sloterplas
door sloterplas Oct 23, 2006 om 16:18
Computers & telefonie

Pdf bestand verzenden.

Beste helpers.Ik heb een pdf bestand van 8 A4 tjes gemaakt,hij staat in Mijn documenten en is 9.21 MB groot .Als ik hem wil verzenden naar iemand dan krijg ik hem terug gestuurd. Ook als ik hem met behulp van Windows XP Gecomprimeerde map verstuur.Hoe kan ik dit oplossen?? Hoop op een tip van U. / P.S. Ik heb het advies van Binka j.l 12-10-006- naar aanleiding van 'n vraag over I E 7. opgevolgd , en een Laptop gekocht om te expirimenteren. Geweldig , het werkt goed.Groeten Sloterplas

802 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

maak een zip of rar bestand ervan en het lukt dan wel

win zip

win rar

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk te horen dat je mijn advies hebt opgevolgd, nu kun je experimenteren zonder schade te berokkenen, en je zal er een hoop van opsteken.
Kennis van je programma's en besturingssysteem is een investering in de toekomst, want ieder gebruiker zal het vroeg of laat tegen komen dat er iets niet werkt of wil werken.
Hier nog een adres waar je alle technische dingen op kan zoeken en vragen via het forum.
http://tweakers.net/

Er zijn mailservers die geen grote bestanden accepteren, dit kan ook een persoonlijke instelling van de gebruiker zijn.
Verder kan het ook zijn dat het emailadres niet klopt, of dat het wordt tegengehouden door de virusscanner.
Wordt er niet vermeld waarom het niet verzonden wordt?

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gegroet.Labswans,bedankt voor Uw supersnelle reactie,ik zal dan toch maar zo'n Zipprogram downloaden en uitproberen.Hopelijk in het Nederlands.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlijk niet in nederlands of u moet ervoor betalen ( geen ervaring mee )

reken op dat het in engels zal gaan

u zal wel ff moeten oefenen voordat je het doorhebt maar als dat zover is ( binnen korte tijd ) dan gaat het zonder moeite

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,Binka,bedankt voor je reactie.Er wordt in het engels vermeld hoe of wat.Ga dat even uitpluizen met vertaal program http://www.babelfish.altavista.com/tr

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

win rar zie ik wel in nederlands staan versie 3.61nl bij download  van de link win rar

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Type je melding in in google en laat hem zoeken op nederlandstalige pagina's, grote kans dat je de oplossing vindt.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sloterplas,

Het verzenden gebeurd naar ik aanneem via E-mail?

Dan is er de volgende belemmering; standaard mogen E-mails niet groter
zijn dan 5MB, anders neemt de ontvangende partij deze niet aan, en dan
komt er inderdaad een melding terug.

Dit is een beleid wat al jaren in werking is, systeembeheerders zoals
ondergetekende kennen dit beleid wel want het wordt ingesteld op de
mailserver van het bedrijf/hosting-partij, dit is toendestijds gedaan
om vervuiling van mailboxen te voorkomen.

De providers (het bedrijf waarmee u op internet komt) in Nederland
hanteren deze norm ook, dus: maximaal 5MB per email, heeft uw provider
dit niet dan kan de ontvangende provider dit wel hebben met als gevolg
de melding.

Een betere manier om een bestand van deze grootte door te sturen is via
het gratis www.putfile.com danwel als u contact heeft via MSN Messenger
of een soortgelijk programma de documenten direct te versturen.

De melding heeft totaal niks met Windows te maken, Binka zat daarmee het meest warm ;-)
Winzip of Rar zullen geen verschil maken, er blijft ongeveer 90% ongecomprimeert over, op 9.61MB blijft er dan circa 8.6MB over; da's nog teveel.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat wel degelijk een goed alternatief voor WinZip.
Je kunt het vinden op http://www.zipgenius.it/eng/?page_id=10
Op deze pagina kun je ook een Nederlandse vertaling vinden bij language packs.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet ik er nog bij te zetten dat het een freeware programma is.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

zullen we eerst eens naar de grootte van het eventuele mailbestand kijken?
Je kan zippen (ergo; alternatief zippen) maar de mailbox-grootte veranderd niet hoor ;-)

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zippen van bestanden is toch wel een beetje een achterhaalde techniek.
Vandaag de dag is het internet zo snel dat bestanden verzenden van 100mb en meer geen probleem meer mag zijn.
Alleen programma's als winrar bv. hebben dan nog de extra voordelen boven zip dat je de bestanden op kan splitsen.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste helpers Thesmiley/Nouds/Binka.Ik heb alle adviezen uit geprint en ga me daarin verdiepen.Ondertussen had ik  al de demo versie Win Rar gedownload, maar dat hielp ook niet.Toen heb ik een nieuwe pdf bestand gemaakt , maar met 3 pagina's minder ( dus kleiner) en die kon wél worden verstuurd dus dat klopt ook met de uitleg van Thesmiley.Uiteraard ben ik met alle overige tips bijzonder blij en bedank ik U voor de genomen moeite.Groeten Sloterplas

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry,had ik mijn laatste antwoord hier moeten zetten.?

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft de snelheid van Internet hier nou mee te maken?
Het gaat hier alleen maar om de maximale groote van een mailbox die een provider aan een abonnee geeft en aan de maximale grootte van een bestand dat verstuurd mag worden.
De providers beperken namelijk deze grootte.
Daarnaast heeft het inpakken van bestanden nog een voordeel, namelijk dat een ZIP of RAR-bestand door de meeste e-mailfilters wél wordt doorgelaten en het bestand zelf (als toespassing zoals .exe) wordt geblokkeerd.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat grote bestanden niet overal naar toe kunnen worden gestuurd is bekend, en dat los je dus niet op met een zipprogramma als winzip.
Wat wel hier werkt is winrar waarmee je het bestand kan opsplitsen.
Verder kun je .exe bestanden gewoon versturen, alleen kunnen ze geblokkeerd worden door je virussoftware.

Het beste om grote bestanden te versturen naar bekende is via msn of nog beter ftp, maar er zijn tegenwoordig ook veel mailprogramma's via internet waar je erg grote bestanden mee kunt versturen.
Wel belangrijk is dat je bij grote bestanden een account hebt met een hoge uploadsnelheid.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

I rest my case... ;-)