empee
door empee Jan 13, 2023 om 20:12
Computers & telefonie

Pc aanzetten lukt niet

Als ik mijn nieuwe desktop met Windows11 wil aanzetten, komt er alleen de mededeling "de gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet". Als ik dan op OK duw, staan daar twee symbolen. Het eerste vraagt om een wachtwoord en op het tweede staat mijn foto. Als ik op die foto druk moet de pincode ingevoerd worden.Pincode overslaan (netplwiz) lukt ook niet.
Wie kan mij helpen, m.a.w. wat heb ik verkeerd gedaan?

1248 10 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Jan 13, 2023 om 20:31
2345 Antwoorden / 24 Vragen
hereistom
door hereistom - Jan 13, 2023 om 20:31
736 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon de pincode invullen.

sira
door sira Jan 13, 2023 om 20:37
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ging alles in het leven maar zo gemakkelijk ;-))

hereistom
door hereistom Jan 13, 2023 om 20:44
736 Antwoorden / 1 Vragen

Als de foto er al staat is er dus ook een pincode aangemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 13, 2023 om 21:14
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Het is inderdaad een kwestie van invullen van een pincode maar het moet ook mogelijk zijn om dat dan daarna uit te zetten. Indien de al gegeven tip nietwerkt, benader dan de verkoper van de nieuwe desktop die u ongetwijfeld kan helpen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2023 om 21:35
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een link om te proberen.

Ga ook even na of u tijdens het intikken van het wachtwoord de Caps Lock niet aan had staan.

https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/pincode-vergeten-in-windows-11/

Ag
door Agamemnon - Jan 13, 2023 om 21:57
82 Antwoorden / 7 Vragen

Bij een nieuwe PC moet eerst Windows 11 worden ingesteld. O.a. de beveiliging zoals gebruikersnaam+wachtwoord of pincode. Als iemand anders dan u die PC geconfigureerd heeft, zal die de pincode wel weten. Als u dat zelf was, tja, wat heeft u dan ingevuld? De pincode van je bankpas? De postcode? De geboortedatum van je kind?

justmeagain
door justmeagain - Jan 13, 2023 om 22:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als u met de rechtermuisknop op het Windows logo klinkt dan bij zoeken Hello invult. Daar kunt u kiezen om de pin uit te zetten. Echter moet dat bevestigt worden met uw wachtwoord........

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2023 om 07:16
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de PC voor het eerst gebruikt dan wordt er kennelijk om uw  uw e-mail account gevraagd, voer dat eens in.

1paul
door 1paul - Jan 14, 2023 om 09:20
3155 Antwoorden / 0 Vragen

vul de pincode eens in 0000?

verkoper benaderen en daar even vragen welke is ingevoerd wil ook nog wel eens helpen.

br
door brui0929 - Jan 14, 2023 om 13:51
635 Antwoorden / 10 Vragen

Start op in de veiligheidsmode hoe u dit doet vind u in de handleiding van uw computer.

Klik op meer aanmeldingsopties klik op pincode wijzigen wijzig nu de pincode. Of klik op hello en wijzig het wachtwoord en eventueel gebruikersnaam.

empee
door empee - Jan 14, 2023 om 19:51
179 Antwoorden / 140 Vragen

Dank allemaal voor de snelle en bruikbare tips.
Ik ben er wel lang mee bezig geweest, maar uiteindelijk ga ik toch tevreden het nieuwe jaar in.
Groetjes.

sira
door sira Jan 14, 2023 om 20:35
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Graag gedaan en bedankt voor het terugmelden