is het verwijderen of uitschakelen van virusscanner en firewall niet nodig. Deze gaat gewoon mee. Doe je een schone installatie van win10 dan wordt de virusscanner verwijderd indien het een andere is dan Defender.

wizard2
door wizard2 - Nov 10, 2015 om 16:39
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 nov 2015, 10:46]Hallo wizard2,

Parafigit adviseert dit inderdaad:
Op dit moment kunnen virusscanners nog problemen veroorzaken bij het upgraden naar Windows 10. Om deze reden adviseren wij onze klanten eventuele virusscanners tijdelijk te de-installeren, alvorens de update uit te voeren.

Indien u dit niet heeft gedaan kan de virusscanner problemen geven na de upgrade. De-installeer uw virusscanner en installeer deze daarna weer opnieuw. Als dit het probleem niet oplost kunt u de PC terugzetten naar uw vorige Windows versie. Vervolgens de-installeert u de virusscanner en voert u de upgrade opnieuw uit. Daarna kunt u de virusscanner weer installeren.
(Bron)

Ter info: lees eens hier.

Met vr.gr.

Beste edrick3,

Zeer bedankt voor je reactie.
Ik heb de reacties op Computer idee gelezen.
Voorlopig upgrade ik maar niet naar Windows 10.
Ik lees teveel problemen .
We gaan dus maar gewoon door met W7, dat werkt prima.

Tot de volgende keer!
groetjes van Wizard2

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2015 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Parafigit adviseert dit inderdaad:
Op dit moment kunnen virusscanners nog problemen veroorzaken bij het upgraden naar Windows 10. Om deze reden adviseren wij onze klanten eventuele virusscanners tijdelijk te de-installeren, alvorens de update uit te voeren.

Indien u dit niet heeft gedaan kan de virusscanner problemen geven na de upgrade. De-installeer uw virusscanner en installeer deze daarna weer opnieuw. Als dit het probleem niet oplost kunt u de PC terugzetten naar uw vorige Windows versie. Vervolgens de-installeert u de virusscanner en voert u de upgrade opnieuw uit. Daarna kunt u de virusscanner weer installeren.
(Bron)

Ter info: lees eens hier.

Met vr.gr.