hendrikbos
door hendrikbos Aug 14, 2011 om 15:29
Computers & telefonie

PC bevriest 41 sec. bij selecteren “Kopiëren naar” in Windows Verkenner

Enige gegevens:
PC: HP Pavilion w5180.nl
RAM: 4GB
HDD: 250GB
OS: Windows XP
Security Softw. : Microsoft Security Essentials + Advanced SystemCare 4-PRO + CCleaner

Wanneer ik de eerste keer “Kopiëren naar” selecteer (met de rechter muisknop) in Windows Verkenner, dan bevriest de computer voor ongeveer 41 seconden. In die tijd kan ik alleen nog de muiscurser bewegen, verder lijkt de PC gedurende die tijd dood. Selecteer ik hierna nogmaals “Kopiëren naar” in Windows Verkenner, dan functioneert alles weer normaal. Het is dus alleen bij de eerste keer.

Ik kan de oorzaak van deze vreemde gedraging maar niet ontdekken. Wie kan mij de gouden tip geven dit probleem op te lossen? Bij voorbaat mijn dank.

Mvg, Hendrik Bos

662 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harde schijf erg vol?
Op zo'n harde schijf moet toch minimaal zo'n 1150 Mb overblijven als "swap"file.
== om bestandjes weg te kunnen schrijven op een tijdelijke plaats==
Ga naar Start en Deze Computer en Eigenschappen om te kijken hoeveel vrije ruimte u nog heeft.

De Vrije Vogel

(ik vlieg,ik vlieg; één veer meer en ik vlieg!!)

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op zondag 14 aug 2011, 15:54: Harde schijf erg vol?
Op zo'n harde schijf moet toch minimaal zo'n 1150 Mb overblijven als "swap"file.
== om bestandjes weg te kunnen schrijven op een tijdelijke plaats==
Ga naar Start en Deze Computer en Eigenschappen om te kijken hoeveel vrije ruimte u nog heeft.

De Vrije Vogel

Badankt voor de reactie.
De HDD heeft nog 56% vrije ruimte, dus dat kan het zeker niet zijn. Te meer niet, omdat het alleen bij de eerste keer het geval is wanneer ik de betreffende functie gebruik.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enige wat ik kan bedenken is dat Windows bij het de eerste keer Kopiëren naar selecteren alle apparaten nog moet zoeken/vinden waar je naar kan kopiëren en dat daar dus ergens de vertraging ontstaat. Wellicht dat er een apparaat tussen staat dat die vertraging veroorzaakt? Een hele slome USB-stick ofzo?

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling. Kijk hier eens. Misschien zit het in de Context Menu Handlers (Shell Extensions).

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan zijn dat er een netwerklocatie tussen de lijst van "Kopiëren naar" zit, of een apparaat dat momenteel niet is aangesloten of een applicatie die niet (goed) meer geïnstalleerd is..

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 14 aug 2011, 17:03: Aanvulling. Kijk hier eens. Misschien zit het in de Context Menu Handlers (Shell Extensions).

Een zeer interessante LINK. Bedankt voor de tip, maar helaas voor de oplossing van mijn probleem niet bruikbaar.
Ik heb geen probleem met "Right-click", maar met "Kopiëren naar". En dat ook alleen maar de eerste keer dat ik deze functie gebruik, daarna gaat het altijd vlot en probleemloos.

Het maakt ook niet uit of ik nu een bestand wil kopiëren via de USB of eSATA interface. En ook niet wanneer het vanaf een USB-stick is of de HDD, al dan niet via een eerder genoemde interfaces.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hendrikbos,

Heb je dit 'probleem' altijd al gehad of is het pas sinds kort opgetreden? En waar ik wel benieuwd naar ben, lijkt de computer echt 'dood' te zijn gedurende die tijd of is er zeer intensieve schijfactiviteit? Kortom, knippert het harde schijf ledje gedurende die 40 seconden of juist helemaal niet?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar je roept die functie toch op met een rechter muis klik?

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 14 aug 2011, 18:02: Maar je roept die functie toch op met een rechter muis klik?
Correct. Ik open met "Right-click" het betreffende menu, alvorens ik "Kopiëren naar" kan selecteren. Mijn verontsculdiging voor deze onduidelijkheid in mijn openingsbericht en de daardoor ontstane verwarring.

Freya: Goede vraag!
Het is meen ik opgetreden, direct nadat ik mijn vorige Safety Software verwijderd heb en daarvoor in de plaats Microsoft Security Essentials geïnstallerd heb. Helaas weet ik op dit moment niet meer wat de vorige Safety software was. Het is ongeveer 2 jaar geleden.

edwardus: Goede opmerking. Hoe kan ik de lijst "Kopiëren naar" schonen. Want mogelijk zit daar het probleem. Met C:\Documents and Settings\username\SendTo kan ik helaas niets aanvangen, omdat ik daar een vijftal mappen heb, t.w.: All Users, Default User, HP_Eigenaar, LocalService en NetworkService. In deze mappen kom ik geen username en SendTo tegen. Ik heb Windows XP.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hendrikbos:

Ehum.... die 'username' moet je dus vervangen door je eigen gebruikersnaam waarmee je inlogt op Windows. Die weten wij niet....
Dus het klopt dat je geen map met de naam 'username' kunt vinden.... ;-)

Freya

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

En aan de namen te zien zal het wel 'HP_Eigenaar' zijn....

Freya

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zondag 14 aug 2011, 18:53:
En aan de namen te zien zal het wel 'HP_Eigenaar' zijn....

Freya
Die zit freya. Één nul voor jou.:)
Inderdaad zit de betreffende map in HP_Eigenaar. Ik heb dus duidelijk niet goed gekeken, mede doordat ik geen map username kon vinden.

edwardus:
Ik heb nu wel map SendTo gevonden, en heb daar enkele zaken verwijderd, m.a.g. dat ik nu geen problemen meer heb. Bedankt voor je gouden tip.

Hierbij bedank ik alle anderen voor hun bijgedrage aan de oplossing van het probleem.

Met vriendelijke groet.
Hendrik Bos

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar C:\Documents and Settings\username\SendTo en kijk naar welke items daar allemaal staan. Je mag het hier natuurlijk ook vermelden.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi zo, ook weer opgelost.
Waren alle problemen maar zo eenvoudig ... ;-)