en
door engelina45 Dec 24, 2010 om 20:50
Computers & telefonie

Pc start niet op

Hallo, ik stel een vraag namens mijn zoon, omdat zijn PC niet meer opstart. Het is een Medion met windows XP.
Tijdens de startperiode, gaat hij halverwegen weer opnieuw beginnen en zo gaat dat maar door. Heeft iemand een tip.
groeten Ria

11597 45 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Dec 24, 2010 om 20:58
463 Antwoorden / 14 Vragen

Op het moment dat u de pc opstart druk dan eens herhaaldelijk op F8. Wat doet ie dan?

en
door engelina45 - Dec 24, 2010 om 21:10
2 Antwoorden / 2 Vragen

M,n zoon heeft het net geprobeerd, maar hij begint gewoon weer overnieuw.

edwardus
door edwardus - Dec 24, 2010 om 23:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Allereerst zou ik willen weten of het aan de hardware ligt of aan het systeem (virus bijv.).
Download vanaf een andere pc eens de LiveCD van Ubuntu, brand dit op CD en start de pc van je zoon daarmee op.Werkt alles normaal (behalve dat het geen Windows is en er dus anders uitziet)?

de motormuis
door de motormuis - Dec 25, 2010 om 11:29
598 Antwoorden / 13 Vragen

Engelina45.

Ik heb dit probleem ook gehad.Bij opstarten Pc blijft hij dit herhalen,lijkt net op hij in een loupe zit.Komt vermoedelijk ook niet door bios heen.Bij mij was het probleem een kapot moederbord.Er is toen een nieuw moederbord ingezet en het probleem was opgelost.Dus vermoedelijk is het moederbord kapot.Uw zoon heeft een Medion
computer,is de 3 jarige garantie al voorbij dan naar een pc winkel,heeft hij nog
garantie neem dan contact op met Medion.Dan is reparatie gratis.

Succes.

do
door donald1 - Dec 27, 2010 om 13:00
28 Antwoorden / 18 Vragen

Kan zijn dat de netwerkkaart kortsluiting heeft gemaakt, was met onze pc ook aan de hand! Ging van het ene op het andere moment constant aan en uit. Had ook al gecontroleerd of de muis, toetsenbord, printer en pc scherm soms kapot waren maar dat was niet het geval.
Gelukkig heeft de winkel waar ik de pc kocht een eigen reparatieafdeling, en kon erop wachten. Eenmaal thuis deed de pc het weer perfekt!
Dus wie weet ligt het bij jullie pc ook aan de netwerkkaart.

polleke1945
door polleke1945 - Dec 27, 2010 om 13:02
76 Antwoorden / 2 Vragen
as
door asterix100 - Dec 27, 2010 om 13:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als reparateur maak ik dit probleem vaker mee. Geef eens duidelijker aan tot hoever hij komt. Gaat hij gelijk na de BIOS alweer opnieuw starten of wil hij nog een stukje besturing laden?

Als hij nog een deel van windows (o.i.d.) wil starten, dan is er een fractie van een seconde een blauw scherm te zien. Vaak is dit veel te kort om te lezen. Wat ik dan meestal doe, is een film opname maken van het scherm en daarna beeldje voor beeldje bekijken en dan kan je lezen wat er in het blauwe scherm staat en weet je vaak meer. Maar dan nog heb je vaak een live-cd nodig zoals al werd geschreven om het probleem te kunnen herstellen.

fr
door freetimer - Dec 27, 2010 om 14:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb onlangs hetzelfde probleem gehad. Opstarten ging gewoon. zelfs programma's werden geopend, evenwel slechts heel even dan werd de PC afgesloten en weer opgestart. Dit ging gewoon door. Om de PC definitief uit te zetten moest de stekker er uit worden getrokken. Bij de reperateur bleek er een virus in te zitten. Voor 58 euro weer voor elkaar.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2010 om 14:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@asterix100,

Reparateur?
Als een computer herstart ligt dit meestal aan een systeemfout.
Het herstarten kun je uitschakelen. Dat is eenvoudiger dan een filmpje maken!!

Ga naar Start - Configuratiescherm - Systeem - tabblad Geavanceerd. Klik onder het kopje 'Opstart- en herstelinstellingen' op de knop (instellingen) en haal daar het vinkje weg dat staat vóór de optie: 'De computer automatisch opnieuw opstarten'. (= 3e regel onder het kopje Systeemfouten) Klik op OK, OK en start de computer opnieuw op.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2010 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@asterix,

Ben natuurlijk weer eens te snel met reageren: als de computer herstart heb je natuurlijk (?) geen mogelijkheid meer om het herstarten uit te schakelen.
Sorry.
Zeker niet als F8 ook niet meerwerkt.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 14:46
670 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan of wil jij niet echt lezen, als een pc opnieuw op blijft starten en ook geen veilige modus te kiezen is kan je ook niet in het configuratiescherm komen dus je praat gewoonweg onzin.

En het ligt helemaal niet meestal aan een systeemfout fabeltje nr2

Ik heb er hier nu 1 liggen die is al bij 3 winkels geweest en zelfde probleem en niemand heeft het probleem kunnen vinden alleen ja meneer alles moet eraf xp moet opnieuw geinstalleerd worden.

Ik heb hem nu hier en hij draaid zonder her-installatie want dat ding had 1 probleem 7900 virussen die ook je boot uitschakelen etc etc.
Schijf eruit en extern scannen en jawel pc draait weer 100%

Dus aan de TS komt u er niet uit zoek een expert en ga niet op adviezen van sommige hier af want die raken kant nog wal.

=edrick3 schreef op maandag 27 dec 2010, 14:38: @asterix100,

Reparateur?
Als een computer herstart ligt dit meestal aan een systeemfout.
Het herstarten kun je uitschakelen. Dat is eenvoudiger dan een filmpje maken!!

Ga naar Start - Configuratiescherm - Systeem - tabblad Geavanceerd. Klik onder het kopje 'Opstart- en herstelinstellingen' op de knop (instellingen) en haal daar het vinkje weg dat staat vóór de optie: 'De computer automatisch opnieuw opstarten'. (= 3e regel onder het kopje Systeemfouten) Klik op OK, OK en start de computer opnieuw op.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2010 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@quantas,

Had m'n fout al toegegeven (maar toen was je nog aan het typen) en je hebt gelijk.
Klopt ook dat het óók aan één of meerdere virussen kan liggen. Dat heeft edwardus ook al aangegeven.
Inderdaad: extern scannen is een oplossing.
Nogmaals: sorry voor de te haastige reactie op asterix100.

Met vr.gr.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 14:58
670 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal is het ook een virus, maar ja mensen klikken overal op af en toe.

Als ik als echte expert soms zie wat voor adviezen er in een winkel gegeven worden zou je je kapot moeten schamen.
Maar ja meestal staan er ook een aantal studenten die bijgod niet weten wat ze verkopen of uberhaubt verstand hebben van computers.

Net nog een opdracht binnen man was bij een pc winkel geweest, want pc viel uit om de 5 a 10 min, advies van de winkel we kunnen een herinstallatie voor u doen probleem opgelost.
Man heeft het laten doen en probleem is er nog, ja de processor koeler is gewoonweg defect klant had hem nl opengemaakt en kwam tot die conslusie.
Dus hoe men hem heeft geformateerd met een kapotte cpu koeler is mij een vraag want hij slaat geheid af.

Volgens mij hebben ze niks gedaan maar ja dat zien we morgenvroeg wel.

as
door asterix100 - Dec 27, 2010 om 15:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

Er worden regelmatig adviezen gegeven die nergens op slaan. Ik had pas ook een laptop in reparatie waarbij het advies werd gegeven een nieuwe te kopen omdat hij er na 5 minuten mee stopte. Als je dan ziet hoeveel stof er uit komt zetten omdat diegene er altijd mee in bed lag, dan snap je wel dat er van koeling geen sprake meer was.

Maar we wijken af van het eigenlijke topic. Het is pas goed te beoordelen als ik zelf de pc ziet. Veel mensen met dergelijke problemen staan al met de oren te klapperen als je het over een bios hebt of dergelijke termen, maar willen het wel zelf op lossen.

=quantas schreef op maandag 27 dec 2010, 14:58: Meestal is het ook een virus, maar ja mensen klikken overal op af en toe.

Als ik als echte expert soms zie wat voor adviezen er in een winkel gegeven worden zou je je kapot moeten schamen.
Maar ja meestal staan er ook een aantal studenten die bijgod niet weten wat ze verkopen of uberhaubt verstand hebben van computers.

Net nog een opdracht binnen man was bij een pc winkel geweest, want pc viel uit om de 5 a 10 min, advies van de winkel we kunnen een herinstallatie voor u doen probleem opgelost.
Man heeft het laten doen en probleem is er nog, ja de processor koeler is gewoonweg defect klant had hem nl opengemaakt en kwam tot die conslusie.
Dus hoe men hem heeft geformateerd met een kapotte cpu koeler is mij een vraag want hij slaat geheid af.

Volgens mij hebben ze niks gedaan maar ja dat zien we morgenvroeg wel.

en
door engelina45 - Dec 27, 2010 om 15:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Allemaal, wat een reacties, ondertussen heeft hij de computer weer aan de gang gekregen, hij kon in het begin op herstellen drukken en toen ging hij door.
Maar nu heeft hij het volgende hij kreeg van KPN te horen, dat hij wel 1000 e-mails verstuurd in een uur, vandaar dat ze boel geblokkeeerd hebben, kan het één met het ander te maken hebben?????

keeper1950
door keeper1950 - Dec 27, 2010 om 15:46
4 Antwoorden / 3 Vragen

Beste mensen ik heb zelf 2 maal hetzelfde euvel gehad en de oplossingen bij mij waren simpel, de eerste was het defecte geheugen vervangen en de tweede maal was omdat het batterijtje op het moederboard leeg was en na die vervangen te hebben draaide alles weer als voorheen.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 15:49
670 Antwoorden / 0 Vragen

Compleet ander probleem en daar start een pc niet telkens opnieuw mee op.

Defect geheugen resulteert in bios piepjes en start heel de pc helemaal niet op
.
Moederbord batterij leeg start de pc altijd gewoon op want die batterij zit er nl alleen maar op om je tijd en instellingen vast te houden en staat compleet los van het opstarten opzich.

=keeper1950 schreef op maandag 27 dec 2010, 15:46: Beste mensen ik heb zelf 2 maal hetzelfde euvel gehad en de oplossingen bij mij waren simpel, de eerste was het defecte geheugen vervangen en de tweede maal was omdat het batterijtje op het moederboard leeg was en na die vervangen te hebben draaide alles weer als voorheen.

polleke1945
door polleke1945 - Dec 27, 2010 om 15:51
76 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=engelina45 schreef op maandag 27 dec 2010, 15:44]Hallo Allemaal, wat een reacties, ondertussen heeft hij de computer weer aan de gang gekregen, hij kon in het begin op herstellen drukken en toen ging hij door.
Maar nu heeft hij het volgende hij kreeg van KPN te horen, dat hij wel 1000 e-mails verstuurd in een uur, vandaar dat ze boel geblokkeeerd hebben, kan het één met het ander te maken hebben?????
Toch malware dus, laat hem/haar Norman malware cleaner maar eens downloaden en runnen......

du
door dubbelzout - Dec 27, 2010 om 16:04
100 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geef nooit adviezen omtrent ICT (ondanks het feit dat ik 9 jaar als software trainer gewerkt heb) en dit topic bewijst het weer. Het ergste wat ik tot nog toe las: Computer kan niet opstarten, maar de "expert" neemt dan 'even de blue screens' op... Op een computer die niet opgestart is?????????

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2010 om 16:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo engelina45,

Ik zou voor de zekerheid eens scannen met MBAM. (even aanklikken).

Suc6

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2010 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS,

Nog beter: klik hier en download de free version.

cj
door cjvlees - Dec 27, 2010 om 16:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook bij mij ging de computer vanzelf uit na een aantal minuten of meer. ik zag wel dat bij de heropstart er iets stond van storing in cooler of iets dergelijks, ik heb een nieuwe ventilator erin gezet. (paar tientjes,) geen problemen meer

ja
door jank - Dec 27, 2010 om 16:50
168 Antwoorden / 8 Vragen

U bent ongewenst spam aan het versturen. Duidt op onwenselijke programmatuur, wat op uw PC is beland. U zult nu ook wel vermoedelijk op de Blacklist staan.
Mbam is een optie, maar niet zo heilig als wel eens verondersteld wordt. Ik zou daarnaast ook een on-line-virusscanner draaien.
Maar nog beter is een herinstallatie doen van XP op een volledig geformatteerde C-schijf. En hopen, dat bestanden etc als back-up in uw bezit zijn.
O ja, als alles weer naar wens loopt, de provider verzoeken, om u van de blacklist te laten halen, als u daar op mocht staan. Duurt soms wel 24 uur. Dan kunt u in ieder geval weer mailen.

edwardus
door edwardus - Dec 27, 2010 om 17:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=engelina45 schreef op maandag 27 dec 2010, 15:44]... ondertussen heeft hij de computer weer aan de gang gekregen, hij kon in het begin op herstellen drukken en toen ging hij door.
Maar nu heeft hij het volgende hij kreeg van KPN te horen, dat hij wel 1000 e-mails verstuurd in een uur, vandaar dat ze boel geblokkeeerd hebben, kan het één met het ander te maken hebben?????

Ja het een heeft absoluut met het ander te maken!
Om dit op te lossen moet (a) de computer gedesinfecteerd worden, een full scan met MBAM is een goed begin, (b) ook moeten jullie maar eens nadenken over het voorkomen hiervan. Je zoon heeft foute dingen gedownload én geïnstalleerd, daarmee is dus de pc geïnfecteerd geraakt en is hij onderdeel geworden van de veroorzakers van al die vervelende SPAM. Fijn he. Hij zal zijn internet-gedrag moeten veranderen en ook het gebruik van een (betere) virusscanner lijkt me een idee, al zeg ik er meteen bij dat geen enkele virusscanner 100% waterdicht is, ook de beste niet. Vandaar dat hij maar eens van de foute software moet afblijven, hij doet er de rest van de wereld geen plezier mee dat hij op deze wijze bezig is geweest.

erik008
door erik008 - Dec 27, 2010 om 17:12
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als extra tip wil ik je meegeven.
Doe de netwerk kabel er alleen in, als het nodig is.
Je weet immers niet, wat het virus nog meer doet.

edwardus
door edwardus - Dec 27, 2010 om 17:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sterker nog, beter helemaal de netwerkkabel (en/of Wireless LAN) maar uit laten tot de pc weer schoon is. Downloaden van MBAM en/of antivirus rescue-cd moet via een andere (onbesmette) pc gedaan worden. Het moet een opstart-medium worden, want een besmetting kan zichzelf verbergen als er niet van een ander medium wordt opgestart.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 17:30
670 Antwoorden / 0 Vragen

Complete onzin als je niet weet waar je over praat zeg dan niks waar de ts 0,0 aan heeft.

Mbam is veelal het laatste redmiddel wij werken zelf met de licentieversie maar heeft al menig pc behoed voor format c.
Her installatie is het probleem verschuiven en niet oplossen, zelfs met format c kan je nog virussen erop hebben.
Ik kan van die schijven zelfs nog 99,9% van de oorspronkelijke informatie halen dus weg = niet weg.

Buiten dat als je niet weet wat je doen moet kan je beter een expert inhuren dat bespaart je achteraf nog meer kosten.

Als je leest geeft de provider al een melding dus staat ie al op een blacklist en daar kom jij pas vanaf als er minimaal 48 uur geen spam is verstuurd vanaf jouw adres pas dan wordt het vrijgegeven, zeggen dat het 24 uur duurt is dus gewoonweg hard staan liegen.

Dat iemand iets niet weet is geen ramp maar ga aub geen onzin zitten verkondigen.

=jank schreef op maandag 27 dec 2010, 16:50: U bent ongewenst spam aan het versturen. Duidt op onwenselijke programmatuur, wat op uw PC is beland. U zult nu ook wel vermoedelijk op de Blacklist staan.
Mbam is een optie, maar niet zo heilig als wel eens verondersteld wordt. Ik zou daarnaast ook een on-line-virusscanner draaien.
Maar nog beter is een herinstallatie doen van XP op een volledig geformatteerde C-schijf. En hopen, dat bestanden etc als back-up in uw bezit zijn.
O ja, als alles weer naar wens loopt, de provider verzoeken, om u van de blacklist te laten halen, als u daar op mocht staan. Duurt soms wel 24 uur. Dan kunt u in ieder geval weer mailen.

as
door asterix100 - Dec 27, 2010 om 17:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dubbelzout,

Ik heb even gekeken, maar jammer genoeg heb ik niet meer zo'n opname op de schijf staan. Je kan in veilige modus ook opgeven dat hij niet opnieuw start als hij een fout vindt. Maar volgens mij werkt dit pas in de laatste opstartfase. Als er een systeembestand ontbreekt of beschadigd is, dan geeft hij zeer kort (te kort voor de pause/break knop) een blauw scherm en begint weer van vooraf aan met opstarten. Toen ik dit de eerste keer had en niet kon zien wat er stond kwam mijn vrouw met de tip om dit op te nemen en beeldje voor beeldje af te spelen. Daarna zag ik welk systeembestand het was en heb ik dit middels een live-cd terug gezet waarna de laptop weer bootable was.

=dubbelzout schreef op maandag 27 dec 2010, 16:04: Ik geef nooit adviezen omtrent ICT (ondanks het feit dat ik 9 jaar als software trainer gewerkt heb) en dit topic bewijst het weer. Het ergste wat ik tot nog toe las: Computer kan niet opstarten, maar de "expert" neemt dan 'even de blue screens' op... Op een computer die niet opgestart is?????????

ja
door jank - Dec 27, 2010 om 18:52
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=quantas schreef op maandag 27 dec 2010, 17:30]Complete onzin als je niet weet waar je over praat zeg dan niks waar de ts 0,0 aan heeft.

Mbam is veelal het laatste redmiddel wij werken zelf met de licentieversie maar heeft al menig pc behoed voor format c.
Her installatie is het probleem verschuiven en niet oplossen, zelfs met format c kan je nog virussen erop hebben.
Ik kan van die schijven zelfs nog 99,9% van de oorspronkelijke informatie halen dus weg = niet weg.

Buiten dat als je niet weet wat je doen moet kan je beter een expert inhuren dat bespaart je achteraf nog meer kosten.

Als je leest geeft de provider al een melding dus staat ie al op een blacklist en daar kom jij pas vanaf als er minimaal 48 uur geen spam is verstuurd vanaf jouw adres pas dan wordt het vrijgegeven, zeggen dat het 24 uur duurt is dus gewoonweg hard staan liegen.

Dat iemand iets niet weet is geen ramp maar ga aub geen onzin zitten verkondigen.

[quote=jank schreef op maandag 27 dec 2010, 16:50]U bent ongewenst spam aan het versturen. Duidt op onwenselijke programmatuur, wat op uw PC is beland. U zult nu ook wel vermoedelijk op de Blacklist staan.
Mbam is een optie, maar niet zo heilig als wel eens verondersteld wordt. Ik zou daarnaast ook een on-line-virusscanner draaien.
Maar nog beter is een herinstallatie doen van XP op een volledig geformatteerde C-schijf. En hopen, dat bestanden etc als back-up in uw bezit zijn.
O ja, als alles weer naar wens loopt, de provider verzoeken, om u van de blacklist te laten halen, als u daar op mocht staan. Duurt soms wel 24 uur. Dan kunt u in ieder geval weer mailen.
Je hebt volledig gelijk Quantas, ben blij, dat er zulke mensen als jij aktief zijn op dit forum.
By the way, je bent de eerste die het onderscheid maakt tussen de gratis versie en de licentie-versie.
Ik ga er gemakshalve vanuit, dat het nerendeel de gratis versie van MBAM gebruikt. Dat werpt m.i. een ander licht op het geheel.
Maar gelukkig hoeft niemand meer te reageren op PC vragen, we hebben Quantas.

polleke1945
door polleke1945 - Dec 27, 2010 om 19:17
76 Antwoorden / 2 Vragen

Blijft het feit dat de door mij genoemde Norman Malware Cleaner het beste is, probeer het maar eens.
Deze dus

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 19:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

@ Polleke1945

Jij vind hem de beste jouw keus maar hij kan nooit alles verwijderen en dat bewijst mijn quote hieronder wel van je link.

Diverse virussen en malware kan je enkel en alleen nog verwijderen in de veilige modus aangemeld als administrator en jou programma werkt niet in de veilige modus, dus zet je de deur nog steeds open voor dat soort malware etc.

•Let op! Deze tool werkt niet in de Windows Safe Mode. Laat windows in de normale modus draaien

en
door engelina_1 - Dec 28, 2010 om 21:17
15 Antwoorden / 6 Vragen

Na veel gedoe lijkt de PC weer op orde, helemaal opgeschoond en gescand doet hij het weer, ook de mail.
het enige wat hij nog niet voorelkaar krijgt is om Google erop te zetten, dat was al voor deze ellende begon, het lukt echt niet, een heel raar probleem.
Jullie allemaal vast bedankt.

quantas
door quantas - Dec 28, 2010 om 21:49
670 Antwoorden / 0 Vragen

Internet explorer-extra-internetopties-geavanceerd en dan geavanceerde instellingen herstellen en de onderste - opnieuw instellen probeer dat eens.

Dan zet je IE geheel terug in zijn basis instellingen daar gaat vaker wat fout mee.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2010 om 09:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=engelina schreef op dinsdag 28 dec 2010, 21:17]Na veel gedoe lijkt de PC weer op orde, helemaal opgeschoond en gescand doet hij het weer, ook de mail.
het enige wat hij nog niet voorelkaar krijgt is om Google erop te zetten, dat was al voor deze ellende begon, het lukt echt niet, een heel raar probleem.
Jullie allemaal vast bedankt.

Met scannen allerlei 'ongerechtigheden' gevonden?

Wat bedoel je met: het lukt niet om Google er op te zetten?

De werkbalk kun je hier downloaden.

Met vr.gr.

en
door engelina_1 - Dec 29, 2010 om 17:17
15 Antwoorden / 6 Vragen

Als hij Google geinstalleerd heeft en hij tikt een zoekwoord in, krijgt hij de meest vreemde dingen, waar hij niet om gevraagd heeft. Meer dingen die aan Google verbonden zijn doen het niet, zoals een webalbum maken in Picasa kan hij niet verzenden, zo zijn er nog meer dingen.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2010 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@engelina,

Gooi alles van Google er af en installeer opnieuw.

Je kunt ook zoeken via www.google.nl

Met vr.gr.

en
door engelina_1 - Dec 29, 2010 om 17:36
15 Antwoorden / 6 Vragen

hebben we al zo vaak gedaan

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2010 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@engelina,

Raar allemaal. Moet toch een oorzaak hebben. Gescand met MBAM (volledige scan)?

re
door reddice - Dec 29, 2010 om 17:45
60 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vermoed dat je nog steeds malware op je pc hebt staan. Even voor de duidelijkheid: Heb je wel een legale, volledig ge-update versie van Windows? De reden dat ik dit vraag is omdat illegale versies zo lek als een mandje zijn. Het af en toe scannen zal dan ook niet alle problemen kunnen oplossen.

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2010 om 17:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het lijkt mij dat de pc nog steeds niet malware-vrij is.
Wat is er tot nu toe ondernomen om 'm op te schonen?

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2010 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reddice en edwardus,

Wat zijn we het eens! ;-)

en
door engelina_1 - Dec 29, 2010 om 17:51
15 Antwoorden / 6 Vragen

Gescand met MBAM en AVG, het is een legale versie van windows XP

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2010 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@engelina,

Zou dan voor de zekerheid nog een keer scannen met Emsisoft Anti Malware 5.1 - gebruik de freeware download -.
Baat het niet dan schaadt het niet. Dit programma haalt veel rommel weg!

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2010 om 18:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nou zo zie je maar weer hoe geweldig dat AVG is in het tegenhouden van rotzooi :S

Je hebt toch wel gescand vanuit de Veilige Modus?

en
door engelina_1 - Dec 29, 2010 om 18:55
15 Antwoorden / 6 Vragen

ik ga het allemaal doorgeven en nogmaals scannen.

Iedereen bedankt voor de antwoorden

vr groeten Ria