dr
door driesvm Jan 18, 2011 om 16:17
Computers & telefonie

PC met 3,20 GHZ blijkt 2,60 GHz te zijn

Heb recent een pc gekocht waarbij in de advertentie stond:
Processor (3,20 GHZ, 8MB).
Bij controle in de pc blijkt deze slechts 2,60 GHZ te zijn en 6MB.
De leverancier wil mij nu compenseren door gratis een 3jarig garantiecontract on-site aan te bieden.
Op mij vraag dat ik een PC wil hebben met 3,20GHZ wordt niet ingegaan.
Wie heeft ervaring met een dergelijke zaak?

2606 6 Rapporteer

börgemeister
door börgemeister - Jan 18, 2011 om 16:29
506 Antwoorden / 25 Vragen

U kunt de koopovereenkomst laten ontbinden, u heeft niet gekregen wat de advertentie stond (staat).

De verkopende partij, detailist, heeft u niet gewezen op feit dat de advertentie onjuist werd weergegeven. Hier is sprake van misleiding en dwaling. De verkopende kan u blijkbaar niet leveren wat de advertentie beloofde, de koopovereenkomst kan u daardoor ontbinden met volledige terugbetaling van het bedrag à contant, dus u niet laten afschepen met een tegoedbon of anderzins.

pavoordf
door pavoordf - Jan 18, 2011 om 16:30
519 Antwoorden / 73 Vragen
dr
door driesvm - Jan 19, 2011 om 13:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste B?rgemeister,
Beste Pavoordf,

Vast bedankt voor de reactie

le
door lerentier - Jan 21, 2011 om 13:26
10 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval moet de advertentie vergeleken worden met de rekening en de technische gegevens van de fabrikant van die PC.
Als deze elementen niet overeenstemmen is er waarschijnlijk bedrog en dat kan ook strafbaar zijn.
Een on-site garantie verlenging is net zo vel waard als een zakje zoute drop en ik zou dat ook weigeren.
Het is ook belangrijk om diverse dingen schriftelijk te behandelen want het gesproken woord waait altijd het raam uit, tenzij daar een deurwaarder aanwezig is om dat allemaal op te nemen.
Geen medelijden met oneerlijke handelaars, spijkerhard blijven en terugbetaling plus onkostenvergoeding eisen.

dr
door driesvm - Jan 21, 2011 om 22:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Leverancier heeft inmiddels gekozen voor ontbinding van de koop.

wimbremer
door wimbremer - Jan 24, 2011 om 16:32
122 Antwoorden / 19 Vragen

Als ik een auto bestel in een super luxe uitvoering en de garage levert een standaard utvoering, heeft hij wel een probleem lijkt me... Als je een niet beloofd artikel krijgt, is dat in gebreke blijven. Stel de man/winkel in gebreke en eis je geld terug. Hierbij wijzen op hetgeen vermeld is in het BW (Burgerlijk Wetboek) wil wel eens de kassa's doen opengaan... Zonder hoofdletter, idd.