an
door anoukje Jan 8, 2014 om 13:34
Computers & telefonie

P.c

Hallo heb een vraagje als ik op google een naam intik komt er van alles op de staan waar ik al eerder heb na gekeken hoe kryg ik dit allemaal er uit mijn dank alvast

8984 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2014 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anoukje,

Google geschiedenis verwijderen: lees hier.

Suc6

an
door anoukje - Jan 8, 2014 om 14:14
34 Antwoorden / 60 Vragen

hallo edrick heb het geprobeerd maar ik heb geen google accout moet ik die dan eerst aanmaken om ditallemaal te verwyderen (sorry dat ik dit vraag ben maar een leek met de pc.)

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2014 om 14:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anoukje,

Of bedoel je het 'automatisch aanvullen' als je iets in de zoekbalk van Google intypt?

Klik hier ter info.

Kan ik de functie 'Automatisch aanvullen' uitschakelen?

Nee, de functie 'Automatisch aanvullen' is geïntegreerd in Google Zoeken. Deze functie is ontwikkeld om zoeken sneller en eenvoudiger te maken.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2014 om 17:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens in je browser bij opties of instellingen o.i.d. of je zoekgeschiedenis onthouden kunt uitvinken, en bijv. ook of je met het afsluiten van de browser geschiedenis wissen kunt aanvinken. Bij firefox gaat dat via Opties en vervolgens het venster Privacy.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 9, 2014 om 00:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Antwoord van edrick3 is geheel juist.

Persoonlijk vind ik dit aanvullen ook bijzonder irritant, daarom gebruik ik Startpage toch zoeken met Google maar zonder aanvullen, wellicht ook iets voor u.

Verder heeft het nog 'n tal van voordelen op het gebied van privacy. Echter de resultaten kunnen anders, minder persoonlijk, zijn..

pi
door pieterwolters - Jan 10, 2014 om 10:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - red.]

Google onthoudt alles wat je doet, zodat ze je kunnen "helpen" als je de volgende keer hetzelfde zoekt. Als er geen historie is, dan doen ze suggesties van vergelijkbare zoekacties.

mo
door moetdat - Jan 10, 2014 om 13:09
104 Antwoorden / 19 Vragen

Addblock inschakelen.
Ga naar de drie streepjes rechtsboven en klik hierop, ga naar extra dan naar extensies
en hier kunt u Add block inschakelen.

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2014 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@moetdat,

AdBlock blokkeert (ongewenste) advertenties.
Heeft m.i. niets te maken met automatisch aanvullen!
En daarbij zou je dat dan wél eerst moeten downloaden!

Met vr.gr.

danath
door danath - Jan 10, 2014 om 13:12
88 Antwoorden / 1 Vragen

Is niet zo moeilijk; Ga naar startpagina google zoeken.
Rechts onderaan instellingen en dan zoekinstellingen aanklikken en dan aanpassen naar behoefte.
Onderaan staat een link naar geschiedenis.

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2014 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@danath,

Kijk, dat is een antwoord dat hout snijdt! ;-)

jm
door jmtvanhees - Jan 10, 2014 om 13:17
8 Antwoorden / 1 Vragen

Op www.CCleaner.com kun je het gelijknamige gratis programma downloaden waarmee je je zoekgeschiedenis kunt verwijderen.
Werkt prima.

danath
door danath - Jan 10, 2014 om 13:20
88 Antwoorden / 1 Vragen

Ps. je moet dan wel een account aanmaken, maar wat is daar mis mee als je er je zoekinstellingen/ geschiedenis kunt beïnvloeden? Ik zelf gebruik dat e-mail adres voor bv. web shops waarvan ik denk dat ze het niet zo nauw nemen met je privacy e.d.

danath
door danath - Jan 10, 2014 om 13:22
88 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jmtvanhees schreef op vrijdag 10 jan 2014, 13:17]Op www.CCleaner.com kun je het gelijknamige gratis programma downloaden waarmee je je zoekgeschiedenis kunt verwijderen.
Werkt prima.

Maar niet de zoekgeschiedenis van Google ... toch?

ge
door gerdameesters - Jan 10, 2014 om 13:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat een programma dat je kunt downloaden dat prima alles opruimt binnen Google. Het programma heet GoogleClean. Zoek binnen google naar dit programma en installeer het. Overigens bestaat er ook een goed alternatief voor Google. Deze zoekmachine heet DuckDuckGo. Met dieze zoekmachine surf je geheel anoniem.

danath
door danath - Jan 10, 2014 om 13:31
88 Antwoorden / 1 Vragen

De zoekmachine ixquick is ook een goed alternatief en je gegevens worden daar niet opgeslagen!

https://www.ixquick.nl/

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2014 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerdameesters e.a.,

Maar dat progje kost wél $ 14,90.

Je kunt hier een gratis versie downloaden.
Lees hier nog wat info over deze versie.

1paul
door 1paul - Jan 10, 2014 om 15:14
3155 Antwoorden / 0 Vragen

in firefox kun je onder linksbovenaan firefox een privescherm instellen, dan onthoud ie niks en geeft ie ook niks aan, missc hien iets voor je???

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 10, 2014 om 19:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=danath schreef op vrijdag 10 jan 2014, 13:31]De zoekmachine ixquick is ook een goed alternatief en je gegevens worden daar niet opgeslagen!

https://www.ixquick.nl/
Doe eens eerst de andere reacties lezen..

ruud81
door ruud81 - Jan 10, 2014 om 23:36
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je Google als startpagina hebt en niet wilt dat al bij één woord Google denk te weten wat je vraag is:
vul dan als adres van de startpagina (in Internet Explorer) dit in:

https://www.google.nl/webhp?complete=0

Let op: dat laatste teken is een nul en dus GEEN hoofdletter o !

Dit werkt echt perfekt.
Ruud

mo
door moetdat - Jan 11, 2014 om 10:41
104 Antwoorden / 19 Vragen

edrick3, je hebt gelijk. Foutje van mijn kant.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2014 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anoukje,

Ben je er ondertussen uit?
Gaat het nu om de 'geschiedenis' of om het aanvullen van de zoekpagina?

Voor beide gevallen is de oplossing al aangedragen.

Met vr.gr.

an
door anoukje - Jan 11, 2014 om 15:57
34 Antwoorden / 60 Vragen

hallo edrick bedankt voor je hulp maar ik ben er nog niet uit het gaat namelyk naar zoek progamma van google maar blyf puzzelen (heb namelyk windows xp) groetjes

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2014 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anoukje,

Dat heeft niets met XP te maken.
Als het om de zoekfunctie gaat:

Kan ik de functie 'Automatisch aanvullen' uitschakelen?

Nee, de functie 'Automatisch aanvullen' is geïntegreerd in Google Zoeken. Deze functie is ontwikkeld om zoeken sneller en eenvoudiger te maken.

(zie mijn reactie van 8 jan. 14.49 uur)

Met vr.gr.