door wimstout Sep 30, 2004 om 12:36
Computers & telefonie

Pc sneller maken

Hallo,

Terinfo mijn specs van mijn pc: Pentium 4, 1,8 Ghz, 768 Ram geheugen, geforce3 64 mb videokaart

Ik probeer op dit moment een spel te spellen maar mijn pc heeft er veel moeite mee om dat ook goed op mijn beeldscherm te krijgen. Het beeld schokt en is traag. Hebben julle voor mij wat tips/trucjes om mijn pc sneller te maken. Wat ik al gedaan heb is defragmentatie uit voeren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

gr Wim

821 5 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Sep 30, 2004 om 13:01
402 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, dat ligt helemaal aan het spel natuurlijk. Bepaalde spellen van tegenwoordig zijn zo zwaar dat het soopel spelen ervan alleen met nieuwe hardware te verbeteren is. Wat je kan doen:

  1. zoveel mogelijk op de achtergrond draaiende software uitschakelen. Via run -> typ msconfig -> tabblad opstarten kunt u zien wat er allemaal opstart (alleen Win98 en hoger). Als u de lijst ervan hier plaatst kan ik zien of daar onnodige dingen bijzitten. Of via ctrl-alt-delete kun je zien hoeveel processen er draaien. Rond de twintig is normaal.

  2. programma's als Ad-Aware, Spybot, Easycleaner of SystemCleaner draaien om onnodige zooi van uw computer te verwijderen.

hawkeye_1
door hawkeye_1 - Sep 30, 2004 om 16:39
25 Antwoorden / 3 Vragen

Een andere optie kan zijn om de nieuwste drivers voor je grafische kaart te installeren. Deze zijn te vinden op www.nvidia.com.

Overschakellen naar een nieuwere versie van directx zou ook kunnen helpen

a2i
door a2i - Oct 10, 2004 om 01:42
407 Antwoorden / 14 Vragen

Wim welk spel speel je nou.

;)

groeten.

Want volgens mij ben je al snel weer aan het spelen gegaan....

er
door ericdevet - Oct 12, 2004 om 01:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook wil helpen (En dan weet je ook gelijk of het aan de kracht van je videokaart/processor ligt) is de beeld resolutie wat lager zetten, de details in het spel wat lager zetten, en meer van dit soort instellingen lager zetten. Je moet rekenen, hoe hoger/beter een instelling staat, hoe meer kracht het van de videokaart/processor nodig heeft.

Het zou idd handig wezen om te weten om welk spel het gaat....

freya
door freya - Oct 25, 2004 om 13:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

De meeste snelheidswinst zul je halen door de Geforce3 kaart te vervangen door een modernere kaart. Afhankelijk van je budget kun je kiezen voor een FX5600 of sneller. Deze kaarten hebben Directx9 hardwarematig ingebakken en kunnen dus veel beter (lees: sneller) met de huidige generatie spellen omgaan.

suc6.