ro
door robbin_1 Dec 7, 2004 om 20:47
Computers & telefonie

Packard bell

Wie helpt mij om een orginele packerd bell pc te formateren en opnieuw te installeren.Moet ik om de orginele installatie cd`s gaan vragen, die bij de koop niet zijn bijgeleverde, of is er een andere manier.De licentie nummers van xp zijn met een sticker op de achterzijde aangeplakt.Sp2 en Norton heb ik op cd liggen. Graag uw advies hoe nu verder? Wat heb ik nodig om het ramgeheugen te verhogen.(is 256)

Robbin

693 10 Rapporteer

btalman
door btalman - Dec 7, 2004 om 21:42
280 Antwoorden / 0 Vragen

Robbin, als er geen windows xp cd is meegeleverd klopt er iets niet, of
U heeft een recoverycd gekregen van packardbell zelf, deze ziet er niet
uit als een windows cd, maar heir staat wel degelijk windows xp op. Als
U deze cd in de cdrom drive doet en dan bij het opstarten boot from cd
kiest, gaat als het goed is alles van een leien dakje, als het neit zo
is, hoor ik het graag.

ro
door robbin_1 - Dec 7, 2004 om 21:46
16 Antwoorden / 15 Vragen

Oke het heeft wat moeite gekost om een bureau van een puber van 13 uit te mesten, maar ik heb wat gevonden.Klopt het dat er software bibliotheek op staat? Met bovenaan Packard Bell.

Nu nog mijn vraag over het ram geh.Volgens de pc nu 256.op te schroeven.Ik heb begrepen dat er voor elke pc verschillende geheugenkaartjes zijn.Welke heb ik nodig?

Robbin

btalman
door btalman - Dec 7, 2004 om 22:08
280 Antwoorden / 0 Vragen

Om te weten welk soort ram en snelheid ram U nodig heeft heb ik iets
meer gegevens nodig over Uw pc. In de bijgeleverde documentatie, die
van het moederbord, staat wat voor type ram Uw pc ondersteunt en welke
snelheid ram deze odnersteunt. Als U de documentatie niet bij de hand
heeft graag de 'naam'/het type packard bell pc.

ro
door robbin_1 - Dec 8, 2004 om 20:43
16 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor je advies, heb via een collega vernomen om dit even via packard bell op te zoeken.Het serrie nummer van de pc invoeren en de gegevens van mogelijkheden komen zo in beeld.

Robbin

elias
door elias - Dec 12, 2004 om 00:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb ook een Packard Bell PC en heb deze vorige week geformatteerd. Ook ik heb geen Windows XP d-rom bijgeleverd gekregen. Je kan je pc op twee manieren formatteren:

Tijdens het opstarten van de pc houdt u de F11 toets ingedrukt, volg daarna de keuze mogelijkheden op die uw computer aangeeft.
Packard Bell heeft de status zoals u de pc kocht opgeslagen op een beveiligd en afgesloten deel van uw harde schijf. Let er op dat u kan kiezen uit volledig formatteren of gedeeltelijk (bij het laatste blijven uw documenten bewaard)

De tweede manier om uw pc te formatteren is door te klikken op:
-START
-Alle Programma's
-Packard Bell ondersteuning
-Smart Restore
U krijgt nu een "window in beeld waarop de volgende mededeling staat: "kies welk programma U wilt installeren of verwijderen en klik OK"
Links onderin staan drie pictogrammen, u klikt op de tweede (twee mapjes met een pijltje ertussen)... nu zal u ook door een aantal stappen geleid worden. Lees goed wat u werkelijk wilt doen en dan is het formatteren geen probleem.

Ik wens u veel succes!

btalman
door btalman - Dec 12, 2004 om 00:30
280 Antwoorden / 0 Vragen

Elias, als je de partitie verwijdert verdwijnt ook de
'restore-partitie' en heb je dus niets aan de restore optie met de F11
knop. Het handigst om alles 'schoon' te installeren is dus de huidige
partitie verwijderen en alles opnieuw te installeren vanaf de cd.

gsm
door gsm - Dec 12, 2004 om 11:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op de meegeleverde CD staat lang niet altijf Windows Xp. Vaak staat dat
uitsluitend in de vorm van een of meerdere images op een recover
partitie van de harde schijf. Bij mijn "Aldi" staan de "factory"
bestanden op de E: schijf, die overigens gewoon bereikbaar is. Zelf heb
ik van deze factory betsanden een DVD gebrand, zodat deze bestanden
niet verloren gaan als de harde schijf het begeeft. In dat laatste
geval moet anders een nieuwe harde schijf door Medion weer voorzien
worden van de images. Nog beter is het om zelf zo nu en dan met Ghost,
Drive Image of Acronis TrueImage backup images te maken. Maak dan de
images ongeveer 650 MB per stuk, zodat er naderhand gemakkelijk CD's
van zijn te branden.

Bij veel PC's, zoals ook Packard Bell, is de bewuste partitie veborgen
en ook onder XP niet toegankelijk. De eventueel meegeleverde CD alleen,
dus zonder de recover partitie, is dikwijls nutteloos en bevat alleen
een programma om te kunnen restoren.

gsm
door gsm - Dec 12, 2004 om 12:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog even een keline aanvulling op mijn eerdere reactie:

Bij mijn Aldi PC (Medion) zit wel een volledige Windows XP recovery CD.
IK heb echter ooit een Presario van Compaq gekocht en daar zat alleen
maar een restore utility op CD bij. De rest stond uitsluitend als
images op de harde schijf.

btalman
door btalman - Dec 12, 2004 om 13:58
280 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, ok. Niet echt netjes trouwens dat ze de winxp niet op cd leveren
mocht er dus iets met je harde schijf gebeuren, dan kun je dus niet
herstellen.

ro
door robbin_1 - Dec 14, 2004 om 20:49
16 Antwoorden / 15 Vragen

Na wat speur en zoekwerk kwam ik een  Recovery diskette tegen.Gelukkig had ik nog niets gewijzigd/uitgevoerd. De disk zorgt met een standaard instelling (3 mogelijkheden) voor het terug zetten van de pc in de fabrieksinstellingen.Alle overige installatie`s en bestanden gaan verloren. De diskette is met 3 mogelijkheden ook op andere manieren toe te passen. Dit is alleen voor de gevorderde pc gebruikers.Het blijkt wel dat je als packerd bell gebruiker niet zonder een dergelijke disk/cd kunt bij problemen/vervuilde pc op orde te brengen.De fabrieks instellingen staan ergens opgeslagen waar je niet bij kunt.Het hele proces heeft wel tijd nodig maar met geduld los je veel op.

Alsnog bedankt voor jullie advies, Robbin