ho
door honza23 Oct 30, 2015 om 16:02
Computers & telefonie

PC herkent USB-HD wel en niet

Ik heb een voormalige interne harde schijf in een houder met USB; deze is opnieuw geformatteerd (FAT) en er is data op gezet. Als ik deze nu aansluit op een computer (zowel met W Vista als met W7) dan herkent ie dat er een USB apparaat wordt aangesloten, er verschijnt onderaan op de balk ook een icoontje voor het veilig verwijderen. Bij W7 zegt ie de 1e keer ook nog dat er geen drivers zijn, die gaat ie zoeken en die vindt ie ook. Bij apparaten staat dan vervolgens ook een USB Mass Storage Device.
Kortom, alles lijkt in orde. Behalve dat ik de harde schijf nergens terug kan vinden bij Computer, hij verschijnt nergens in beeld en ik kan dus nog steeds niet bij de data. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

1308 13 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 30, 2015 om 16:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe heb je de schijf dan kunnen formatteren?

ho
door honza23 - Oct 30, 2015 om 18:42
262 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 30 okt 2015, 16:18]Hoe heb je de schijf dan kunnen formatteren?

op een andere (Linux) computer.

ph
door philip36 - Oct 30, 2015 om 19:13
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien proberen waard.

http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/externe-harde-schijf-niet-herkend-9/?page=1#690157

Kijk ook
http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/externe-harde-schijf-45/?page=1#685945

diumenge
door diumenge - Oct 30, 2015 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk moet je via schijfbeheer nog even een letter toekennen aan de schijf. Open de verkenner, klik met de rechtermuisknop op de C: schijf en kies Beheren.

ho
door honza23 - Oct 31, 2015 om 18:45
262 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 30 okt 2015, 19:21]Waarschijnlijk moet je via schijfbeheer nog even een letter toekennen aan de schijf. Open de verkenner, klik met de rechtermuisknop op de C: schijf en kies Beheren.

helaas, werkt niet: als je rechtsklikt en dat venster krijgt is de keuze om een letter toe te kennen niet actief: je kan allen Volume verwijderen....

crewmember
door crewmember - Oct 31, 2015 om 19:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Hoor je de harde schijf draaien in de behuizing?

ho
door honza23 - Oct 31, 2015 om 21:24
262 Antwoorden / 3 Vragen

het vreemde is dan dus: als ik 'm aansluit op een Linux computer werkt alles perfect; sluit ik 'm aan op een Windows computer dan hoor je 'm wel draaien; maar het duurt een tijdje voor het lampje op de behuizing van rood naar groen gaat.
Op het moment dat ik naar Beheren ga en verder; dat dan meteen het lampje van groen naar rood gaat?

ph
door philip36 - Nov 1, 2015 om 08:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=honza23 schreef op vrijdag 30 okt 2015, 18:42][quote=akkerdistel schreef op vrijdag 30 okt 2015, 16:18]Hoe heb je de schijf dan kunnen formatteren?

op een andere (Linux) computer.

Lees eens

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=91404

ph
door philip36 - Nov 1, 2015 om 08:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=honza23 schreef op vrijdag 30 okt 2015, 18:42][quote=akkerdistel schreef op vrijdag 30 okt 2015, 16:18]Hoe heb je de schijf dan kunnen formatteren?

op een andere (Linux) computer.

Lees nu dat de schijf fat bestandstype heeft dus zou onder windows moeten werken.
Het lijkt me echt een windows probleem.

Stel uw vraag ook eens bij de FAQ-man op computeridee.nl

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2015 om 09:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=honza23 schreef op zaterdag 31 okt 2015, 21:24]het vreemde is dan dus: als ik 'm aansluit op een Linux computer werkt alles perfect; sluit ik 'm aan op een Windows computer dan hoor je 'm wel draaien; maar het duurt een tijdje voor het lampje op de behuizing van rood naar groen gaat.
Op het moment dat ik naar Beheren ga en verder; dat dan meteen het lampje van groen naar rood gaat?Is dat dan dezelfde PC die op dat moment onder Linux draait, of een andere PC? Anders eens met een live-cd Linux gebruiken op de PC die problemen geeft en beoordelen of de hdd dan wel goed werkt. Daarmee kan je uitsluiten of het een hard- of software probleem is.

ro
door ron530 - Nov 1, 2015 om 09:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Misschien is de schijf in Windows verkenner nog wel te vinden.

reflecs
door reflecs - Nov 1, 2015 om 13:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al andere usb-poorten geprobeerd?
U kunt ook nog een fix-it (Windows 7) uitvoeren.

ho
door honza23 - Nov 1, 2015 om 16:52
262 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het probleem opgelost; wel op een zeer tijdrovende en omslachtige manier....

1) die voormalige interne HD aangesloten op een Windows laptop en deze opnieuw geformateerd (NFTS); de laptop was daar 8 uur mee bezig :)
2) een USB-stck van 32 Gb leeggemaakt (alle data tijdelijk in een map op 't bureaublad van mijn Linux-pc gezet)
3) de originele 43 Gb aan data van die HD had ik al in een map op mijn Linux-pc gezet (kon ook makkelijk want toen ie nog een interne HD was werkte ie al onder Linux)
4) eerst 30 Gb aan data van hierboven op de USB-stick gezet; deze aan gesloten op mijn Windows laptop; en de vers geformateerde HD daar ook op aangesloten; vervolgens die 30 Gb aan data van de USB-stick via de laptop naar de HD
5) USB-stick weer leegmaken, aansluiten op de Linux-pc en de resterende 13 Gb erop gezet
6) opnieuw USB-stick en HD op de laptop aangesloten en zo van de USB-stick naar de HD gezet.
7) USB-stick weer leeggemaakt en orginele date er weer op gezet; alle tijdelijke mappen weggegooid

allen bedankt voor het meedenken en alle suggesties !